Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Tänkte bara meddela att jag ännu inte hört ett pip från testbeställaren, Consumer Content.

Den testansvariga på SP vidarebefordrade ju mina frågor dit (mkt konstigt, eftersom det var hon som borde kunna svara på frågorna, då det var hon som utförde testet). Jag mailade just direkt till Consumer Content och undrade om någon kunde vara så snäll att svara på mina frågor, plus att jag klistrade in mitt tidigare mail nedanför.

Så vi får väl se om det kommer något svar någongång. Jag vill verkligen VETA nu. Bara för att. (mitt mail finns här några sidor bakåt)

Får jag höra något under dagen så rapporterar jag, men sen är jag inte vid en dator förrän sent på söndag kväll.

• Blue Vapor

Bugaboo HAR gått ut med ett/flera lugnande besked, PLUS att de genomfört EU-testet ännu en gång - med samma goda resultat som tidigare. De är säkerligen oerhört måna om sina produkter, eftersom de lever på endast två modeller vagnar. Jag tror att det pågår någon slags utredning/tvist angående det här svenskutförda testet, mellan BB och testbeställaren, och att det är därför testbeställaren är så tyst just nu.

Cammen har ju rullat i ett år i andra länder, utan att detta någonsin inträffat, vare sig IRL eller i test. Och den svenska testbeställaren säger att det är samma test. Det är bara det att det visat sig att det ÄR det inte, de har frångått "reglerna" på flera punkter som redan är känt. Det är därför jag har mailat och frågat mer specifikt HUR de körde BBn, inte hur hela testet på alla vagnar såg ut.

Och som någon sa, jaha, OM ett hjul nu nånsin skulle pajja, ja då får man väl reklamera det då. Hjul har ju lossnat förr, inte ovanligt på vare sig EL, Brio, Quinny eller MODI eller vad de nu månd vara för vagnsmärke.

Jag känner mig lugn nu angående säkerheten, och är förbannad på att vare sig testansvarig eller beställare svarar.

• Blue Vapor

Ohoj igen! Har varit borta ett par dagar....

Jag har fått svar från testbeställaren, Consumer Content, men jag tycker det var ett kasst svar, så jag funderar på att skicka samma mail till Bugaboo också. Jag vill faktiskt VETA nu, hur vagnen har körts. Vänta ska jag se om min mail går att öppna så jag kan klistra in svaret här.....

"Hej Jennie!

Tack för ditt mail. Vagnen har testats mot EU standard EN1888:2003 (den riktiga EU provningen som du kallar det). Bagagebelastningen för samtliga vagnar har varit 5 kg. I Bugaboos fall innebär detta att vagnen provats med 1kg övervikt jämfört med tillverkarens rekommendation. Totalbelastningen ligger fortfarande inom det som rekommenderas av tillverkaren. När det gäller dina övriga frågor så kan jag bara informera dig om att Bugaboo har besökt laboratoriet i Borås och bekräftat att provningen av deras vagn har gått till på rätt sätt. Det enda man ifrågasatt är att vi frångått deras rekommendation avseende bagagevikten.

Hälsningar

CC/redak"

Så lät det, dvs inga direkta svar på HUR de kört vagnen. Vilket var vad jag var intresserad av att få veta. Hur kan man hitta en mailadress till BBs svenska representant?

• Blue Vapor

Tack! Får se om jag orkar idag....

• Blue Vapor

En fleeceuppsättning ingår i grundklädseln. Annars kan väl vagnen inte användas? Eller fattar jag dig galet nu?

• Blue Vapor

Qliana - HAHAHAHAHHAHAHAHA, fy 17 vad bra sagt!

*asg*

• Blue Vapor

Soffan1 - tycker det låter ursnyggt! Jag vill också måla.......... funderar på att göra en slags fondvägg i vårt mattvita vardagsrum.... kanske en långsmal guldyta och sen montera nåt ballt på den ytan... plattor klädda med snyggt tyg kanske... *tänka*

Fast jag kanske kan VÄNTA lite I vecka 33 ska man nog inte börja med såna projekt, har jag en känsla av.

• Blue Vapor

*ASG*

ni är väl inte såååå trendkänsliga flickor? TÄNK om man "ska" ha en MODI nästa år, vad gör vi då? Eftersom vi mår dåligt över att ha lagt ut pengar på BBn, menar jag?

82an - jag tycker att fleecen ser helt perfekt ut på Froggen!!

• Blue Vapor

Vad menar du? De är ju i samma färg? Den rullar framåt.

• Blue Vapor

Men hörrö.... måste du ha världens sötaste unge?? Helt lövli!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III