• Jonna74

Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?

Hejsan!
    Jag och min man har ägg nedfrysta för ev. framtida syskonförsök.
    Vi har dessa på IVF kliniken Öresund i Malmö.
    Då vi var där senast i våras fick vi veta att de har börjat ta ut en avgift för att kunna förvara äggen. Vi har ännu inte fått någon räkning för de ägg som vi förvarar där, och vi börjar nu undra hur mycket pengar det egentligen rör sig om?

Någon som också har ägg nedfrysta dom vet? /Tack på förhand!

Kram Jonna

• Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?
  • TheBlueRose

Har jag aldrig hört talas om att det finns en sån avgift

• Jonna74

Hej TheBlueRose!
    Det var tydligen något nytt som hade kommit, eftersom det innebär stora kostnader för dom att hålla igång frysarna.
    Men det var kanske bara ett förslag som aldrig gått igenom?

Kram Jonna

• S A

Vi har betalt 2500 kr på Cura i Malmö för förvaring i 5 år.

• Jonna74

Hej S A!
    Då borde det vara någon liknande summa på Öresundskliniken.
    Tack!

Kram Jonna

• salmia

Vi har också betalat 2500 kr på Curakliniken för förvaring av äggen och sedan kostar 8500 kr om man göra ett försök med de frysta äggen.

• TheBlueRose

Vi har då inte betalat en krona för nån infrysning av våra ägg....
    Skulle det komma en avgift på det i Umeå,,, så ber jag dom kasta äggen DIREKT i soptunnan, utan att blinka å passera gå...............

salmia- jösses,, det kommer ju nästan att kosta som ett färskt försök snart som att göra frys....

• salmia

Ja det som är det positiva är att behandlingen inte är så omfattande. Man tablettbehandlas ju endast. Och slippper alla berg och dalbanor med nedreglering och sedan hormonsprutor. Men visst kostar det också en del och vi tycker egentligen att de färska äggen känns liksom bättre.

• S A

TheBlueR: men 2500 kr är ju INGENTING för att slippa gå igenom hela proceduren igen. Det blir ju billigare i längden: 2500 +8500 kr jämfört med 20500 kr (för efterföljande behandling)

• Esping

Om jag hade fina dugliga ägg i frysen skulle 2500 kronor inte vara någonting för att behålla dem och kunna använda dem i framtiden. TheBlueRose, är verkligen dina embryon inte värda mer än så?? Jag blir mest chockerad över din nonchalanta inställning till dina frysta ägg....

• Lilla Jag

Går på IVF öresund och där kostar det 1000 kr per ägg och år... Jag fick 5 ägg så det blir ju en slant, men kasta dem det vågar jag inte .

Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?