Inlägg från: Norrlandsförälder |Visa alla inlägg
  • Norrlandsförälder

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Kan bara meddela alla Caffe Latte älskare att mugghållaren från Kiwi-Kid fungerar alldeles utmärkt på camen:s styre!!! Kanonbra!

Har spenderat de senaste dagarna med att montera, läsa, provköra, fälla ihop, prova bromsar och sätta på mugghållare, skötväska mm. Så nu är man med i klubben av stolta Bugaboo Cameleon ägare.

Bagga, bagga, bagga, bagga, bagga boo Cameleon, I come and gooooo, I come and goooooooo!!!

• Norrlandsförälder

Ja mugghållaren är kanon för den är anpasningsbar efter alla typer av muggar eller flaskor. Du kan ha en caffe latte mugg eller en nappflaska eller läskburk allt passar! Det enda som kan vara lite negativt är att beroende på var man vill sätta mugghållaren så kan den ta i när man svänger styret eller viker ihop chassit. Speciellt om man är höger hänt. Jag har den just nu fastsatt så att i ett visst läge när man fäller chassit tar den i. Men man kan alltid skruva loss den om det krisar och du kan fälla ihop vagnen på två sätt och det ena funkar utan att den tar i så det finns valmöjligheter!

Blue vapor: Vilken otur att din leverans verkar dröja, min gick superfort! Ett par dar bara! Hoppas inte tullmonstren har satt klona i paketet!

• Norrlandsförälder

Mugghållaren som jag rapporterat om är inköpt via Kiwi-Kid och har märket Valco. Den är svart och passar perfelt till mig svart- gråa Cam!

Den är bra för att anordningen som man spänner fast den med runt handtagen är ställbar så den fungerar på de flesta handtag, bara de inte är för tjocka.

Jag testade lite olika platser att placera hållaren på; man kan både ha den på chassit där man spänner fast ligg- och sitt- vagnsdel men det kan skapa problem när man vill lyfta bort delen, då hållaren tar i. Den kan spännas fast på styret, på sidan av styret. Ja lite här och var! Samt som jag skrev tidigare, den är anpassad så man kan sätta fast vilken typ av flaska, mugg, burk som helst inom en viss diameter. Superbra!

Kan även rekommendera Kiwi-kid jag fick min beställning på ett par dagar bara! Inga som helst problem. Köpte en Skip Hop Duo och mugghållaren och tillsammans inklusive fakt kostade det mig 665:-!

• Norrlandsförälder

Angående mina val om det inte blivit en BB.

1) Vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle köpa:
    En UJ, eller kanske en Hauck Esprit, eller en Hercules Raptor med 4-hjul.

2) Traditionell vagn, om man måste:
    Knorr, Hercules eller en Teutonia.

• Norrlandsförälder

Dessvärre ingen bild just nu, men jag kan fixa en! Sitter dessvärre på jobbet nu och smygsurfar i tristessen! Ska iväg på en massa skojigheter i helgen så kan troligtvis inte sätta in en bild förrän tidigast måndag, men hinner jag gör jag det tidigare!

• Norrlandsförälder

Mmm 9 veckor kvar nu, men känner mig stor som ett hus! Ni kanske har sett bilden på magen i galleriet, kan meddela att det var för nån vecka sen och den är inte mindre nu. Människor jag möter undrar om jag ska föda imorgon! *asg* Helst skulle jag vilja hålla i lill- bebisen nu! LÄNGTAR!!!

• Norrlandsförälder

Lundinma: Mugghållaren kostade 16 $. Med Forex nuvaranda valutakurs på dollarn skulle det bli ca 120 :- sen tillkommer ju frakt också. Jag köpte andra grejor också så det är lite svårt att säga exakt vad frakten skulle bli, men min fraktkostnad (leverans med SkipHop väska + mugghållare) gick på: 18 $. Det är inte troligt att frakten är så hög om man bara köper mugghållaren... Hur som helst fick jag bägge varorna inkl. frakt mycket billigare än om jag köpt det i Sverige.

Angående Bayamon - jag tittade på den och funderade på att köpa en via ebay. Men blev lite tveksam när jag hörde att det var en och samma fabrik som tillverkade den men att det fanns två märken av samma vagn. Lät lite mysko... Sen är jag kanske lite fördomsfull, men jag läste även att delarna till vagnen tillverkades i Kina. För mig fick vagnen på en gång en stämpel med " Made in HongKong"... Kändes som att köpa en billig kopia och jag vill att min bebis ska ha det bästa! Därmed var det inget snack om att köpa BB! Som en del försäkringsmäklare så slugt brukar säga när man ska teckna barnförsäkring... Hur mycket betalar du inte för bilen? Vad är du beredd att betala för din bebis säkerhet och hälsa?

• Norrlandsförälder

Tummy: Grå-rosa kombinationen är helt klart snyggast i mitt tycke och med den Shanhai- väskan till är kombinationen perfekt! Blir kanonsnyggt! Inte annat än att man blir lite avis!

• Norrlandsförälder

Jag vet hur det är, är också såld på orientaliska mönster helst färgglada, asieninspirerade såna i glada färger! Gillar kinesiska mönster och broderier, det är kanonsnyggt! Är inte så förtjust i de mer murriga varianterna som kan finnas i Indien óch arabvärlden som roströd, brun och terracotta. Nej starka färger ska det vara!

• Norrlandsförälder

Hmmm... gillar starka färger skriver jag och så har jag köpt den fantastiskt färgglada och sprudlande kombinationen grå- svart till min CAM!!! *asg* Får skylla på sambon som har fobi för rosa...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III