• Jonna74

Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?

Hejsan!
    Jag och min man har ägg nedfrysta för ev. framtida syskonförsök.
    Vi har dessa på IVF kliniken Öresund i Malmö.
    Då vi var där senast i våras fick vi veta att de har börjat ta ut en avgift för att kunna förvara äggen. Vi har ännu inte fått någon räkning för de ägg som vi förvarar där, och vi börjar nu undra hur mycket pengar det egentligen rör sig om?

Någon som också har ägg nedfrysta dom vet? /Tack på förhand!

Kram Jonna

• Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?
  • Lilla Jag

Glömde tillägga... Öresund tar ut första avgiften fr.o.m.den 13:e månaden. Så tror jag det stog på pappret...

• Katten Ceasar

Vad kostar det att ha dem på Carlanderska då? Och vad kostar det sen att göra ett fet där när man vill ha ett syskon?

• TheBlueRose

S A- Om du går in i mitt krypin så förstår du varför dom får kasta mina ägg i soptunnan ....

• TheBlueRose

S A- dessutom så VET jag vad det kostar vad allt det innebär med IVF ....
    Du blir upprörd för ingenting...

• TheBlueRose

Esping,,detsamma gäller dig..
    Du vet inte min sits,,så uttala dig inte tack...

• S A

TheBlueR: Jag blev inte upprörd... bara påpeka att i dessa sammanhang är 2500 kr inte mycket pengar, jag ifrågasatte inte ditt val att kasta dina ägg, det är ju fritt att göra som man vill. Jättetråkigt att ni inte lyckats. Såg att ni funderar på andra vägar, lycka till!

• salmia

Hej TheBlueRose.
    Var inne och läste i ditt kryp in och jag förstår att ni kanske orkar just nu fortsätta. Det måste vara tufft. Hoppas att ni lyckas längre om det sedan är genom ivf eller adoption. Önskar er lycka och gott nytt år.

• Esping

TheBlueRose, ledsen om jag upprörde dig. Nej, jag vet inte din sits, jag blev upprörd av ditt uttalande utifrån min egen sits, och utan att veta något om dig. Det är ju så det oftast är här på FL.

• TheBlueRose

salmia- det är inte tufft,för våran del .. Jag/vi har mått bra under alla försök. Jag ÄR en sån person som tar det mesta här i livet med en klackspark. Det kan ni fråga alla som känner mig privat (irl) härinne ...

Nej,, vi kommer inte att göra mer IVF-försök..Dags att gå vidare i livet ,,man kan inte traggla hur länge som helt i IVF-karusellen...

• salmia

Det är nu lätt att man blir missuppfattad här inne för alla är nog ganska känslomässiga och det är väl bara normalt egentligen. Man lever i en ständig berg och dalbana.

• Jonna74

Hej!!
    Jag var inne och kollade på IVF Öresundsklinikens hemsida www.ivfkliniken.se, och där står det i deras prislista att förvaring av nedfrysta embryon kostar 1.000 kr under en 12-månaders period.
    Alltså borde det ju kosta 1.000 kr per år oavsett hur många embryon man har i frysen....för om jag och maken ska betala 1.000 kr per embryo och år när vi har 8 st....lär vi bli luspanka...

Kram Jonna

• nattinattio

vi kunde frysa in 3 ärr i varje rör, ett rör (dvs 1-3 ägg) kostade ca 2500,- för 5 år, sedan kan man förälnga ytterligare 3 år (då jag är så ung) kostar då ca 1000,- till.

Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att ha ägg i frysen?