• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Anonym skrev 2012-03-16 21:36:16 följande:
    Var köper man det?

Jag funderade på SB12 idag... funkar det verkligen när den dåliga lukten kommer från halsen? Den neutraliserar ju svavelgaser i MUNNEN. Men min andedräkt kommer ju från halsen, troligen tonsillstenar... de kan ju sitta stenar längre ner också, som jag inte kommer åt eller ser.
    Ja, det gör den. Min dotter har samma problem som du och hon har aldrig efter att ha påbörjat användandet av SB12 haft dålig andedräkt igen. För henne har det verkligen blivit en räddning, och en väldig trygghet också, hon tyckte att det var jättejobbigt att lukta illa ur munnen (där lukten som bekant kommer ut även om den har sitt ursprung i halsen):
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 21:48:32 följande:
    Ja, det gör den. Min dotter har samma problem som du och hon har aldrig efter att ha påbörjat användandet av SB12 haft dålig andedräkt igen. För henne har det verkligen blivit en räddning, och en väldig trygghet också, hon tyckte att det var jättejobbigt att lukta illa ur munnen (där lukten som bekant kommer ut även om den har sitt ursprung i halsen):
    Gurglar hon den då eller sköljer runt i munnen bara? Nån speciell sort? Finns ju några... Har hon problem med tonsillstenar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-16 21:53:18 följande:
    Gurglar hon den då eller sköljer runt i munnen bara? Nån speciell sort? Finns ju några... Har hon problem med tonsillstenar?
    Ja, hon gurglar. Originalet. Ja. 
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2012-03-16 23:33:15 följande:
    Hej ts

Jag har för mig att laktosprodukter kan ge dålig andedräkt. Är det något du har hört talas om?
    Ja jag har hört något om det... jag äter dock inte så värst mycket laktosprodukter. Äter ingen fil eller yoghurt, dricker ingen mjölk... EN tunn tunn ostskiva på smörgåsen, jättelite smör + paprika. Dricker juice till.
    Anonym (SB 12) skrev 2012-03-16 23:35:54 följande:
    Ja, det är endast SB12 som hjälper.

Och man ska komma ihåg att luta huvudet bakåt och gurgla långt bak i svalget, samt skölja runt det i hela munnen också. Och sedan inte äta eller dricka på minst en halvtimme.

Skrattande
    Listerine skummar som fasiken så det kan man verkligen inte gurgla. Skummar inte SB12 alltså?
    Glädje58 skrev 2012-03-16 23:39:17 följande:
    Tandsten kan också ge upphov till dålig lukt. Har du gjort en riktig rengöring hos tandhyginist? 
    Jag har nyss varit hos tandläkaren och han sa att jag inte hade någon tandsten alls. Eller är det bara hygienisten som kan se sånt?
  • Anonym
    Anonym (Tandläkaren) skrev 2012-03-17 08:58:44 följande:
    Tandläkaren kan se om du har tandsten.

80 % av dålig andedräkt kommer från munhålan.

Sluta upp med att skölja med Listerin. Mycket alkohol i Listerin som torkar upp munslemhinnan som gör att man i slutändan luktar mer.
    Skölj med som någon nämnt SB12. Men välj SB12 duo. Fluor i den.
    Använd tandtråd dagligen.

Lycka till! 
    Men jag är rätt så övertygad om att min andedräkt kommer från halsen Glad eller iaf bakre munhålan, på sin höjd. Halsmandlarna liksom...

Nej det är ingen alkohol i den Listerine jag använder. Jag har Listerine Zero. Ingen alkohol, lite fluor iaf, mild smak... Men ja, jag ska köpa SB12. Jag använder Glide Floss Picks

Tack!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 10:20:49 följande:
    Öh, va?
    Ja-haaa! Zinkoral! Haha, såg det inte... eller fattade inte alls först men så scrollade jag lite. Tack
  • Anonym

Glöm inte att meddela här när du har skådat SB12-ljuset. Min dotter är så himla nöjd! Hon är det enda av mina barn som har det där problemet, och hon tyckte att det var hemskt att behöva ha det så. Hon stod då inför tonåren och det var självklart känsligt att lukta illa ur munnen (även om det aldrig är trevligt i vilken ålder man än är). 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 10:42:46 följande:
    Glöm inte att meddela här när du har skådat SB12-ljuset. Min dotter är så himla nöjd! Hon är det enda av mina barn som har det där problemet, och hon tyckte att det var hemskt att behöva ha det så. Hon stod då inför tonåren och det var självklart känsligt att lukta illa ur munnen (även om det aldrig är trevligt i vilken ålder man än är). 
    I will fast jag vet inte riktigt hur jag ska veta om det funkar... jag känner ju inte andedräkten själv. Och orsaken till lukten kommer ju inte att försvinna av SB12, bara symptomen. Kanske, i bästa fall. 

Fick din dotter höra att hon hade dålig andedräkt eller kände hon det själv? Har hon fortfarande stenar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 11:00:20 följande:
    I will fast jag vet inte riktigt hur jag ska veta om det funkar... jag känner ju inte andedräkten själv. Och orsaken till lukten kommer ju inte att försvinna av SB12, bara symptomen. Kanske, i bästa fall. 

Fick din dotter höra att hon hade dålig andedräkt eller kände hon det själv? Har hon fortfarande stenar?
    Din kille berättar väl?

Det pratade jag med henne om, när jag först upptäckte det. Det hade förstås inte varit schysst att inte hjälpa henne med det.

Ja, hon har fortfarande sådana ibland, men inte alls som det var förut.  
  • Anonym

nu har jag inte läst igenom hela tråden, men har du varit hos tandläkaren? Min kille stank verkligen ur munnen även han precis hade borstat tänderna och använt sb12. Men han var hos tandläkaren och han hade plack ganska mycket sådant och började då använda plaque off tabletter för människor, har gått på reklam till djur (använder det till våra katter också fast i pulverform.) Kan säga att på bara ett par veckor har andedräkten förändrats enormt.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 12:43:15 följande:
    Din kille berättar väl?
    Han har inte sagt nåt på länge... försöker att hålla mig från att prata nära honom. Jag tycker det är jättejobbigt och har inte frågat något om det heller.
    Glädje58 skrev 2012-03-17 13:38:20 följande:
    Hur har du kommit fram till det? Lite nyfiken bara...
    För att dom luktar jävligt illa när man plockar ur dom och jag förstår att det är den lukten som menats...

Ang plack. Är det inte samma sak som tandsten? Borde inte tandläkaren ha sett plack? Jag var där nyss och fick ingen anmärkning på nåt.
  • Anonym

Min andrdräkt blev som helt ny o fräsch av att bli av med lite tandsten och sen använda mellanrumsborste och tandtråd varje kväll. Jättebra!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 23:01:34 följande:
    Han har inte sagt nåt på länge... försöker att hålla mig från att prata nära honom. Jag tycker det är jättejobbigt och har inte frågat något om det heller.

För att dom luktar jävligt illa när man plockar ur dom och jag förstår att det är den lukten som menats...

Ang plack. Är det inte samma sak som tandsten? Borde inte tandläkaren ha sett plack? Jag var där nyss och fick ingen anmärkning på nåt.

Jo det borde han/hon gjort. Gå till din läkare då om "plupparna". Har själv likadant men har inte opererat bort mandlarna, jag har märkt att jag får mer sådana ploppar om jag äter vissa saker och om jag är förkyld.
  • Anonym
    Anonym (stinker) skrev 2012-03-18 08:56:56 följande:
    Nu har jag last lite i traden men jag behover hjalp!!!

Jag har fatt hora av min partner att jag har dalig andedrakt men jag skoter min munhygien valdigt noga.
    Sa jag tankte att det maste komma fran halsen. Jag insag efter att ha kollat pa mina halsmandlar att jag har fickor i dom. Jag stack in in topps i ett av  halen och da blev toppsen helt nerblodad!!:(
    Jag ska ga till en lakare har jag bestamt mig for, jag lider oerhort att ga runt och lukta bajs i munnen!!!
    Hur ser man dessa stenar som ni pratar om? Hur ser dom ut och var sitter dom och slutligen hur kan man peta bort dom?? Detta kan sakert en lakare svara pa men jag vill anda hora vad ni har att saga om det..

Vore jatte tacksam for svar och jag hoppas att alla ni darute som lider av detta far hjalp for detta ar fruktansvart jobbigt...:( Tack!
    Sök på tonsill stones på youtube så ser du hur man pillar bort dem.
  • Anonym
    Glädje58 skrev 2012-03-19 04:22:57 följande:
    Jag måste bara fråga en sak. Ni säger att det luktar bajs, menar ni verkligen detta? Eller menar ni att det luktar illa (dock inte bajs)?
    Jag menar det, ja. Inte exakt bajs kanske, men klart åt det hållet. Har du aldrig känt det hos andra? Jag tror inte att jag luktar om jag står bredvid nån bara, det har jag inte märkt nåt av. Men det finns ju folk som luktar utan att dom öppnar munnen.
  • Anonym

Sb-12 och andra munskölj är bara bluff,sanningen är det hjälper bara en väldigt kort stund sen stinker det ännu värre,jag vet.....Okej för er som inte sköter er munhygien kanske det är till en hjälp,men vi som verkligen har problem och sköter våran munhygien hjälper det inte!!Som jag skrev innan det har med mat att göra,det kommer ut i andra ändan luktar skit.Varför skulle det inte kunna lukta från munnen om det fastnar matbitar i halsen eller att magmunnen inte stängs igen ordentligt...

• Anonym

Hej tandhygienisten!
    Jag går till min tandhygienist 2 ggr om året och det luktar lika illa efter dom besöken,har du någon förklaring?
    Skall tillägga jag har aldrig haft hål i mina tänder,inga tandköttsproblem,jag använder tandtråd efter varje måltid,borstar tänderna efter varje måltid,men luktar skit i munnen,mina halsmandlar är bortopererade för jag trodde det var problemet.....Har du någon lösning till mina problem?

• Anonym

Nej,inga katarrproblem...Men jag har faktiskt provat omeprazol utan resultat.Vad tror du om mat fastnar i fickor i halsen?Jag tror att det är problemet....Jag har tid hos privatläkare nästa vecka,få se vad dom säger....

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!