• Anonym

Hjälp - framfall?

Om du är så orolig, varför inte åka in till KK.s akutmottagning då? Det är din kropp - din rättighet att få reda på vad som är fel. 

• Anonym
    Anonym (rädd) skrev 2011-09-15 13:37:46 följande:
    Nu har jag efter ihärdigt ringande fått en tid imorgon eftermiddag. Gaah vad jag är nervös! 

Finns det någon som har blivit bra igen efter att ha framfall? Kan man leva ett normalt liv igen? 
    Det är vanligt med framfall efter förlossningar. Man kan operera det men risken för återfall är stor tyvärr =(
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 13:49:21 följande:
    Det är vanligt med framfall efter förlossningar. Man kan operera det men risken för återfall är stor tyvärr =(

Kan tillägga att jag inte kommer att välja föda vaginalt pga risken för framfall.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 13:49:21 följande:
    Var har du hört/läst det? Visst förekommer det, men att det är vanligt skulle jag inte påstå...Däremot är det som TS har mer troligt slidväggsprolaps och det är däremot inte så ovanligt.
    Jag har det själv och besväras inte av det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 14:52:26 följande:
    Var har du hört/läst det? Visst förekommer det, men att det är vanligt skulle jag inte påstå...Däremot är det som TS har mer troligt slidväggsprolaps och det är däremot inte så ovanligt.
    Jag har det själv och besväras inte av det.

Vad okunniga folk är.

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=933&a=15350&cid=935&l=sv

Där står det att framfall är VANLIGT efter förlossning.    

• Anonym

När jag var på efterkontrollen frågade jag om det var vanligt med framfall. Min barnmorska sa att det inte är vanligt...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-15 15:31:40 följande:

När jag var på efterkontrollen frågade jag om det var vanligt med framfall. Min barnmorska sa att det inte är vanligt...

Haha ja frågar man en barnmorska så säger de också att det inte är vanligt med kvarvarande underlivsproblem efter förlossning vilket det är. Läste en artikel nyligen och det är VANLIGT med kvarvarande underlivsproblem 3-7 år efter en förlossning. 

Barnmorskor säger inte alltid hela sanningen tyvärr.   
  • Anonym
    Momalicious skrev 2011-09-15 17:31:16 följande:
    Du som är anonym och säger att du "väljer" att inte föda vaginalt pga risken för framfall, för det första kommer du inte få igenom det med den anledningen och för det andra kan du få framfall efter ett ks också.

Ne ok då ska jag inte ha barn alls då.
  • Anonym
    Momalicious skrev 2011-09-15 17:39:25 följande:
    Men du kan ju få framfall ändå? Det kommer ofta i klimakteriet.

Förlåt ts att jag lånar din tråd!

3 gånger så stor risk om man har fött barn...haha.
  • Anonym
    Momalicious skrev 2011-09-15 17:43:49 följande:
    Jag har en förslappad livmodervägg. Inget som stör egentligen men känns inte så kul. Knipa är det som gäller enligt min BM.
    Jag har läst att det inte går att knipa bort ett framfall men lycka till.
  • Anonym

skönt! fick du några bra kniptips?

Svar på tråden Hjälp - framfall?