• anr

Onödigaste barnprylen du köpt?

Hej på er!

Vi på PLUS behöver er hjälp.

Vilken pryl är den mest onödiga ni har köpt till erat barn?(0-1år)

Hoppas på så många svar som möjligt. Glad

• Svar på tråden Onödigaste barnprylen du köpt?
  • Veritaslux

En bärsjal. Jag tror säkert det är toppen för många andra men både dottern och jag fick panik. Det blev alldeles för varmt för oss båda och lillan ville absolut inte ligga med huvudet "fastspänt" utan hon ville "titta" och då förlorade den lite sin poäng eftersom jag fick gå runt och hålla koll på huvudet som ännu inte var helt stabilt.

Ergobabys bärsele var dock en riktig hit. Vi köpte ett spädbarnsinlägg som också var för varmt och tätt i högsommarvärmen alldeles i början, men efter att dottern var sex veckor funkade det kanon. Dels för att hon kom upp lite och kunde "se" och så kunde benen hänga ut =luftigare. Otroligt skön och lättanvänd sele.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Bumblebina

Med de tre senaste: Spjälsängen, helt klart! Köpte ny spjälsäng när vi väntade barn nummer tre. Varken barn 3, 4 eller fem har sovit i den utan delat säng med oss... Med första: Vinteroverallen... En bävernylonoverall är rätt stel och hård till en som är 9-10 månader och inte går... Men det var iofs det som fanns till en som drog stl 80, då...

• sassa 81

Flaskvärmare vi änvände den en gång!! Funkade lika bra med vattenkokare alt micro.

• En till mamma
    sassa 81 skrev 2012-01-09 21:19:35 följande:
    Flaskvärmare vi änvände den en gång!! Funkade lika bra med vattenkokare alt micro.
  • Jelenas

Läragåstolen.

Vi hade ganska liten plats i lägenheten så han kom inte fram som han skulle. Jag var/är emot dom men gav efter dum som jag är. Den användes bara ett kort tag köpte en sprillans ny trots att vi inte planerat att ha några fler barn och nu är det ingen jävel som vill köpa den.

• Apopan

Barnvagnen/liggvagnen. Är mycket smidigare att ha honom i bärsele såhär vintertid då terrängen är sådär, och han inte väger mer än fem kilo. Men då har vi inte införskaffat någon annan babypryl än just dessa två plus vagga och spjälsäng :P

• Gladhannapanna

Asch! Går ju inte med ochtecken på telefonen! Vi gillade axeloidas solskydd och badhjälpen men tycker att barnvagnsleksaken var rätt onödig!

Svar på tråden Onödigaste barnprylen du köpt?