• Villvaliten

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Telgebo:

Jag är någon som bara läst tråden och har inga personliga aspekter på dig som person. Känner dig inte.
    Men jag vill göra dig en tjänst...

Sätt dig lungt och still och läs först Rubriken, Trådens inledning och sedan dina kommentarer. Läs dom som om dom var skrivna av någon annan.

Jag tänker bara nämna ett par av dina sista så hoppas jag förstår vad jag menar:
    1. "Jag har inte påstått att man måste analysera digitala CB, så sluta fjanta dig slemmis."
    Min kommentar: Inlägget som gjordes var inte till dig, det förstod även jag i och med att det var del av en diskussion mellan två personer. Du kände dig påhoppad av en rolig kommentar. Jag vet inte varför men ja uppfattar det som om du tror att all ironi är riktad mot dig på ett elakt sätt.

2. "Ja jag frågade varför du har gjort det. Det hjälper ju inte dig om du ändrar den till nåt den inte är."
    Om man har oregelbunden mens så är man även osäker på längden av sin lutealfas. Då är det väl inte så konstigt om man ändrar antal dagar fram och tillbaka för att försöka hitta största möjlighet att bli gravid.

3. "Jag tycker inte att test är så dyrt.
    Nej, jag har inte kunnat hitta att du har sagt att du tycker det är dyrt. Men har du funderat på vad andra kan tycka. Det finns dom som är testomaner precis som jag och som tycker det är dyrt. Man måste ha förståelse för att människor tycker olika.

Även du har rätt till din egen åsikt men du måste också förstå, att andra har rätt att tycka vad dom vill om dina inlägg. Min uppfattning är att du inte tycker andras åsikter och argument är bra eller roliga så av den anledningen - och inte på grund av vad andra skrivit till/om dig - så tycker jag att du ska sluta följa tråden. Ta bort den från dina favoriter.

Lycka till i andra trådar!!!

• Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-09 09:44:41 följande:

snälla du kan jag få bestämma själv vad jag vill läsa och skriva.

Dina sk analyser av mina svar: Om du tar och hoppas bak lite va så kan du se pajkastningen från slemmis och jag hade nyss svarat på en fråga ang test och bla nämnt att jag tycker det är onödigt att trixa test så inåt hevete och garantera plus till en som kanske hoppas så mycket. Ja skrev då att det är fel, är det så garanterat så borde man inte behöva trixa det då syns det iform av plus streck text och då ska slemmis givetvis för att fortsätta provocera skriva givetvis att trixa det digitala. så jädra onödigt att fortsätta.

Sedan så får alla ha sina åsikter men bara för att jag inte tycker att test är dyrt så har jag enligt dig fel att tycka det

Absolut får du det. Jag tolkar bara det du skrivit som att du känner dig påhoppad och att du för din egen skull kanske ska sluta följa tråden för att slippa känna det så.
    Jag har läst allt, även det som du uppfattar som pajkastning på dig. Min uppfattning är att saker du reargerar på ofta inte ens är riktat till dig, som tex att trixa med digitaltest (jag höll mig till sena exempel). Det var en skojfrisk kommentar till en annan person.

Och nej, jag skrev inte att det var fel av dig att INTE tycka test är dyrt. Jag skrev att du INTE hade sagt att test var dyrt. Vad jag skrev var att andra kan tycka att det är dyrt. Det är stor skillnad i det. Jag tycker inte heller test är dyrt och det är baserat på mina ekonomiska förutsättningar precis som jag tror det är för dig. Däremot har jag förståelse för att andra KAN tycka det är dyrt.
  • Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-09 10:06:10 följande:

Känner mig påhoppas? Lilla du ser du inte pajkastningen mot mig från Slemmis, Nya mamman? HUR i allsin dag kan det undgå DIG? Det är inte att jag tror mig vara påhoppad, blädra bakåt i tråden så ser du ju faktiskt själv att jag blir utsatt för en pajakstning med massa rappakalja.
    Du får bläddra bra bakåt i tråden till igår kväll där jag och Knasten snackar om ÄL och pergo och slemmis stampar in och drar igång HELT oprovocerat.

Det här är det sista jag tänker skriva till dig - om DU väljer att bemöta är upp till dig. Jag var schysst när jag skrev till dig tidigare. Nu tänker jag ge uttryck för en väldigt rak åsikt i detta sammanhang.

1. Jag reagerar start på att du kallar mig "Lilla du". Det är just sådana inlägg som får både mig och andra människor att reagera. Jag är 42 år gammal. Vad är du? Är det kanske du som är "Lilla" - jag lägger ingen värdering i det.

2. Du hoppar på andra människor med att säga att dom inte får ge kommentarer av positiv karaktär. Men att du får ge negativ är tydligen helt okey med dig. Läs själv ditt inlägg #62178. Kan tillägga att även jag ser ett streck och som tråden säger "Svaga plus eller spökstreck -...." så hoppas jag att det var ett plus!

3. Jag ifrågasätter starkt den ton och attityd du har i dina inlägg. Att utge sig för att ha större kunskap än man har och vad google kan ge - det är beklagligt.

4. Sist men inte minst - pack ihop och lämna tråden som du tänkt tidigare!!!

Tack för ordet.
  • Villvaliten

Hej alla!

Som ni vet har jag bemött och gett min åsikt till Telgebo. Till er alla vill jag nu komma med en rekommendation - jag även till mig själv...    ;)

Oavsett vilja inlägg Telgebo gör, riktat mot enskild person eller inte, svara inte. Kanske kan Telgebo - som jag inte känner som person, komma till sans.

Grattis till alla plus och spökstreck!!! Spökisarna är minst lika spännande!!!!    :)

• Villvaliten
    Lindason skrev 2012-08-09 11:19:34 följande:
    Nope, för jag står på slemmis sida och förstår hennes inlägg till dig!

Nej jag har faktiskt inte kunnat göra det eftersom du är sjuk provocerande och verkar inte ha alla hästar hemma men nu tänker jag faktiskt vara bättre än dig och ignorera dina korkade inlägg!

Hej Lindason!

Försökte skicka ett meddelande till dig men det gick inte...    :(   Kan du bjuda in mig till dig???

• Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-09 12:55:17 följande:

Men nån post kommer väl inte på lördag? Eller? Inte i Sverige iaf. Tvivlar att det är postutdelning i Danmark på lördagar.

Sedan Amandas varför dra upp citat på ett gammal inlägg från i morse? Så jäkla onödigt. Ge fan i att pajkasta mina barn för helevet, dom har ingen med detta att göra.
    Vill bara visa dig Telgebo på ett inlägg gjort av dig som - ärligt talat - irriterar mig. Jag är helt övertygad om att det INTE var din mening att irritera. Det enda jag vill visa är vad andra kan reagera på. Tänk dig att det är jag som har skrivit första delen i ett separat inlägg.  För mig blir det så här...

När jag läser din kommentar, blir det för mig som om du vet bättre än en person som är bosatt i Danmark. Du tvivlar på det personen säger. Jag är HELT SÄKER på att du inte menade det, du menade inget elakt och din kommentar senare till samma person bekräftar att du inte menade något elakt.

Men det är just semantiken i ett inlägg som andra kan reagera på. Det hade varit stor skillnad om du tex skrivit: "Va - utdelning på lördagar ?!? Är det sant?"
    Du menar säkert samma sak men formuleringen du använder gör att när man läser ditt inlägg känns det som om du attackerar andra. Ofta skriver man som man tänker och det blir lätt fel.

Ett exempel: Jag jobbar på ett stort multinationellt företag. Vi hade en person i Tyskland jag ofta hade både telefon och mail konversation med på engelska. Vad det tog mig lång tid att komma underfund med var varför han var så trevlig på telefon men otrevlig på mail. Gissa om jag blev överraskad när jag kom på att det var för att han direktöversatte från Tyska till Engelska och då blev det väldigt "hårda" meningar.

Detta skriver jag till dig i välmening! Jag hoppas att du faktiskt inte svarar här utan skickar till mig privat om du vill säga något om det. Jag kunde inte skicka till dig då du inte har den möjligheten öppen.
  • Villvaliten
    Lindason skrev 2012-08-09 13:13:06 följande:
    Yes ingen stegring på testet så nu är det bara att vänta. Om jag ska gå efter första stegringen är jag på ÄL + 3

MYS PÅ NÅGRA DAGAR TILL!!!   Tungan ute

Väntar redan med spänning på att få analysera dina spökstreck!!!   Flört
  • Villvaliten
    mysmamman2 skrev 2012-08-09 13:23:45 följande:

men VARFÖR fortsätta att älta ?????

Sluta svara henne bara så ger hon ju upp när INGEN svarar!!!!

Som jag skrev, hade hon haft möjligheten öppen att skicka direkt hade jag gjort det.

Sen tycker jag inte det är fel att ivarje fall försöka förklara vad andra kan reagera på så att man ger en möjlighet till den andra att rätta till. Jag gör ett sista försök till en eye-opener...
  • Villvaliten
    Lindason skrev 2012-08-09 13:31:53 följande:
    Villvaliten: haha om jag ska gå efter min kropp hade jag äl i tisdags så det borde räcka med att sexa i förrigår och igår och i lördags och söndags. Har typ skavsår haha!!

Bra dä, hoppas dock att det blir riktiga streck :)

Men dom skavsåren har du du glömt om 10 månader...!!!!   Flört
  • Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-09 13:45:52 följande:
    Orkar inte PMA så jag tar det här ändå:
     Jag menade absolut inget illa och du såg ju själv att slemmis kommenterade detta också och det reagerar du inte alls på, det är ju konstigt.

Precis! Jag var säker på att du inte menade något illa men ändå kunde jag uppfatta det stötande.

Nej, jag reagerade inte på hennes för det var en fråga, hon skrev aldrig att hon tvivlade på personen och jag tolkade inte det hon skrev som om hon gjorde det => "får du post på lördagar??? Vi får knappt post varje vardag här *S*" Det va lite detta jag ville visa för dig, att hur man skriver det andra läser kan göra stor skillnad.
    Det är precis som att du tex gillar en viss film och jag inte.

Öppna upp så jag kan skriva direkt till dig istället. Jag vill dig inget illa utan ger dig en hjälpande hand istället. Det är upp till dig om du vill ta emot den....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester