• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Heyyou89
    zonox skrev 2018-07-20 18:15:29 följande:

Åh då är det inte bara mitt huvud. Men av någon anledning känns det som att något inte stämmer. Återkommer efter helgen med ett nytt test

Spännande! :D
  • osofin

Nyblivenmor. Grattis!!! Så roligt. Tog du ett digitalt sen?

Zonox: tycker det ser positivt ut! :)

• nyblivenmor
    osofin skrev 2018-07-20 18:21:39 följande:

Nyblivenmor. Grattis!!! Så roligt. Tog du ett digitalt sen?

Zonox: tycker det ser positivt ut! :)

Tack! Tog 1 digitalt och en sticka från testlagret som båda visade positivt :D 
  • mco

Hoppsan! Nu behöver jag hjälp.

Tog ett gravtest imorse som jag tänkte att jag kikar på senare när jag kom hem. Så nu när jag kollade på det så tycker jag mig se ett sträck. Eller är det för långt bort? Har det gått för lång tid?

Mensen borde komma nu om någon dag eller två..

• Corneliass
    mco skrev 2018-07-20 19:31:46 följande:

Tog ett gravtest imorse som jag tänkte att jag kikar på senare när jag kom hem. Så nu när jag kollade på det så tycker jag mig se ett sträck. Eller är det för långt bort? Har det gått för lång tid?

Man ska alltid kolla på ett test innan dess "testtid" gått ut :) Vad jag har läst så är det inte pålitlig annars! Men jag ser en svag skugga, jag rekommenderar dig att ta ett nytt test om ett par dagar och kolla inom testtiden. 
    Gravid med första barnet
  • osofin
    nyblivenmor skrev 2018-07-20 18:28:00 följande:

Tack! Tog 1 digitalt och en sticka från testlagret som båda visade positivt :D 

Underbart!
    mco skrev 2018-07-20 19:31:46 följande:

Ser lovande ut men håller med ovanstående talare. Ta ett nytt imorgon :) VAD SPÄNNANDE!
  • mco
    Corneliass skrev 2018-07-20 19:37:58 följande:

Man ska alltid kolla på ett test innan dess "testtid" gått ut :) Vad jag har läst så är det inte pålitlig annars! Men jag ser en svag skugga, jag rekommenderar dig att ta ett nytt test om ett par dagar och kolla inom testtiden. 

Jag får köpa ett digitalt test. Får se om jag har tålamod nog till på måndag???? Har inte mensen kommit då heller så!
  • mco
    osofin skrev 2018-07-20 19:55:12 följande:

Underbart!Ser lovande ut men håller med ovanstående talare. Ta ett nytt imorgon :) VAD SPÄNNANDE!

Jag gör nog kanske def ändå :D hoppas!
  • Corneliass
    mco skrev 2018-07-20 20:14:05 följande:
    Jag får köpa ett digitalt test. Får se om jag har tålamod nog till på måndag???? Har inte mensen kommit då heller så!
    Ja det tycker jag! Det är ju det mest pålitliga haha, återkom gärna och berätta hur allting gick! :) 
    Gravid med första barnet
  • Tomat22

Fick ett likadant test idag med morgon urin. Det måste ju betyda att det är spökstreck ellerhur? Eftersom det är ett testa tidigt test så borde man ju sett någon stegring sen igår em? Supersvårt att avgöra om det är ett rött eller grått streck.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester