• moii

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Jag är i v 21 och magen är ganska stor men jag är inte trådsmal sedan innan och kanske det spelar roll, fast det är en gravidmage det ser man ju.

Någonstans har jag läst att bebisen känner skillnad mellan sött och beskt så kanske vindruvorna för att den sörplar i sig mer fostervatten och rör sig mer... Vem vet :)

• moii

Gjorde UL-screening, där en läkare gick igenom alla organ, hjärna hjärta skelett flöde i navelsträng och moderkaka osv. Utan anmärkning sa de och det känns skönt, nu kanske jag kan slappna av lite och våga tro att cytotecen inte gjorde skada ändå :)

• moii

My god inte jättefarligt.. Jag är rätt nöjd med + 6-7 kg fast jag borde tänka om inser jag :(

• moii

Ellos har fast jag har inte köpt några babyland har också boob heter märket har inte köpt några heller, har gått upp en storlek på twilfit bara :)

• moii

Niferex kan visst ge både förstoppning och diarré så då kan man varva tabletter har jag fått höra

• moii

Hahaha kärnvapen låter inte som ett bra alternativ, men ändå så tror jag att det är olika för tex så mår jag skit av bara duoferon. Fick äta dem i samband med op för några år sedan och blev helt konstig i magen!

• moii

Jag

Moa Li skrev 2012-01-22 13:57:40 följande:
    Kul att äntligen känna att jag vågar börja planera lite nu.

Kram Moa Li
    Just det där med att planera tycker jag är lite besvärligt. Vi kikar lite på barnvagnar och på en garderob åt bebisen, men resten... När köper man allt egentligen och hur mycket behöver man? Och med hur mycket man behöver, då menar jag främst i klädväg för det är onödigt att köpa för mycket.

Jag har ju förstått så mycket att det kanske inte är så viktigt att ha massor med kläder i strl 50 men i runda slängar hur många av omlottbodys, byxor etc? behöver man i strl 50 eller 56? Naturligtvis beror det ju på om den kräks massor och så men jag menar verkligen ungefär.

Jag har frågat flera olika mammor som ganska nyss fått barn men de ger inga bra svar tycker jag ( i alla fall inte på just den frågan) så nu frågar jag här också eftersom jag vet att det finns flera som redan har barn sedan tidigare här inne.
  • moii

jag har också tänkt på sovpåsar à la klänning, för det verkar verkligen praktiskt. Jag vet ju inte men 3 av allt, är det inte lite? Jag menar det inte som ett ifrågasättande utan mer som en fråga och vill gärna ha ett resonemang kring det.

Alltså man är ju sjuk i huvudet som detaljfrågar allt men jag vill ju veta!

• moii

Tack, då vet jag och har nåt att gå på!! Det kan ju verkligen variera mellan 27 och 6 grader i maj och även juni för all del, så något som är lite varmare men baslagg. Har man ytterplagg på så små barn? eller räcker det om man har en bra filt, typ fleece och bra mössa + lite tjockare kläder men ändå inte ytterkläder osv? vad tror ni som vet?

• moii

Det är så konstigt att man har någon i magen. det tycker jag verkligen. Min sambo brukar filosofera om att det är så konstigt hur jag förut var som han inuti men så mixtrade några läkare ihop lite grejer, puffade upp embryot och nu har jag inte bara tarmar och sånt utan någon som är där inne och som rör sig och som ska växa upp här och liksom ta plats i soffan och skrika för att den inte vill lägga sig. Som sagt var skumt!

Apropå det där med sparkar och så, jag vaknar ibland av att det känns som tt man åker berg och dal bana och då sparkar den djupt ner mot urinblåsan och jag måste kasta mig upp och gå på toaletten. Men det är en ganska härlig känsla, och det är kanska lustigt att se hur hela magen rör sig emellanåt och att man liksom kan se att magen ändrar form när jag ligger ner.

Häromkvällen testade sambon att lyssna på den i toarulle och faktiskt så hörs det, det trodde jag inte att det skulle. Fast jag vet ju inte säkert att det gör det för jag är inte precis så vig att jag kan lyssna med toarullen ;)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF