Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

    När får man kalla sig änglaförälder

    LillaLilja skrev 2011-11-22 00:13:42 följande:
    Jo absolut, men jag skrev ENLIGT MIG av en anledning och det är ju att de är vad JAG tycker :)

    Kände sonen i v. 12 och sambon kände första "sparken" i v.17 och jag hade nog kallat mig änglamamma där efter v. 12 men kanske inte helt öppet då jag känner flera som har förlorat full gångna barn och dom har en helt annan sorg än mig..
    jo självklart skriver man ju enligt sig själv och hur man själv tycker :) 
    nej jag skulle absolut inte kalla mig änglaförälder inför andra då det som sagt finns många som förlorat fullgångna barn som du säger eller liknande och upplevt en helt annan sorg men man kan ju känna sig som det ändå.. 
    jag känner det som att jag har ett ängla barn som jag inte hann träffa även fast jag inte hade gått så långt så är det ju mycket med alla drömmar, tankar , föreställningar man har som raserar runt omkring som gör det jobbigt även fast det är tidigt menar jag..     
  • Anonym

    Jag skulle nog kalla mig änglaföräldrer eftersom jag har haft/ hållit i mitt barn och han gick bort när han var 13månader gammal.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-14 14:40:35 följande:
    Jag skulle nog kalla mig änglaföräldrer eftersom jag har haft/ hållit i mitt barn och han gick bort när han var 13månader gammal.
    Beklagar verkligen, det måste kännas hemskt!

    Alla som förlorat sina barn får kalla sig änglaförälder, det är helt upp till en själv.
    Jag kallar mig änglaförälder eftersom jag var gravid och förlorade mitt barn i v.10 för två år sedan. Jag sörjer ännu. 
  • Anonym
    Binegar skrev 2011-12-29 11:25:32 följande:
    Jag har tyckt att man kan kalla sig änglaförälder när man behövt föda fram barnet eller barnen dött efteråt.
    Men i förrgår fick jag själv ett konstaterat ma i v9 och hela min värld rasade samman. Oavsett om man får ma/mf i v4 eller i v39 spelar ingen roll. Det är samma känslor, hopp & tankar om att bli mamma som helt plötsligt bara går i kras utan att man (kanske) kan göra något åt det.

    För mig är sorgeprocessen lättare att hantera när jag får kalla henne för vår ängel.

    Vill man kalla sig för änglaförälder så ska man absolut få göra det. Vad spelar det för roll om folk vill kalla sig det? Det är väl ingen som är mer änglaförälder än den andra? Och det är väl absolut ingen som har ensamrätt om att vara änglaförälder?

    Jag är änglaförälder till Alice, vars hjärta slutade slå i v9. Vi visste inte könet, men det spelar ingen roll för mig. Sedan dag ett har jag känt på mig att det var en flicka & det var et namn som vi diskuterade särskilt mycket.

    "Hej, Jag heter Anna, jag är änglamamma till vår ängel Alice som aldrig fick stanna kvar.
    Ja, det  är vår dotter, men hon fick inte komma ut till oss."

    För mig är Alice lika mycket dotter för mig som den där 6åriga flickan som precis ska börja skolan är för sin mor. Och jag bryr mig INTE om vad folk tycker. Det spelar ingen roll vad man (inte) kallar sig, folk tycker så mycket till höger & vänster ändå..
  • Anonym

    Jag är änglaförälder till min bebis som dog i v.9 förra veckan.. ♥

  • Anonym

    Hur jävla puckad får man vara om man tycker att man "Är änglaförälder" efter ett tidigt missfall - Hallå alltså. Det är ju rent skitsnack så det bara stänker om det. Då är ju jag neger när jag har solat på sommaren och asiat för att jag tycker om ris.

    Nä du som fått försenad mens (förlåt - missfall... skillnad???) ta och snäpp upp dig och skaffa dig lite preferenser innan du uttalar dig.

    Iofs - är man så dum så man inte inser skillnaden mellan ett embryo och ett barn så kanske man heller inte kan förså att man sårar andra människor genom att kalla sig "Änglaförälder" efter ett missfall - kanske det egentligen inte var ett missfall - det kanske helt enkelt var den otroligt lilla hjärnan som ramlade ut!

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-12 01:34:12 följande:

    Hur jävla puckad får man vara om man tycker att man "Är änglaförälder" efter ett tidigt missfall - Hallå alltså. Det är ju rent skitsnack så det bara stänker om det. Då är ju jag neger när jag har solat på sommaren och asiat för att jag tycker om ris.

    Nä du som fått försenad mens (förlåt - missfall... skillnad???) ta och snäpp upp dig och skaffa dig lite preferenser innan du uttalar dig.

    Iofs - är man så dum så man inte inser skillnaden mellan ett embryo och ett barn så kanske man heller inte kan förså att man sårar andra människor genom att kalla sig "Änglaförälder" efter ett missfall - kanske det egentligen inte var ett missfall - det kanske helt enkelt var den otroligt lilla hjärnan som ramlade ut!


    Du kan inte bestämma vem som får kalla sig änglamamma. Sorg är en känsla och man kan inte rå för hur man känner.

    Jag förlorade mitt barn i v.9 för två veckor sedan, efter att äntligen lyckats bli gravid efter att ha försökt i sex år. Så sorgen är enorm hos mig, och jag anser att jag har förlorat min lilla bebis. Jag är en änglamamma. 
  • Anonym

    Jag kallar mig inte för något speciellt men känner att om jag vill kalla mig för "Änglamamma" så ska jag få göra det utan att någon berättar för mig att jag inte får göra det före vissa veckor. 
    Jag har  haft en ängel i min famn, min ängel.
    Hon hade 10 fingrar och 10 tår, visserligen superliten men för mig helt fulländad...
    Jag fick föda fram henne i v 18.

    Ingen kan ju berätta vad någon annan ska känna. Sorg som sorg fast hos olika människor, olika upplevelser.  
       

  • Anonym

    Jag förlorade ett barn i vecka 19 och jag skulle aldrig kalla mig änglamamma och jag uppskattar inte om någon annan kallar mig det heller.
    Andra får göra precis som de vill men visst är det skillnad på ett missfall i tex vecka 7 och ett i vecka 20.
    Jag har haft många tidiga missfall men såg dem aldrig som barn som inte fick komma, jag såg dem som kroppens sätt att stöta ut det som var fel.
    Om en kvinna fick missfall i vecka 7 och sedan kallade sig änglamamma skulle jag tycka att det var märkligt men aldrig någonsin uttrycka det.

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-08 12:19:07 följande:
    Jag förlorade ett barn i vecka 19 och jag skulle aldrig kalla mig änglamamma och jag uppskattar inte om någon annan kallar mig det heller.
    Andra får göra precis som de vill men visst är det skillnad på ett missfall i tex vecka 7 och ett i vecka 20.
    Jag har haft många tidiga missfall men såg dem aldrig som barn som inte fick komma, jag såg dem som kroppens sätt att stöta ut det som var fel.
    Om en kvinna fick missfall i vecka 7 och sedan kallade sig änglamamma skulle jag tycka att det var märkligt men aldrig någonsin uttrycka det.
    Du uttryckte det ju precis?

    Fick sj missfall i v 10 nyss, och jag är en änglamamma. Mitt barn fick inte komma till världen :( 
  • Anonym

    Vi fick miss fall i vecka 4 nylikt... Det var ett efter längtat barn som vi settframemot så vi kallar oss för ängla föräldrer. :( på Onsdag är det en Vecka Sedan det skedde, då ska vi tända ett ljus <3

  • Anonym

    Idag är det Tre veckor sedan det Skedde, vi saknar dig lilla knytt <3

Svar på tråden När får man kalla sig änglaförälder