• Minilillis

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Anonym (A) skrev 2025-08-19 08:37:51 följande:
    Det är verkligen svårt att veta med clearblue. Plusset ser riktigt ut, men det är väl ett som mäter ultratidigt eller är jag fel på det? Avvakta någon dag och ta ett nytt. Typ om 3 dagar för då borde det vara starkare. 
    Anonym (.) skrev 2025-08-19 08:43:45 följande:

Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har. 

Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰

Tack för snabba svar! Super svårt men det är ett så kallat "resultat efter 1min" inte ultratidigt. 
    Å dålig som man är på att ha is imagen och vänta så ha jag vänta 5 timmar tog ett nytt nu (då jag tänkte att dem ev ändå är "dåliga") och fick detta resultat-> 

*hoppas nu att dem nya jag ska köpa till kommande dagar visar lika bra om inte bättre * 
  • Anonym (A)
    Minilillis skrev 2025-08-19 11:15:20 följande:

Reklamera det testet om det inte visar sig vara graviditet trots allt. Det är galet hur dåliga test det företaget har. 

Tror tyvärr inte eftersom du är så långt ifrån ägglossning och det digitala visar inte gravid att du är inte är gravid. Men kanske dröjde din ägglossning trots allt och du är närmare ägglossning än du tror 🥰

Tack för snabba svar! Super svårt men det är ett så kallat "resultat efter 1min" inte ultratidigt. 
    Å dålig som man är på att ha is imagen och vänta så ha jag vänta 5 timmar tog ett nytt nu (då jag tänkte att dem ev ändå är "dåliga") och fick detta resultat-> 

*hoppas nu att dem nya jag ska köpa till kommande dagar visar lika bra om inte bättre * 
    Jag tycker den är positiv och tyckte jag på förra med :)
  • Anonym (.)

Du måste vara gravid! Det digitals måste vart fel på!

Minilillis skrev 2025-08-19 11:15:20 följande:

• steelersfanFal

Hej!

Hoppar in här, så spännande att följa och se hur det går för andra 😊
    Kort bakgrund: 
    Jag slutade med p-piller i mars, fick en blödning i mars och sen mens i april. Sen försvann den och kom inte tillbaka förrän mitten av juli. Då ville vi börja försöka lite mer seriöst genom ägglossblossningstester då min mens varit lite oregelbunden. 

Fick en peak kvällen den 7:e augusti så förmodligen ägglossning 8:e eller 9:e. Nu tog jag ett test idag 22:a med testa tidigt. Tycker mig ana ett litet sträck, men känns väldigt svagt. För det första, är det bara jag som ser i syne?😁 Och för det andra, borde det i så fall inte vara starkare? Någon som har bild på test flera dagar på raken runt DPO?

Kan tillägga att jag har inga symtom alls, varken gravid eller som att jag ska få mens.. så det är ju också lite oklart 😅

• steelersfanFal
    steelersfanFal skrev 2025-08-22 07:04:13 följande:

Hej!

Kort bakgrund: 
    Jag slutade med p-piller i mars, fick en blödning i mars och sen mens i april. Sen försvann den och kom inte tillbaka förrän mitten av juli. Då ville vi börja försöka lite mer seriöst genom ägglossblossningstester då min mens varit lite oregelbunden. 

Fick en peak kvällen den 7:e augusti så förmodligen ägglossning 8:e eller 9:e. Nu tog jag ett test idag 22:a med testa tidigt. Tycker mig ana ett litet sträck, men känns väldigt svagt. För det första, är det bara jag som ser i syne?😁 Och för det andra, borde det i så fall inte vara starkare? Någon som har bild på test flera dagar på raken runt DPO?

Kan tillägga att jag har inga symtom alls, varken gravid eller som att jag ska få mens.. så det är ju också lite oklart 😅

Kan tillägga att bilden är tagen 3 min efter.
  • Anonym (Miss)
    steelersfanFal skrev 2025-08-22 07:05:29 följande:
    Kan tillägga att bilden är tagen 3 min efter.
    Jag ser också två streck ! 
  • Sollan907
    steelersfanFal skrev 2025-08-22 07:04:13 följande:

Hej!

Kort bakgrund: 

Kan eventuellt se ett till sträck, men om jag läst rätt så är du antagligen 13,14 dagar efter ägglossning? Då borde sträcket vara tydligare. Är du säker på att du ägglossat 8,9? Det kan inte varit senare? 🙂
  • steelersfanFal
    Sollan907 skrev 2025-08-22 08:37:55 följande:
    Kan eventuellt se ett till sträck, men om jag läst rätt så är du antagligen 13,14 dagar efter ägglossning? Då borde sträcket vara tydligare. Är du säker på att du ägglossat 8,9? Det kan inte varit senare? 🙂
    Ja jag vet inte, det kan väl vara allt från 12-36 timmar efter va? Bifogar mina tester så får du en bild av hur det såg ut med LH-nivåerna 😁
  • Anonym (Vinter)

Tips! 

Lägg upp bilden i chatgpt så får man svar där om det är positivt eller spöksträck 😁

• Tinaturner222

Har någon här vart med om liknande - min mens kom två dagar tidigt, inga större konstigheter att de kan diffa någon dag eller två. Dock så kom den aldrig riktigt igång, på första dagen hade jag otroligt skarpa smärtor, betydligt värre än vanlig mensvärk då de kom som hugg lixom. Brukar ha en väldigt dov jämn smärta annars. Dag två blödde lite mer o trodde de skulle komma igång men dag 3 blöder enstaka droppar och samma dag 4, brukar annars ha rikligt med blod speciellt dag 2 och 3.. 
    Tog ett test nyss som det kom upp en svag linje på inom 2 min för att efter 5 min försvinna nästan helt.. 
    Utöver detta stundvis illamående, så mycket att de känns som jag ska kräkas rakt ut, halsbränna till och från, något hög temp men absolut ingen febertemp, trött o seg och huvudvärk i flera dagar. 
    Någon som vart i liknande sits och vad var erat slutresultat ? 
    Mvh, förvirrad...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester