Inlägg från: Lillebror12 |Visa alla inlägg
  • Lillebror12

Indien

Har bara läst TS men vi valde bort Indien när vi hade en sexmånaders förr året till förmån för Thailand. En god vän gjorde praktik som sjuksköterska i Indien och avrådde oss starkt från att åka med ett så litet barn. Vi kommer att åka dit men inte förrän vi har barn som kan säga någorlunda var de har ont. Vi åkte istället till nordöstra Thailand- Koh Chang- skärgården. Däromkring finns många städer som är oexploaterade och öarna är inte heller lika hårt turistade som södra delen även om det hänt mkt de senaste fem åren.

• Lillebror12

Jo, jag förstår dig, vi ska till södra Thailand som en del av en längre resa under 2013 och jag blir inte heller frestad av vad jag läser . Är mest intresserad av att se Chiang Mai den här gången men jag troratt du skulle kunna hitta intressanta saker att studera i Chantaburiområdet, det verkade autemtiskt där av vad vi säg när vi åkte igenom med buss. Vi bodde i bungalows av varierande kvalitet, lade kring 200/dygn på boende. Om jag hade fått välja helt fritt bland studieobjekt för din del så hade jag valt Xian i mitten av Kina- intressant muslimsk befolkning mitt i allt och väldigt trevlig stad. Men då blir det ju dessvärre ingen badsemester. Turisterna i Xian fokuseras kring terracottarmén så det stör ine tycker jag.

• Lillebror12

Ja, jag förstår att ni vill till Indien! Jag är verkligen inte den som bangar i första taget vilket du kan se på vår planerade Backpackingrutt i Thailandstråden . Jag har bott i Kina en kortis och rest en del i Asien men när alla vårdcentraler och vår sjuksköterskekompis avrådde oss från Indien så kände jag att det får vänta. Om jag var du skulle jag försöka ta ett OK studieobjekt i närheten av ett ställe där det finns garanterat bra sjukvård. Jag doktorerar själv och vet att uppsatsen oftast är en större grej för en själv än för handledare och omvärld så bara du kan motivera dig till att bo där ett tag så blir det säkert bra. Thailand är inte så exploaterat som det kan låta bland de som åker till södra delarna och jag är själv mkt imponerad av det jag läser om Malysia såhär inför vår resa så jag skulle nog överväga det en gång till ocksä. Lycka till med planerna!

• Lillebror12

Och ja - vi var bara borta i tre veckor förra året! Sorry för stavfel och måbga inlägg, iPad är bra till mkt men inte till FL .

• Lillebror12

Ah, glömde bort att jag själv klarade att ta mig fram på kinesiska då, haha. Jag håller med dig fullt ut om Indiens fördelar- vi gav endast upp det på grund av den stora nackdelen- brist på bra vård. Men skulle man veta att det är ett problem med barnet så går det säkert att ordna ambulansflyg. Problemet jag tänker på är snarare alla de där gångerna man är lite osäker och kanske går in för en extra check på BVC (vilket vi gjort extremt sällan eftersom vi inte är nojiga av oss) och då kan det ändå inte bara något dödligt (eller iaf väldigt sällan ). Nej, Tibet skulle jag inte ens fundera på heller. Nä, och tyvärr skulle jag nog rösta bort hela Indien om det inte finns lite bättre vård i de största städerna. Vår plan var Andamanerna och det blev alldeles för autentiskt s a s . Om du vill hör med någon som verkligen kan Thailand, trots allt, tycker jag du ska fråga Towis på towis.blogspot.com - hon har bott både i BKK och Chiang Mai och rest en massa i landet.

Svar på tråden Indien