• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Minmillis skrev 2024-02-27 13:10:41 följande:

En bad mig prova att ta ett test i utspätt urin. Vet inte om det syns något men vill ändå prova att lägga upp. Utspätt urin där jag hållit mig i 20 minuter sedan blandat ut med vatten (min mens är några veckor sen) 

Det här med att spä ut gör folk som är typ i v 9-10 då hormonerna kan vara så höga att det knappt ger utslag på test 

så tror man sig vara i v 9 utan att veta om en graviditet kanske det funkar att spä ut urinen

men är du några veckor sen skulle jag tro att du ej haft ägglossning 
  • Berryan

Jag behöver hjälp!!
    Hade en kemisk graviditet, började blöda 2 februari. Var inne och tog blodprov den 3 februari och då visade provsvaren 9 HCG. Blödde i kanske 4 dagar. Hade ägglossning (enligt test) 16 februari. Tog ett testa tidigt clearblue digital 24 februari (alltså 8 dagar efter ägglossning) som visade gravid. Tog nu två graviditetstest idag 11 dagar efter ägglossning. RFSU ser jag ingenting på, men på clearblue kan jag ändå se något. Men borde inte HCG ha ökat så jag kan se på dessa två nu ändå? Ni får gärna hjälpa mig att avgöra eller om det kan vara så att det tidiga gjorde utslag på min senaste kemiska graviditet, men det känns konstigt eftersom då borde det ju ha minskat dessa veckor och clearblue tidigt digital ska ju känna av 10HCG?

• Fyyyyran
    "Ser inget tyvärr. Hur många dagar efter ÄL är du? 
    inget är kört innan mensen kommit.????"
    Kunde inte citera, så kopierade istället.

Skit också! 

Jag är på Äl+11. Men +10 från sex. 

Men jag tror tyvärr att det är kört. Känner mig inte ett dugg gravid. 

Jag har köpt två testa tidigt digitala. Så jag kommer att ta ett imorgonbitti så får vi se. 

Tack för att du tog dig tiden Maymom ❤️
  • Cashili33
    Berryan skrev 2024-02-27 19:05:27 följande:
    Om ett CB digital gav gravid ÄL + 8 borde CB early som också mäter från 10 visa lite mer tycker man jo 
    Hcg borde ha fördubblats hm.. 

Kanske en till kemisk graviditet :( 
  • Maymom
    Fyyyyran skrev 2024-02-27 19:41:19 följande:
    "Ser inget tyvärr. Hur många dagar efter ÄL är du? 
    inget är kört innan mensen kommit.????"
    Kunde inte citera, så kopierade istället.

Skit också! 

Jag är på Äl+11. Men +10 från sex. 

Men jag tror tyvärr att det är kört. Känner mig inte ett dugg gravid. 

Jag har köpt två testa tidigt digitala. Så jag kommer att ta ett imorgonbitti så får vi se. 

Tack för att du tog dig tiden Maymom ❤️
    Ja på ÄL+11 borde det synas.
    ägget lever ju 24 timmar efter ÄL, så sex dagen efter kan ju gå men kan även bli för sent.
    Fortsatt lycka till!
  • MBEKCB
    Summertime skrev 2024-02-28 10:36:08 följande:
    Någon som ser något på dessa bilder? 
     Jag ser, men vågar tyvärr inte säga om det är spök eller inte.. vänta 2 dagar och ta ett nytt! :)
  • MBEKCB
    Minmillis skrev 2024-02-27 13:21:08 följande:

Verkade som att inte alla bilder kom med Förvånad

Ser ett streck på sista bilden, men ingen färg? Tveksamt :/
  • Alvedon83
    Summertime skrev 2024-02-28 10:36:08 följande:
    Någon som ser något på dessa bilder? 
    Syns nåt svagt men hade inte litat på dessa tester
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester