• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tokfrans: Då ska jag inte beställa från TL, spar 125 kr istället. Ändå för tidigt att testa redan nu eller med början på måndag, nu jädrar ska jag hålla mig till lördag nästa vecka minst.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • telgebo
    EQ85 skrev 2013-07-27 12:02:59 följande:

det vita e där jag ser rosa. 
    menar du att teststrecket ska va där det lila är?? 
    nej testtrecket ska ju vara där du markerat men jag ser inget streck, inte ens att det är rosa utan det är typ som en "skåra" där färgen skulle ha fastnat om det vart positivt, eller skåra och skåra men som en liten förjupning om du förstår vad jag menar..

Jag fick också såna där streck på mina tester och var inte gravid  så när jag väl blev gravid 2011 så jag tog en sticka , var då i v.5+ men inte ens då visade det streck.
  • telgebo
    aprilbebisen skrev 2013-07-27 12:24:17 följande:
    Ja verkligen.. jag hade läst så mycket om spök så tillslut pinkade jag på en sticka och sköljde den andra i vatten och då började poletten trilla ner att det faktiskt ligger ett troll i min mage :P

Ha ha dagens garv, fan det ska jag köra med...jag har ett troll i magen....
  • telgebo
    Tokfrans skrev 2013-07-27 12:25:59 följande:
    haha underbart eller hur? gick in i v14 igår :D första UL på onsdag, får se vad som väntar :))

Fasen hade ingen aning om du är gravid, grattis
  • telgebo
    Tokfrans skrev 2013-07-27 12:29:52 följande:
    självklart :D

Bara orolig över hur de ser ut där inne, har läst såna historier så jag blir nojig att fostret är kvar trots den inte lever för min mage har inte växt, och sen att jag kan vänta tvillingar, min morfar har en tvilling så de ligger i släkten

inte orolig, i v.14 med graviditet 6 såg jag inte gravid ut heller först v.19 såg man och även andra att jag hade en inneboende i magen.
  • telgebo
    Beckaan89 skrev 2013-07-27 12:48:23 följande:
    Jag behöver eran hjälp med att tyda dessa streck!
    Hade mens den 22 juni och ägglossning mellan den 4-7 juli ( jag hade sex den 3 och 5 juli )

Denna är från den 18 juli

Denna är från den 19 juli

Denna är från idag den 27 juli

Jag har gjort 2 tester den 21 och den 25 juli båda visade ingenting, men från dessa tester ser jag svagt 2 streck! Pratade med mödra och hon trodde jag kunnat få missfall, men inte kommit nå klumpar under blödnings perioden, ska testa nytt den 31 juli, 7 dagar efter slutad blödning. ( blödde mellan den 19-24 juli, då jag även gjorde 2 test som visade negativt )

Ni får mixtra med dom om ni vill de.

Jag ser inget på dina test tyvärr, men hade du inte mens då den 19-24 juli eller missförstår jag nåt nu?
  • telgebo
    EQ85 skrev 2013-07-27 12:53:27 följande:

Konstigt att det e så olika med när + syns. Hoppas ett rriktigt streck dyker upp snart för oss båda

Ja verkligen, jag har testat positivt före BIM med alla förutom med barn 1 (var ung då och hade inte så bra koll så jag väntade omedvetet sas) och med barn 4 då jag fick negativt 4 dagar före BIM och då väntade jag till BIM och fick +.
  • telgebo
    Tokfrans skrev 2013-07-27 12:53:37 följande:
    ne jag vet, men de är ändå bak i skallen på nått sätt hehe.
    graviditet 6 ? blir denna 7de barnet nu om du plussar? :)) 

Jag har 4 barn, första gången jag var gravid föra många år sedan så var jag ung så gjorde jag abort men det var ett svårt beslut så jag hann komma rätt långt innan den gjordes.

Sedan fick jag MA i maj 2010 då hade jag försökt få barn i 11 månader, jävligt tungt var det.

Förstår din oro var ett nervvrak senaste graviditeten och fick gå på extra kontroller på MVC och lyssna på hjärtat och kom ibland akut och nästan grät när oron tog överhanden.
  • telgebo
    Beckaan89 skrev 2013-07-27 12:59:28 följande:
    Jag hade beräknad mens den 20 juli brukar blöda i 6-7 dagar ( mödra trodde att de kunde vara mens lika väl som missfall )
    Blödde 5 dagar fast lika stort som en 5 krona runt och allt samlades i mitten av de kan man säga. 
    Låter skumt, men vad rådde MVC dig att göra? Ibland kan man ju få en blödning vid den tid man skulle fått mens utan att det är kört för kroppen är liksom inställd på att blöda den dagen typ. Läst om det några ggr, men var det var kom jag inte ihåg, nån tråd på FL.
  • telgebo
    EQ85 skrev 2013-07-27 13:06:07 följande:

Första grav plussa jag bim+14 hos bm.
    Förlorade det i MA v 9+1. Hade varit död sen 6+2.
    Andra grav plussa jqg på cb äl+9.
    Tredje äl+9 med TL.

Man borde kanske köpa på bästpåtest eller billigatester istället.

Barn 1 CB vanligt 15 dagara efter ÄL, 1 dag efter BIM

Barn 2 RFSU på eftermiddagsurin  2 dagar före BIM

Barn 3 CB 11 dagar efter ÄL

Barn 4 CB Samma dag som BIM så 15 dagar efter sex

Barn 5 CB 10 dagar efter ÄL

Barn 6 CB 12 dagar efter ÄL

Jag har bäst på test stickor nu, skit kan jag säga, köp inte. Fått massa spök på vartenda en, nu har jag en kvar som jag ska ta på lördag kommer inte visa ett smack, är övertygad om det då men skulle det göra det kommer jag inte kunna låta bli att ta CB och lita på stickan först om CB visa plus.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester