• Anonym

Jag ångrar mina barn

Dripknot skrev 2011-09-15 15:28:36 följande:
    TS

Just pga situationer som din så väljer jag att ha ett barn. Du gör ingen bra PR för flerbarnsföräldrar och jag blir mer och mer övertygad om att enbarnsfamilj är det optimala!

Tack tack tack för att du gjort mig mer medveten om att jag gjort ett bra val här i livet och slipper leva i kaos som flerbarnsföräldrar får göra. Tycker så synd om er!

:)
    Ja för ts situation är ju normen...
    Men kul för dig att du fick den bekräftelse du tydligen behövde till att göra avkall på det bästa som finns som förälder, syskonkärlek och den glädjen som bara kan finnas mellan två syskon som alltid har varandra och har så mycket upplevelser ihop. Även här uppväger fördelarna nackdelarna, precis som i frågan om man ska skaffa barn eller inte. Men det kan ju du aldrig veta, så jag förstår att man kan tänka så. Precis som jag förstår att vissa väljer bort barn helt.
  • Anonym

Det är en svår sits du sitter i och svår att komma ur. Se för 17 till att skydda dig nu så du inte blir gravid igen. Sitter nästan själv i samma sits. Räddningen för mig blev att börja jobba igen och ha 2 åringen och 1 åringen på dagis heltid. Gap och skrik när man kommer hem men bara ett par timmar innan läggdax.
    Ha stora på dagis så mycket du får.  Börja jobba eller plugga heltid så att du får ha båda på dagis heltid från o med att minsta är ett år så kan du börja räkna ner dagarna nu och ha nåt att se fram emot.
    Skrik inte för mycket och ta inte för hårt i barnen även om det är svårt att kontrollera sig. Du kommer ångra dig och barnen får "fel" uppväxt och blir ännumer otrygga och jobbiga då..
    Stå ut ett litet tag till men bryt för 17 mönstret, så här kan ni inte ha det. 

• Anonym

hoppas verkligen du hittar nån som kan hjälpa dig

• Anonym

Mitt råd blir:

Var utomhus så mycket som möjligt. När bebisen sover, se till att du lägger ned all uppmärksamhet på storabarnet ute!

Om ni är inne och bebisen ligger på golvet MÅSTE du vara med hela tiden. Skit i disk och tvätt, bara var med barnen och förekom alla situationer där storbarnet kan göra illa. Hushållsarbetet får du göra när båda föräldrarna är hemma eller när barnen sover.
    Försök att aktivera det stora barnet med saker så mycket det går; Fylla tvättmaskinen, diskmaskinen osv.

Men ha då alltid bebisen nära i sele eller babysitter så att ingenting kan hända.

Jag har 23 månader mellan mina barn. Nu är de 2 och 4 och allting är som en Walk in the park (den största delen av tiden.) Det blir bättre.

• Anonym
    Anonym (jaha???) skrev 2011-09-15 18:21:08 följande:
    Blir helt förskräckt när jag märker hur dålig kunskap folk verkar ha om vad depression och psykisk sjukdom kan innebära. Kan man verkligen ha missat sån grundläggande kunskap i dagens samhälle? Eller har man bara väldigt svårt för att sätta sig in i hur andra kan ha det?

Att angripa en människa med psykisk sjukdom eller depression är för mig inte bättre än att angripa någon som har cancer.

Och att folk kan vara så...obildade...att de tror att man "försvarar" eller rättfärdigar bara för att man låter bli att döma, utan istället kommer med förslag på hjälp! Som om jag skulle tycka att det är ok om barn far illa bara för att jag inte väljer att attackera en sjuk människa?

Så dumt...Men det är Familjeliv i ett nötskal.

Bravo. *eloge*
  • Anonym

Prata med alla omkring dig, släkt och vänner och säg ärligt hur du mår och känner, be dom om hjällp.

För jag tror du kommer bli förvånad hur hjälpsamma människor är, när man faktiskt öppnar sitt hjärta.

Och just nu tror jag du behöver lite hjälp, det händer oss alla, då och då.

Det betyder inte att du är en dålig mamma, tvärtom, du är en bra mamma, som kan se till att dina barn blir väl omhändertagna även dom stunder då din ork tryter.

För jag tror det handlar mest om det, du orkar inte just nu, du behöver en break.
    Och när du inte orkar så märker din stora det och han testar för att se om han fortfarande är älskad, se om du fortfarande orkar med honom.
    Se om du fortfarande, trots din trötthet, finns där för honom.
    Så han blir pestig, för att få svar.
    Det är en fråga han skickar dig gång på gång på gång.

När du inte klarar av att ge honom ett positivt svar skakar du hans värld (och han eskalerar), så låt nån annan få svara istället för dig, just vid dom tillfällena. 
    När jag hade haft ett missfall och så nästan direkt blev gravid i en komplicerad graviditet, då orkade inte jag,  med, då agerade min då 3-årige son likadant.
    För mig blev "räddningen" att jag blev inlagd på sjukhuset och vara bara hemma på permission på helgerna, så då kunde jag samla vila under veckorna.
    Du behöver också samla vila ts, du måste hitta ett sätt som passar för er.   

Och han gör det än idag, om jag inte mår bra, det märker han omedelbart.
    Och han är 22, visseligen visade det sig att han har aspberger, men den blir mycket värre om jag inte är samlad och kan vara det stöd han behöver, fortfarande.                  

• Anonym
    tanten28 skrev 2011-09-15 12:03:15 följande:
    hur fan kan man ångra sina barn??? sök hjälp. fattar bara inte hur du tänker. om du ångrar dina barn varför skaffa ett till barn då för? o det är ERT egna fel att etrt barn är krävande o inte kan sova själv osv. BARA ERT egna fel. det är ni som lärt ert barn det. jag har åtta barn o alla mina barn har sovit i sina egna sängar från början. o jag är ensamstående med mina barn o ändå funkar det. okej mina barn är oxå dumma mot varann men shiiit att säga att man ångrar sina barn. fy faaan. låt då soc ta barnen ist. för barnen känner det du känner dom stackarna. bättre att dom bor hos någon som älskar dom o vill ha dom . fy så tragisk människa du är..... kramar till dina stackars barn. jag lider med dom....
    Stackars dig. Förstår att du menar väl och är snäll innerst inne, men försök att se hela problemet ur ett större perspektiv och inte bara haka upp dig på själva rubriken.

Grattis till att du lyckats lära dina barn att sova själva och inte vara krävande! Är du en bättre förälder än ts? På vilket sätt är jämförelsen med dina barn till nytta för ts i det här fallet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 10:35:26 följande:

Men vadå garanterad? Jag får ju inte en plats samma dag jag ringer, man måste ju stå i kö... Vilket vi gör...
    Kansje en kontaktfamilj vore till hjälp för dej?
  • Anonym

Jag blir bara förbannad när jag läser TS. Det är väl ingen som tvingat någon att bli förälder. Stackars barn! Säger bara det: SÖK HJÄLP innan du skadar dina barn. Men om du håller på att skriker på dem och tar för hårt. Ja du håller du ju på att skada dem. Du vet väl om att det är förbjudet!!!!

• Anonym
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-15 20:37:52 följande:
    Nej, hon bara ångrar sina barn ibland.

Hur bra låter det?!

Jo, tack du! Själv har jag lidit utav OCD sedan jag var 11 år, så jag vet nog vad jag talar om! Deprimerad har jag också varit, men inte fan har jag stått och skrikit på små barn för det!!!
    Bra skrivit...för den delen ta för hårt i. Att ta för hårt i ett barn har ju inget med Borderline att göra. Känns som TS försöker skylla ifrån sig.
Svar på tråden Jag ångrar mina barn