• Villvaliten

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

fancyface3 skrev 2012-08-09 14:54:42 följande:
    Hur funkar de där med temp ska tempen sjunka när ägget släppt ?

Tempen stiger något i samband med ägglossning. Om du sen passerar BIM utan att plussa men mensen ändå lyser med sin frånvaro och tempen forsätter hålla sig hög... Då är du troligtvis gravid.
  • Villvaliten

Å just det, glömde skriva att du ska ta den direkt på morgonen INNAN du stiger ur sängen men det kanske någon annan redan sagt.
  • Villvaliten
    juliia24 skrev 2012-08-09 16:30:40 följande:
    har man så ont då menar du? är ju nästan värre än mensvärk

Japp - det kan göra jäkligt ont! Så har du tur...   ;)

Spring å köp ett test - vi e nyfikna!!!!
  • Villvaliten
    juliia24 skrev 2012-08-09 17:13:23 följande:
    min kille skulle köpa när han träffat polarna får se om jag kan hålla mig tills han kommer hem. springer ju och kissar hela tiden. svårt att hålla sig så länge. vaknar till och med på natten och får gå upp. men nu pratade jag med min granne hon sa att det kan vara urinvägsinfektion. 

Det brukar göra ont när man kissar, typ en brännande känsla. Fast jag har också haft utan smärta men fick då blod i urinen istället, å det unnar jag inte någon!!!!

Det trista är att du behöver hålla dig i 4h innan du tar ett test innan BIM. Visar det negativt imorgon bitti åk till vårdcentralen och ta ett test. Jävulskt om du har uvi och ska behöva gå hela helgen. Eller ännu bättre, om du bor på en större ort med jourläkarmottagning som har kvällsöppet - stick dit nu!
  • Villvaliten
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-09 17:23:41 följande:
    jag har haft UVI flera gånger utan att det gjort ont när jag kissade.. det upptäcktes när jag tog prover för andra saker. Så man måste inte ha ont när man har UVI, det kan vara värt att kolla upp om det inte ger sig.

Samma här!!! Och ett tips - när man försöker få ett plus så tala om det så man får ett penecillin som inte kan påverka ägget. Selexid funkar både när man försöker få plus (det har jag fått) och tror även under graviditet. Viktigt är att man säger till att man försöker!!!
  • Villvaliten
    mysmamman2 skrev 2012-08-09 17:28:57 följande:
    WTF bruna flytningar idag på bim ( hmmm oh noooooo

Ta djupa andetag!!!  Nu håller vi alla tummarna för det inte blir mer än så och att du imorgon
    lägger upp ett test med i varje fall ett svagt litet sträck!  :)
  • Villvaliten
    juliia24 skrev 2012-08-09 17:31:22 följande:
    får aldrig pencillin är allergisk mot det

ok - men berätta ändå att du försöker få barn!

Testa med askorbinsyra som någon sa. Nypressad citron i mängder är också kanon. Du kan också koka persilja och sen dricka det.

Askorbinsyra har inte jag testat men har lyckats undvika penicillin med citron ett par gånger när jag upptäckt det tidigt.
  • Villvaliten
    lillnosie skrev 2012-08-09 17:40:21 följande:
    :) Det är ren c-vitamin utan andra grejor som exempelvis c-vitamin på burk(?) innehåller.. Så för mig har det funkar jättebra! Och jag är en som får UVI lite titt som tätt..

Aha!!! Va fiffigt! Det hade jag inte en aning om! Ska prova nästa gång - tack för tipset!
  • Villvaliten
    Meja JP skrev 2012-08-09 19:44:17 följande:

Nedersta och översta är en testet torkat.de med två test är det övre imorse och det nedre i em.Ser ni ngt?

Ledsen vännen! Hur gärna jag än vill så ser jag inget.   :(
  • Villvaliten
    Meja JP skrev 2012-08-10 08:09:32 följande:
    Jag har testat,men tror i.te det är värt att lägga upp dom

Sålänge tant röd lyser med så håller vi hoppet uppe!!!!
    Kram till dig tjejen!
  • Villvaliten
    LettieHatter skrev 2012-08-10 08:11:51 följande:
    Jag ger er gärna några test att kolla!

Är bara på ÄL + 9-10, hade en lugn känsla denna månaden att det inte skulle bli bebis så det var mest reflexmässigt testande. Men nu tycker jag ändå att jag ser ett svaaaaagt streck! Det kan ju vara spök eller vad som helst men nu har ju det där envisa hoppet bitit sig fast igen...

Trixa gärna den som kan.

Jag ser tyvärr bara kontrollstrecket... Skäms
  • Villvaliten
    LettieHatter skrev 2012-08-10 08:24:05 följande:
    Det är helt ok, jag ser det knappt heller på bilden. Glad Men jag är helt 100 % på att jag ser det på det verkliga testet, så nu är det bara att vänta ca 4 dagar, sen ta ett digitalt! Jag kommer säkert ta fler av testlagrets innan Flört

HÄRLIGT!!!!
    Så jäkla irriterande bara...   Jag vill också se!!! Kan dom inte komma på någon bättre foto-teknologi så vi alla kan se strecken!!!

Eller varför inte kissa på typ ett usb och sticka in den i datorn för analys och sen tjoff.... upp på nätet!!!
    Hade varit skitkul!  Skrattande
  • Villvaliten
    LettieHatter skrev 2012-08-10 09:05:57 följande:
    Jag är inne på mitt femte försök.

Jag vet ju inte hur man trixar med bilder alls, menjag tryckte på typ alla knappar i photoshop och fick fram det här. Kan det va nåt?

Jag ser en svag svag skugga.

Vänta 2 dagar å ta ett nytt... Då ska HCG't ha stigit om det är plus.

Jag håller tummarna!
  • Villvaliten
    Knasten83 skrev 2012-08-10 09:51:29 följande:
    Alltså, nu när jag gick på toa och sen torkade mig fick jag en sjö flytningar på pappret!! Aldrig varit med om så mkt!!!!

Känner nån igen? KAN det ha med grav att göra?

Har inte haft så själv men det verka många som får grymt med genomskinliga flytningar i början av en graviditet!Solig
  • Villvaliten
    JMLTmamma skrev 2012-08-10 10:05:52 följande:
    hej jag behöver hjälp...hur skulle ni tolka dessa bilder. det är innan 30  min  på 2 bilder och efter 30 min på 2. det är 2 olika test....

dessa är inom tidsramen

På detta första inom tidsramen tycker jag mig skymta något svagt... fast himla suddig bild!
    Testa igen imorgon med ett annat märke! Eller.... om du är efter BIM, fixa ett till och testa efter 4h!  Tungan ute
  • Villvaliten
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-10 11:17:51 följande:
    VARFÖR VARFÖR VARFÖR kan jag inte lita på tempen ???
    Tempar inte dagligen nu men jag ville bara se om mensen skulle komma så på morgone tempade jag den vissade 36,3 då visste jag att då kommer mensen snart ''suck''
    Efter jag va på toalettet kände på tappen så tempade jag mig igen och den gav nu 36,5 öööööh WATH ???
    Så trött hungrig molvärk smått smått huvudvärk
    ''SUCKAR HÖGT''
    hatar att tänka på varje månad !!!!!!!
    BIM dag      

Du kan bara ta tempen direkt när du vaknar. Alla rörelse därefter höjer tempen.
  • Villvaliten
    3 barns mamma84 skrev 2012-08-10 11:23:05 följande:

Jaha okej .
    Då e hoppet borta
    Välkommnar mensen då woooohooo (NOT)   

Nej nu håller vi tummarna för att tant röd ändå inte knackar på dörren! Du kan vara undantaget som bekräftar regeln!   Flört
  • Villvaliten
    telgebo skrev 2012-08-10 11:26:04 följande:

Finns mycket som påverkar tempen
    Om man går upp på natten
    Sover dåligt
    Röker
    Dricker alkohol dagen innan
    Träning dagen innan
    Sover med öppen mun
    Annan madrass
    Om man sover borta eller annan plats
    Om man använder värmefilt
    Mediciner
    Om man sover i kallt rum eller varmare än vad man brukar
    Byte från sommartid till vintertid eller tvärtom
    Sjukdom
    Feber

Som sagt väldigt mycket

Absolut håller med! Men generellt säger man tempa direkt efter 3timmars vila Glad

• Villvaliten
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-10 11:47:23 följande:
    knackar din tant röd innan hon kommer... min brukade bara klampa in..TOTALT oinbjuden *S*

HA ha!!! Hon brukade banka lite runt äggstockarna men jag sa aldrig att hon va inbjuden....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester