• anr

Onödigaste barnprylen du köpt?

Hej på er!

Vi på PLUS behöver er hjälp.

Vilken pryl är den mest onödiga ni har köpt till erat barn?(0-1år)

Hoppas på så många svar som möjligt. Glad

• Svar på tråden Onödigaste barnprylen du köpt?
  • SABL

Det onödigaste vi köpte var ett Ida&Axel solskydd för barnvagnen, krångligt och stökigt. Solgardin är att rekomenderas däremot, enkel och smidigt. Inte kardborreband. Kommer aldrig att rekomendera deras solskydd :D

• Återkommande gäst

Babybjörn bärsele (efter 15 minuter var mina axlar och rygg körda och efter 20 minuter orkade inte sambon heller). Helt galet dåligt felkonstruerad pryl! Dessutom sitter ju inte barnet heller bra i den.

Med bärsjal och ergonomisk sele kunde vi plötsligt bära 5-6 timmar utan att känna av det alls.

• Koppkaka
    Återkommande gäst skrev 2011-09-17 23:40:52 följande:
    Babybjörn bärsele (efter 15 minuter var mina axlar och rygg körda och efter 20 minuter orkade inte sambon heller). Helt galet dåligt felkonstruerad pryl! Dessutom sitter ju inte barnet heller bra i den.

Med bärsjal och ergonomisk sele kunde vi plötsligt bära 5-6 timmar utan att känna av det alls.
    Har du tips på en bra ergonomisk sele? Vi letar febrilt efter någon bra som man kan bära länge i.. Men det är en sån djungel!

Förlåt om jag kapar tråden.
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Återkommande gäst

Mium: Vi köpte och älskade Beco, men det har gått några år sedan dess så du ska nog kolla i bärsjal/bärsele under förälder för mer uppdaterade tips. Men hittar du en begagnad Beco Butterfly så var iallafall vi två väldigt nöjda med den och bar i 2 år.

• elefantmamman

Flask/burkvärmare för att ha i bilen.

Det tar jättelång tid att värma nåt i den. Mycket smidigare med thermos med varmvatten i.

• Koppkaka
    Återkommande gäst skrev 2011-09-17 23:53:36 följande:
    Mium: Vi köpte och älskade Beco, men det har gått några år sedan dess så du ska nog kolla i bärsjal/bärsele under förälder för mer uppdaterade tips. Men hittar du en begagnad Beco Butterfly så var iallafall vi två väldigt nöjda med den och bar i 2 år.
    Tack, jag ska kolla på det!
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Donum
    Koppkaka skrev 2011-09-18 00:14:11 följande:
    Tack, jag ska kolla på det!
    Jag kan också starkt rekommendera Becon. Lite dyrare än de andra men för oss har den lätt varit värd pengarna. 
  • mamma0104

Amningskudden.....funkade mkt bättre att pallra upp med någon filt eller vanlig kudde

Vår hoppkunga......var så dåligt gung i den så den var inget rolig att sitta i den

Amningspumpen......pga av att vi aldrig använde den, säkert bra egentligen

Nässug......använde vi heller aldrig

Bästa köpet var helt klart vår ställbara babysitter och det första babyskyddt till bilen, urbra :)

Svar på tråden Onödigaste barnprylen du köpt?