• Anonym

Jag ångrar mina barn

Har inte läst hela tråden, men som någon annan sa. Låt stora barnet börja på dagis. Och sök hjälp. BVC eller BUP.
    Om du mår som du verkar göra, går det ut över barnen. Som du såklart förstår själv är det inte rätt mot dem. Både du och barnen behöver må bra.

• Anonym

Skriv gärna mer hur det går med att få tidigare dagisplats. Våga ta hjälp av andra . Man måste tänka på sig själv med för att orka med allt annat. Hoppas du får hjälp och att allt löser sig för dig.

• Anonym

Men kära nån vilken lång tråd det blev! Jag kan ju inte riktigt svara på alla enskilda inlägg men jag ska sammanfatta litegrann, och uppdatera i TS...

Jag älskar mina barn till månen och tillbaka! Jag skulle göra precis vad som helst för dom, och självklart ångrar jag dom INTE! 
    Jag har fått en tid hos en psykolog via BVC. Ang dagisplats tar jag det därifrån, efter vad psykologen säger.

Ska försöka ta mig i kragen och gå till läkare för medicinering. 
    Försöker prata med min man men jag når inte fram överhuvudtaget.... Han blir bara arg och provocerad när jag säger att jag är trött.

Idag ska vi åka till min mamma, och spendera dagen där. Sedan åker jag och lillan hem och sonen stannar över natten. Skönt att få lngta lite efter honom!             

• Anonym

Vad skönt att ni ska vara iväg och sonen sova borta. Det behöver du. Ni kanske skulle göra så oftare om ni har möjlighet.

• Anonym
    tanten28 skrev 2011-09-20 23:36:48 följande:
    hej.  här får man inte skriva vad man tycker. bara klappa folk på axeln o tycka att det är rätt att ångra sina barn.  man får inte tycka att det är sjukt. o undra varför man då skaffar flera barn om man ångrar sig. men men håll folk om ryggen bara o anmäl det man tycker. jag tycker iaf vad jag tycker. men jag har en fråga. hur kommer det sig att ingen står på barnens sida o hjälper dom i detta fall? bara undrar. det är barnen som behöver hjälp iom att deras mamma ångrar dom o det känner barn. klart man blir upprörd. tyvärr så kan man inte få tag oi moderatorn heller så jag får väl skriva här så kanske dom hör av sig. såååå klapp på axeln o lycka till då med ditt ångrande av dina barn.
    men hur produktivt är det att skriva till en människa som uppenbart söker stöd härifrån genom att erkänna sina känslor att man tycker det är sjukt? Har du aldrig känt dig utmattad?, att uttrycka sig på så sätt att man skriver "jag ångrar mina barn" är att betona hur desperat ens situation är. Tänk att människor kan vara så opsykologiska.. 
  • Anonym

Har du fått dagis plats ? Hoppas du mår bättre och att allt blir lättare för dig snart.

• Anonym

Ja... Hur det går. Det går rätt OK, veckan har rullat på utan större incidenter men det är otroligt tufft. Idag brast det tyvärr för mig igen och jag fick ett utbrott men jag fick ordning på det också... Ringde min man och förhoppningsvis (men antagligen inte) kan han komma ifrån nån timme tidigare. Har varit ute i två timmar och lekt med sonen men so fort vi kommer innanför dörren är det skrik och panik igen.... Har i öronproppar nu för skrik och gnäll trggar mig till max.

Ska till psykologen på onsdag. Ringde till barnomsorgen på kommunen idag men naturligtvis var telefontiden slut för dagen, får ringa igen på måndag.
    Anledningen till att jag väntar så länge med att ringa är för att min make tycker dagis är för dyrt.

Tillråga på allt var jag tvungen av avboka en efterlängtad och sedan länge inplanerad fest imorgon. Maken ska gå eftersom det är hans vänner men jag måste hoppa av. Varför? Vi har inte råd att "hänga med" i temat trots att jag vänt och vridit påalla möjligheter.       

Fy fan vad jag är less på allt just nu.   

• Anonym
    tanten28 skrev 2011-09-20 23:36:48 följande:
    hej.  här får man inte skriva vad man tycker. bara klappa folk på axeln o tycka att det är rätt att ångra sina barn.  man får inte tycka att det är sjukt. o undra varför man då skaffar flera barn om man ångrar sig. men men håll folk om ryggen bara o anmäl det man tycker. jag tycker iaf vad jag tycker. men jag har en fråga. hur kommer det sig att ingen står på barnens sida o hjälper dom i detta fall? bara undrar. det är barnen som behöver hjälp iom att deras mamma ångrar dom o det känner barn. klart man blir upprörd. tyvärr så kan man inte få tag oi moderatorn heller så jag får väl skriva här så kanske dom hör av sig. såååå klapp på axeln o lycka till då med ditt ångrande av dina barn.

Men kära du... Har du läst mer än min TS? Jag ångrar INTE mina barn, de är naturligtvis de allra finaste jag har och de som  ger mig vilja att leva. Jag må vara störd men inte helt bortom räddning :)
  • Anonym

Ja det rör lite på sig iallafall! Idag ringde jag till barnomsorgsadministationen och sa helt enkelt som det var. Hon funderade länge, frågade lite försiktigt vad som hade hänt osv. Antar att hon tänkte om det hade hänt en olycka eller så.

Iallafall, hon skulle prata med den berörda rektorn och så skulle jag återkomma efter jag varit hos psykolgen imorgon. Jag sa läkartid men det finns dropin hos min VC, får rusa dit efter psykologtiden och prata med en doktor också. Antar att det behövs ivilket fall.

Jag återkommer...      

• Anonym

Ja vi har nu fått en förskoleplats! Han börjar om en månad Känns pirrigt men bra! Ska ta tillvara den sista tiden på heltid med honom nu, min älskade fina prins!

Var hos MVC-psykologen, hon skickade remiss till öppenpsyk. Sa att det brukade gå ganska fort eftersom de prioriterar småbarnsföräldrar. Får nog hem en kallesle i veckan. Skall då även träffa en psykiater angående medicinering.  

Just nu är jag och barnen halvsjuka vilket är superjobbigt. Barnen är sådär gnälliga och hängiga, för friska för att ligga i soffan och se på film hela dagen men för sjuka för att hitta på något att göra... Ja ni vet ju hur det kan vara. Det är skitjobbigt rent ut sagt.  

• Anonym

Blir så glad när jag läser hela denna tråd. Du är en stark person,och att söka hjälp är inte lätt för alla,så jag tycker du borde vara stolt över dig själv. keep on going girl !

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-03 19:53:28 följande:
    Ja vi har nu fått en förskoleplats! Han börjar om en månad Känns pirrigt men bra! Ska ta tillvara den sista tiden på heltid med honom nu, min älskade fina prins!

Var hos MVC-psykologen, hon skickade remiss till öppenpsyk. Sa att det brukade gå ganska fort eftersom de prioriterar småbarnsföräldrar. Får nog hem en kallesle i veckan. Skall då även träffa en psykiater angående medicinering.  

Just nu är jag och barnen halvsjuka vilket är superjobbigt. Barnen är sådär gnälliga och hängiga, för friska för att ligga i soffan och se på film hela dagen men för sjuka för att hitta på något att göra... Ja ni vet ju hur det kan vara. Det är skitjobbigt rent ut sagt.  
    vad skönt att ni fått plast på förskolan. det kommer bli jättebra. Lycka till med allt Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 09:54:29 följande:
    Ja, jag ångrar faktiskt mina barn. Jag orkar inte en enda sekund till! Min stora är 2år och 3 månader, min lilla är snart ett halvår.
    Stora har varit enormt krävande från dag 1. Har aldrig sovit själv, kan fortfarande inte ens sova middag om vi inte ligger bredvid... Alltså, vaknar ca fem minuter efter att vi går ur sängen. Har varit vansinnigt trotsig över ett halvår nu, det började strax innan syskonet kom och naturligtvis blev det värre då (vilket ju är helt i sin ordning.)

Tvååringen är så elak mot bebisen HELA TIDEN. Slåss, sparkas, kastar grejer, tar leksaker, nyps osvosv... Jag är såklart med så fort lillan är på golvet eller så men det är så otroligt påfrestande. 

Lillan är egentligen ingen krävande bebis alls, men är förstås enormt närhetskrävande så hon bor i selen. Tack gode gud för selen!! Men jag är SÅ TRÖTT, visst är den ergonomisk men det är likförbaskat tungt när man bär minst 10 timmar per dag....

Och jag då? Jo, tinnitus, ätstörningar, förmodligen borderline. Jag orkar inte mer. Jag skriker, gapar, svär och tar för hårt i tvååringen. Jag har testat allt... Jag har ignoretat (dock inte sparkar, slag osv), avlett, blivit vansinnig, ställt in på rummet och förklarat att MAN FÅR INTE SLÅSS! Jag tar undan leksaker om ha  kastar och bankar, slår han lillan går jag iväg med henne... Men inget hjälper.

Ja, vi har avlastning. Ja, storebror får enormt mycket uppmärksamhet och egentid med båda oss föräldrar. Ja, vi är ute och leker och försöker åka till öppna förskolan åtminstone en dag i veckan. Dock är ju alla "stora" barn på förskolan även om de har småsyskon, så det finns inte många att leka med.
     Tanken är att börja på förskolan i januari.

Men vad gör man?! JAG BLIR KOMPLETT GALEN!! Det GÅR inte att sysselsätta, avleda osvosv för han är bara nöjd i nån minut. Sedan ska det kastas grejer eller på annat vis förstöra... Är det verkligen normalt för en tvååring att hålla på så här HELA tiden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-16 06:49
    Jag älskar mina barn till månen och tillbaka! Jag skulle göra precis vad som helst för dom, och självklart ångrar jag dom INTE!
    Jag har fått en tid hos en psykolog via BVC. Ang dagisplats tar jag det därifrån, efter vad psykologen säger.

Ska försöka ta mig i kragen och gå till läkare för medicinering.
    Försöker prata med min man men jag når inte fram överhuvudtaget.... Han blir bara arg och provocerad när jag säger att jag är trött.
    Har sonen fått börja på förskolan än. I så fall hur går det.
  • Anonym

Nej, han börjar om två veckor ungefär Livet känns lättare nu, även fast det är sjukt kämpigt. Lillan är vaken massor på nätterna och tålamodet är ju inte på topp då, men jag kämpar på... Samtidigt bär det emot att sätta honom på förskola. Men det är det bästa för oss alla.

Har fått en tid till öppenpsyk om en vecka eller vad det nu var, där ska jag träffa en psykolog, och troligtvis kommer jag även få träffa en psykiater  inte alltför långt senare, för medicinering och vidare hjälp. Hoppas att jag klickar med psykologen.

Svar på tråden Jag ångrar mina barn