• Capiche

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sajo0106 skrev 2012-07-02 15:18:48 följande:
    En till bild på stickan lite längre ifrån, jag kan inte fatta det... :D

GRATTIS :D
  • Capiche

ÄL TEST

Borde haft äl i går va? 

Detta är 2:a ÄL sedan p piller stoppet. 
    Jag har inte haft något ÄL slem alls, endast vita lite tjockare mjölk flytningar.

Kan man bli gravid iaf eller måste man alltid ha ÄL slem?

Jag blir lite osäker om jag ens släpper något ägg än, eller om det tar tid efter p piller stoppet innan allt kommer igång igen.

Hur länge tog det för er efter p piller stopp för att få igång ÄL tror ni?  
  • Capiche
    sweasmamma skrev 2012-07-02 20:07:45 följande:
    vår lilla kille, v 21 imorrn 

Oj så mysigt! :) {#emotions_dlg.flower}
    telgebo skrev 2012-07-02 20:03:04 följande:
    Du kan ju alltid börja med att tempa  din morgontemp varje dag samma tid på fertilty friend för att se om du har ÄL.
    Jag har börja tempa.
    Har fertility friends och även en svensk version av det som heter ovuwiew (väldigt enkel att använda sig av) 
    Har endast tempa ca 6 dagar så få se vad tempen ligger på i morgon bitti.
    Men jag har däremot inte förstått så mycket av tempningen än :) 
    skunk skrev 2012-07-02 19:58:08 följande:
    Äl kommer väl inom 24-48 h efter pos äl test tror jag ? =)
    Fast testen visar så är de ju svårt att veta om man verkligen släppt ägg eller inte. Jag har själv inte någonsin märkt av äl flytningar och har två barn + ett MF
     Skönt och höra att ni inte märkt av äl flytningarna och ändå blivit gravida. 
    Jag har två barn sedan tidigare men jag kommer inte ihåg hu det var då. :)

Vi har myst på varannan dag hela veckan så får hoppas man prickat in äl och att jag släppt nått ägg. 

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-02 20:21:29 följande:
    Capiche: jag kanske kan hjälpa dig för jag tempade själv i flera månader innan jag blev gravid.
    Sedan finns det en tråd för de som använder sig av FF här på FL under medlemsgrupper.
    Ja, det skulle vara snällt. :) 

Man är som sugen på att komma in med det här att kunna hålla koll på ÄL och sin kropp. 
    Min yngsta gosse är 5 år så det är ett tag sedan man var insatt i detta med att försöka bli gravid igen.

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-02 20:40:53 följande:
    Det här med ÄL-tester är en djungel, det finns dom som aldrig får positivt på dom men ändå blir gravida och det finns dom bla jag själv som fick positiva månad efter månad och aldrig tog det sig och då visade det sig att någon ÄL aldrig hade ägt rum. ÄL test mäter bara halten av ett hormon som heter LH inte att ÄL verkligen kommer ske eller skett. FF var ett sätt för mig att veta om ÄL skett eller inte, hade ingen ÄL skett behövde jag ju inte hoppas.

Tyvärr visar FF ÄL först när den har skett och då är det försent att sexa den månaden i bebissyfte
    Då kanske tempningen inte är så dålig....hittade en av mina gamla kurvor från 2007.
    Det var 2:a mensen efter mitt MF.  
    Så här såg min kurva ut då.
    Måste bara komma ihåg hur man gjorde allt där... :)

Och den månaden tog det sig och en liten pojke föddes 9 månader senare. :) 

Så som jag förstår så är det så att tempen stiger om ett ägg har lossnat?
    Men stiger tempen även om ett ägg inte lossnat?
    Jag tempar klockan 6 varje morgon.  

Jess86 skrev 2012-07-02 20:33:26 följande:
    Försök att ta testerna samma tid varje dag, för mig funkade det allra bäst att kissa ut morgonkisset och sen hålla mig i typ 4 timmar utan att dricka så mycket och testa med det kisset. Inget av dom testen du lagt upp är positiva men du kanske missade stegringen. När testet är positivt så släpper ägget inom 12-48 timmar sägs det. För mig släppte det c:a 12 timmar efter positivt test, fick sån hemsk värk och när den är över så har ägget släppt.
    Jag har tagit test både morgon och kväll. Men det har aldrig visat sig starkare än det jag lade ut bild på.
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-02 20:58:49 följande:
    Capiche: Om inte tempen ökar i 3 dagar i rad så har ÄL inte skett och FF sätter inte ut nån coverline eller en streckad coverline om FF är osäker.

Förstår du något?
    Ahhh ok!!  :) tack. 

Så här ser min nuvarande kurva ut som jag trixar med nu och försöker lära mig igen. Har ju som sagt precis börjat tempa.

Så då är det iaf positivt att den ökar idag? 

Sry ni andra att jag lade upp detta men nu ska jag inte fråga nå mer om denna sen :)
    Kanske någon av er andra håller på med tempningen också för att nå plus?  
    Det är ju ett super bra sätt att lära känna sin kropp på.  

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-02 21:23:43 följande:
    Capiche: Det allra bästa är att börja tempa när mensen börjar, ser att du började på CD 11. 3-4 dagar efter ÄL brukade jag få coverline på min chart så du borde ha fått coverline nu om ÄL hade skett men det kan ju också bero på att du kanske har för få ifyllda tempar för att FF ska rita ut när ÄL ägde rum. FF är ett perfekt sätt att lära sig sin egen kropp, jag lärde mig jättemycket bla att ÄL inte ägde rum den dagen jag trodde att den gjorde det.
    Ska försöka komma ihåg ställa klockan och ta tempen varje dag nu. :D 
    Tina S skrev 2012-07-02 21:25:23 följande:
    Capiche: din nuvarande kurva ser ut exakt som min hade oxå BIM 17/6 och min ren började höjas i söndags .. Vi har myst tors, fredag och lördag maken fick vila upp sig igår .. Haha
    Nu ska vi mysa mån, tis och onsdag . Enligt appen har jag ÄL på onsdag men jag lita inte så mycket på den där för har vi kört från dag 12 till dag 19.
    Lycka till.
    Ok, va roligt! Då håller vi tummarna för två fina plus sen =) 
    Jag och gubben har myst varannan dag förra veckan så hoppas på det ska räcka. 

• Capiche
    Fairytale01 skrev 2012-07-02 22:15:11 följande:
    Hej! Igår lade jag upp ett test på BIM -8, om någon minns. Ikväll fick jag detta, på BIM -7 och ÄL+8. Hur kan det synas så tydligt? Är jag helt flängd i huvudet? Är det ett plus? Jag kan inte ens tro det!

Isåfall tack till tempning säger jag också samt till Bisolvon!
    Det där ser verkligen ut som ett plus, köper du ett digitalt i morgon kommer det visa 1-2 veckor gravid. Sådär såg mitt test ut med andra barnet och jag plussade bim-6 då. :)
  • Capiche
    Tina S skrev 2012-07-02 22:43:51 följande:
    Capiche: hoppas hoppas !! När har du BIM jag har det den 18/7 en cykel på 30-31 dagar.

Då har vi bim samtidigt!
  • Capiche
    Tina S skrev 2012-07-02 23:06:32 följande:
    Spännande !! Jag har varit så varm i kroppen särskild brösten , inte så mycket flyttningar däremot lite molvärk kan detta vara tecken på ÄL eller har ägget släppt redan?
    Har du någon länk till din fertility friends?
    Jag fick ytterligare en höjning idag.
    Så kanske det är så att ägget släppt, hoppas! 
    Svårt att säga ang molvärken, jag har lite molande värk ännu men helt säker på att ÄL är över för denna gång iom äl testerna är negativa nu också.

Fairytale01: Testade du med digital? :) Nyfiken på hur det gått , men det där kan inte vara annat än stort plus!
    Trixxy skrev 2012-07-03 08:47:51 följande:
    Hur skall man orka försöka göra barn när man för varje månad,medvetet eller omedvetet känner sig mer och mer deprimerad över att det inte händer något?
    Vi försöker göra syskon till våra två barn men inget händer.
    Att hoppa i sänghalmen för att göra barn,vi har ju gjort det förr!
    Men plötsligt känner vi oss som nybörjare.....
    Vi lyckas inte....
    Man vill försöka vara stark,men stundtals så orkar man inte.
    Gråten,paniken och vreden finns där.
    Man vill veta vad som är fel,men ändå inte.
    Att göra ett barn till världen borde egentligen vara det lättaste och mest naturliga som finns....varför är det då så svårt?
    Mitt hjärta krossas varje månad,men hur orkar man ställa sig upp igen?
    Hur klarar förhållandet allt detta?
    Sex skall vara naturligt,det skall bara hända att det blir ett barn.
    Men hur skall det kännas naturligt när man känner sig oförmögen att skapa ett liv som man är byggd för?
    Tårar som rinner...
    Gråter mot min mans axel,han säger att jag är stressad.
    Jag försöker hålla mig lugn och inte stressa...det går ju inte!!
    Sex.....samlag....orden känns så laddade...inte längre på ett upphetsat vis.....mer som en ångest.
    Mitt hjärta bultar vidare,hoppet får sig en ny låga,hjärtat får sig en törn.

En mening håller hoppet vid liv:"nåndag.....nåndag är det vår tur....nåndag".........
    *kram* kan tänka mig hur du känner dig. Håller tummar och tår att det ska vara er tur snart!
    bulleb skrev 2012-07-03 08:03:20 följande:
    Tog ett Clearblue digital igår kväll och jag är gravid =)
    Stort Grattis!!! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester