• pumbis

Var det här verkligen en snål present till min vän?

TS! Jag skulle oxå bli super glad över din fina present. Du visade verkligen hur mycket du uppskattade din vän, som tydligen inte uppskattade dig lika mycket tillbaka. Här bland mina vänner vill man inte ens ha paket knappt. Inget man ställer in sig på att få iaf, känns alltid lite pinsamt att fylla år. Precis som att folk förväntas köpa än en massa paket och presenter. Blir alltid lika förvånad när ja får paket ifrån någon vän. Blir lite den reaktionen som " nej men inte ska väll jag ha " . Alltså inte något jag gått och förväntat mig, tycker jag blivit för gammal för otacksamhet i present väg. Jag förstår inte hur din " vän" hade mage att " kräva" present överhuvudtaget? Jag minns en gång när jag var liten, tror jag fyllde 6-7, jag fick en present av min moster och mina kusiner i form av en inslagen blomma i kruka. Jag sa tack och la den bara åt sidan, sen gav jag mig direkt på alla andra paket. Jag ville inte ens öppna blomman. Men aj vad dum jag kände mig när jag mot all förmodan slet upp det där blomsterpappret och där vällde ut en massa smink, parfymer och nagellack. Tror aldrig jag känt mig så dum och fånig i hela mitt liv. Där kan man verkligen säga att jag varit otacksam över att få det som jag först trodde var en blomma.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?