-
Förstår inte...aaaaaaaaaa skrev 2011-11-08 23:26:31 följande:www.medilexicon.com/medicaldictionary.php?s=f...
-
Har du diabetes?
-
Öh.. aha... hm, det känns ju inte så aktuellt. Hoppas jagAnonym (Sjuksköterska) skrev 2011-11-08 23:31:54 följande:Det betyder att under vissa omständigheter kan bajs komma upp i munnen.
vilka omständigheter? Borde det inte smaka bajs då?
Hittade precis på en länk (eller flertalet faktiskt) där det stod att slem som sitter i svalget (sånt som kommer från näsan och inte sväljs ner) kan lukta illa. Jag har ofta problem med slem som sitter i svalget, precis så att det knappt går att varken harkla upp eler svälja ner. Segt slem. Kan det vara nåt sånt?! Mest kvällstid.NixAnonym skrev 2011-11-08 23:40:47 följande:Har du diabetes?
-
Bantar du eller äter LCHF?
-
Inte det hellerAnonym skrev 2011-11-08 23:43:50 följande:Bantar du eller äter LCHF?
-
Magkatarr har jag haft förut... eller läkaren misstänkte det, gjorde ingen gastroskopi men fick omeprazol utskrivet. Jag vissa känningar i magen ibland men den här andedräkten är väl jämt, antar jag. Sambon säger det inte varje dag men lite då o då, nångång i månaden sådär...Prinsessans mamma skrev 2011-11-08 23:48:35 följande:jop. mycket kan lukta illa. Men vet bara magkatarr eller magsår som faktiskt kan lukta bajs.
-
Hmm... vad ska jag göra åt det då tro?Prinsessans mamma skrev 2011-11-08 23:53:23 följande:min erfarenhet är att "magkatarrspersoner" kan lukta så lite då och då när de väl haft en gång
Jag är fortfarande lite inne på det här med mitt problem med segt slem i svalget också. Har läst det på flertalet ställen nu -
Jag har också en hemsk andedräkt när jag äter mjölkprodukter. Jag har stora gropar i halsmandlarna där speciellt mjölkproduktrester ruttnar och luktar mumma
Eftersom jag inte vill operera bort dem, så äter jag inte mjölkprodukter i perioder, men det är ju väldigt jobbigt och begränsande, så jag är allt oftare i perioder där jag äter det ändå. Det är verkligen jättetråkigt och jobbigt, men det är så mitt liv har sett ut
Den dåliga andedräkten byggs också upp och blir värre och värre. Det har hänt att arbetskamrater har vänt sig bort i avsmak och sambon säger att när vi sitter i bilen sprids lukten överallt. INTE kul! Men det tar ett tag att få bort den äckliga lukten när den väl kommit.. -
Ska köra en kur Bisolvon, har det hemmaHusis skrev 2011-11-09 00:16:47 följande:Om du har mycket segt slem i halsen, ta en kur med slemlösande (Bisolvon) i några dagar, samtidigt med mycket vätska.
Om man har någon form av bråck/fickor i halsen, så kan det bli lite infekterat eller ruttet där. Drick mycket och använd SB12.
Tungskrapa är kanon, om man får beläggning på tungan. Där sitter mer föroreningar än man kan tro!
Eltandborste gör bättre rent än vanlig tandborste.
Vår familjs samlade erfarenheter.Jag har inte så värst mycket halsont. Lite på morgonen ibland men inte så det stör sååå mycket. De stenar jag tar bort är ganska små. Men jag har ganska många "gropar" bak i halsen som jag får kolla igenom. Låter ju förfärligt om det skulle finnas fler längre nerslinkywookie skrev 2011-11-09 09:14:18 följande:Jag haft sana dar stenar som du namnde, tog bort dom konstant men fick sedan mina tonsiller bortopererade (i vuxen alder, pga konstant halsont) och efter op sa lakaren att jag hade stora fickor av sana langre ner i halsen... Inte undra pa man lukta skunk.
Nagot sant?men visst kan det väl vara så. Brukar försöka andas upp luft "från halsen", svårt att förklara.. o då kan jag ibland känna lite dålig andedräkt, men annars känner jag aldrig det själv.
Jag äter inte så värst mycket mjölkprodukter. Dricker typ aldrig ren mjölk. Sällan kaffe, max en gång i veckan och då är det mjölk i. Äter inte så mycket smörgåsar med ost och smör.Anonym skrev 2011-11-09 09:25:33 följande:Jag har också en hemsk andedräkt när jag äter mjölkprodukter. Jag har stora gropar i halsmandlarna där speciellt mjölkproduktrester ruttnar och luktar mumma
Eftersom jag inte vill operera bort dem, så äter jag inte mjölkprodukter i perioder, men det är ju väldigt jobbigt och begränsande, så jag är allt oftare i perioder där jag äter det ändå. Det är verkligen jättetråkigt och jobbigt, men det är så mitt liv har sett ut
Den dåliga andedräkten byggs också upp och blir värre och värre. Det har hänt att arbetskamrater har vänt sig bort i avsmak och sambon säger att när vi sitter i bilen sprids lukten överallt. INTE kul! Men det tar ett tag att få bort den äckliga lukten när den väl kommit..
Men fy så jobbigt det låter när det blir så med arbetskamrater och sambonhar DU provat SB12? Munskölj eller tabletter...
Blir nyfiken på varför du inte vill operera bort dom? Det var min första tanke ocskå, att jag inte vill, när jag läste inlägget ovanför ditt.. -
Men. Är man korkad eller är man korkad!? Jag äter ju för sjutton en tallrik a-fil med k-special red berries varje morgon! Kanske ska sluta med det då.. hmm... är smörgås med smör och ost bättre kanske?