• Anonym

Var det här verkligen en snål present till min vän?

Anonym (snål?) skrev 2011-09-13 17:44:00 följande:
    Min vän fyllde 27 år idag och eftersom jag var sjuk en del förra månaden så fick jag mindre i lön än jag planerat + att det var många räkningar. Jag ville ge henne en present som det låg tid och tanke bakom men som inte behövde ruinera mig helt så jag gjorde en korg med olika ätbara saker:

* Nybakade hemmagjorda baguetter

* Hemmagjord hallonsylt

* Chokladtryfflar

* 1 flaska olivolja

* 1 ask vindruvor.

Trodde att hon skulle bli  glad för det men det var inte uppskattat alls, hon menade på att jag var snål som inte hade köpt en "riktig" present. Vad tycker ni?         

Jag skulle blivit överlycklig om jag fick en sådan present!

din kompis borde skämmas,en underbar present,med omtanke,var det!!!" 
  • Anonym

Kanonbra present, jag hade blivit jätteglad om jag hade fått den.

Vad har du fått av din kompis när du fyllt år eftersom hon inte var nöjd? Har hon köpt något extremt dyrt?

• Anonym

Jag tycker att en vuxen människa borde ha så mycket vett och uppfostran att hon inser att man inte klagar på en present oavsett vad man tycker om den.

Sen kanske det är så att man själv ibland ger bort sådant som man själv skulle önska sig och bli glad över istället för att tänka på vad mottagaren kan tänkas uppskatta.

Personligen skulle jag ha blivit jätteglad över att få en sån present som ts gav bort men alla kanske inte tycker likadant. Om du tänker efter ts, vad tror du att din kompis hade blivit glad över att få? Vad brukar hon ge bort till dig t ex eller vad tycker hon om eller brukar göra etc.?

• Anonym

skitkompis jag hade blivit jätteglad om jag hade fått detta , det är tanken som räknas ju . o du hade ju lagt din själ i det hela o gjort större delen från grunden. hade inte tanken att göra sånt här förrän mat-tina sa det i ett av sina program på svt för ngra år sedan

• Anonym

Usch vilken otacksam vän du har. Jag skulle nog inte ge henne något mer. Hon är ju 27 år så hon borde ha vuxit ifrån det där med presenter. Det är tanken som räknas.

• Anonym

Tycker det var en helt underbar present. PENGAR ska väl inte vara avgörande för hur viktig vänskapen är?!
    Hon fick en mkt fin present, där du ansträngt dig, lagt ned tid och kärlek för HENNES skull och du får skit kastat i ansiktet.

Vad är det för vän? Hur behandlar hon dig i övrigt? Så gör man bara inte. Hon är inte värd din omtanke. Rikta din kärlek och omtanke i stället till folk som uppskattar det och ger dig energi och kärlek tillbaka.

Stor kram!

• Anonym

låt som en helmysig present!
    bättre än ytterligare en skål, tekopp mm ;)

tråkig vän du har! 

• Anonym

Du skulle ha gett det till mig ist. hade vart väldigt uppskattat ^^

• Anonym

Men vilken knäpp kompis. Om det var en snål pressent? Verkligen inte! Du har ju lagt ner mycket tid och mycket handling bakom din present. Jag skulle gillat presenten.

Svar på tråden Var det här verkligen en snål present till min vän?