• 7feb

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Ja, men det var ett av mina problem när jag utreddes, att jag inte producerade tillräckligt med progesteron.

• 7feb

Jo, jag har väl det. Det hela har varit ganska omvälvande. Jag hade liksom funnit ett lugn i att förlika mig med att ha fertilitetsproblem( låter kanske lite konstigt) och vi hade stigit in i den världen ihop med allt vad det innebär. Jag känner mig lite överrumplad av allt.

Även om jag är tacksam att slippa gå igenom just IVF igen

• 7feb

Precis sådär

Konstigt hur benägen man är att ställa till det i huvudet på sig själv.

Håll oss uppdaterade om testresultat

• 7feb

Turritella. Hejjar på!

När jag gick på nedregleringen så blev jag ärligt talat tamijfan tokig i humör och väntan, jag bestämde mig för att ta ner en vägg i vårt hus sista veckan innan hormondprutorna. Jag bestämde att fördela jobbet så det skulle vara klart kvällen innan. Det var sjukt tillfredställande att ha en uppgift men synligt förlopp som nedräkning. Jag plockade tegelsten efter tegelsten.

Detta kan man ju tycka var något stort pådrag och alla kanske inte är lika tokiga men kan man tänka sig något liknande ? Något som liksom kräver ett engagemang av dig och som drar dig mot målet?

• 7feb

Hur många ägg blev befruktade av de 18?

Vi tog oxå ut 18 ägg. Minns inte exakt just nu men har för mig att mina doser låg ung som dina om inte lite lägre tom. Bara 5 av mina blev befruktade, tre knappt, ett lite bättre och ett tip top(sonen) de sa då till oss att vi skulle få göra annorlunda vid ett ev nästa ivf. Antingen höja dosen eller ICSI

Jag hade absolut frågat varför man ändrar dosen. Jag blev överstimulerad och svinsjuk, låg 7 dagar i Lund med 8 liter vatten i buken.

• 7feb

Antiklimax jag blev överstimulerad men de genomförde ändå ivf på mig, därimot blev jag svinsjuk av det.

Hoppas de har en plan då med att du fortsätter med sprayet. Jag slutade med nässpray (nedregleringen) samma dag som jag började med sprutorna.

Håller tummarna!!

• 7feb

Jag låg inlagd 7 dagar i Lund och samlade på mig 8 liter vatten i buken. Det var fruktansvärt. Och smärtsamt. Fick ingen medicin eftersom jag var gravid och de ville helst inte tappa mig på vätskan. Jag fick ta sprutor varje dag mot blodpropp. Började samla på mig samma dag dom jag plussade vilket jag gjorde tre dagar innan utsatt datum. Dvs testdag låg jag inne.

De plockade ut 18 ägg men bara 3 blev befruktade och bara ett var dugligt. Och det blev yngsta sonen.

Svårt att svara på om det är värt det. När man gör ivf är man inställd på att allt är värt det men när jag låg inne tog jag foto på mig själv för att påminna mig om att inte göra om det.

Det går att ta sig genom och det är inte säkert det blir så illa men det är en riktigt otrevlig sak att gå igenom. Jag kunde sova rätt mycket av tiden vilket underlättade.

När jag kom hem från sjukhuset tog det nog 3 veckor att bli återställd. Låg en vecka hemma också.

Vad säger de till dig?

• 7feb

Jag minns inte att jag mådde dåligt innan, därimot direkt efter äggplocket. Till mig sa de liksom att man inte kunde veta om man skulle bli överstimulerad, kändes som att ingen hade svar på det.

Är det själva plocket som triggar igång det?

Till mig sa de att det var en kombination av alla hormoner plus gravidhormonerna.

Visst fick jag ett ovärderlig pris men det är ju just den överstimuleringen som fick mig att vela inför ett tredje ivf.

Hur mår du? När ska du dit igen?

• 7feb

Ja det låter ju onekligen som att de vill försöka. Hänger nog på om äggblåsorna är mogna. Min kompis blev överstimulerad första gången det visade sig genom att hon fick massor av äggblåsor men ingen som blev så stor att det gick att ta ut dem. De avbröt helt på henne.

Förhoppningsvis så har det rättat till sig lite och de kan plocka ut ägg på dig.

Hör av dig om hur det har gått.

Kram!

• 7feb

Åh

fan vad jag lider med dig!!!! Tycker så sjukt synd om er<3

Finns ingen tröst. Bara att tiden går trots allt. Får hoppas att ni snabbt kan få göra om och rätt.

40 ägg låter insane. Säkert ett klokt beslut om än bittert.

Sörj och njut av ädelost och rött vin i jul så håller jag alla tummar att ni får sätta igång så fort det bara går och korta metoden!

KRAM!!!

• 7feb

Turirella och ni andra hur går det? Har ni fått en ny plan? Mailade dig turitella, hoppas det känns lite ljusare nu?

Kram

• 7feb

Vad skönt det ser ut!

Korta metoden gav mig ett barn

Tredje gången gillt hejja!!

• 7feb

Hej

Nu är vår tredje son Lowe här. Kejsarsnitt idag. Han är fin och nöjd och jag är lite mör????

Hoppas ni andra har det bra

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF