• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Percafluviatilis skrev 2021-11-03 08:28:15 följande:

Första bilden är inom tiden och den med det urplockade testet är efter. Jag är inte jättehoppfull då vi för första barnet fick genomgå fem ivfer och kämpade i många år. Otroligt små chanser att lyckas naturligt.

Jag håller tummarna att det är något på G där som blir starkare inom några dagar !!
  • Cashili33
    Isolines skrev 2021-11-03 10:52:37 följande:

Bim säger mig noll, nada och ingenting - hur många dagar efter äl är du? Bim kan för viss vara äl+10 och för andra äl+16. Hade jag fått sådär på bim hade det varit start plus (bim för mig är äl+9 då jag har kort lutealfas).

Dessutom ökar inte hcg lika mycket för alla kvinnor, det enda som spelar roll är att testen faktiskt ökar i styrka. Ta ett nytt digitalt om några dagar, slår det över till 2-3 veckor så vet du att det ökar. Sen är det ju tyvärr inte en garanti oavsett men.

Det är ju BIM som blir viktigt ;)

ÄL +- är mindre viktigt eftersom en del har 10 dagars lutealfas och en del har 16.

Bim berättar ju när mensen tänker dyka upp och det brukar ju va så att testen är starkare ju närmare bim man är ( med undantag såklart )

Om CB ska slå över ska det väl ha gått nästan en vecka ? Eller hur kan den gå från 1-2 till 2-3 på ett par dagar ? ; )
  • Cashili33
    Isolines skrev 2021-11-03 11:09:47 följande:

Nu vet jag inte om du förstod vad jag menade. BIM varierar från kvinna till kvinna, för kvinna A kan bim vara lika med 10 dagar efter ägglossning, för kvinna B kan bim vara lika med 13 dagar efter ägglossning och för kvinna C kan bim vara 16 dagar efter ägglossning. Bim är liksom inte alltid 14 dagar, det är därför antalet dagar efter äl blir mer rättvisande än när någon skriver "är testet tillräckligt starkt för att vara på bim".

Ett test som tas 10 dagar efter ägglossning kommer självklart vara svagare än ett test som tas 16 dagar efter ägglossning, är du med på hur jag menar?

Jag har fått 1-2 veckor på digitala 10 dagar efter ägglossning och 2-3 veckor 13 dagar efter ägglossning. Men det kan variera när det slår om.

Jo jag förstod men håller inte helt med : )

Säger man att testet är taget ÄL + 10 så kan det ju va 5 dgr före bim för nån och 1 dag för nån , därmed måste man prata om ÄL i förhållande till bim

Det anser iaf jag. Hur ska man annars kunna tolka om testet borde va starkare eller ej

BIm är bim för alla , oavsett om det är 14 eller 10 dgr efter ÄL : )
  • Cashili33
    Percafluviatilis skrev 2021-11-03 11:07:37 följande:

Här är en bild med test från i förrgår, igår och idag. De ser grå ut på fotot men irl tycker jag mig se lite färg. Kan det verkligen bli såhär starka spökstreck?

Jag har fått liknande för längesen och det slutade i mens men jag vet ju inte om jag kan ha varit gravid när testen togs

Det ser ju onekligen ut som om det är ngt där som ev blir lite starkare

Har du andra symtom ?
  • Cashili33
    Flygaren skrev 2021-11-03 13:14:16 följande:

Den första är tagen efter 4 minuter och den andra efter ca

30. Jag tyckte verkligen jag såg ett sträck på den första bilden inatt, men min son gallskrek efter mig så jag var tvungen att lämna det och gå tillbaka sen.

Ser ni något på den första, eller är det inbillning?

Jag skymtar en svag skugga

v

• Cashili33
    Flygaren skrev 2021-11-03 13:22:20 följande:

Säkert ett av deras berömda spökstreck. Skulle köpt deras vanliga istället, men det blev fel :(

Jag har aldrig använt dessa

Använder bara NC ?s egna
  • Cashili33
    Niljes skrev 2021-11-03 16:56:07 följande:

Jag är på äl+17 så det blir säkert inget av detta. Jag kan ju inte göra något åt det ändå så jag bör bara låta det vara, men det är svårt. Och tack <3

Stort grattis till din graviditet nu!

Tiden är hemsk ! Jag vet exakt

Vi försökte över ett år , så mycket sorg och känslor trodde jag inte fanns. Varje månad så fruktansvärt tunga. Jag har inte landat än för jag vet att mycket kan ske

jag håller verkligen tummarna för dig och att det ökar !
  • Cashili33
    KSRG8887 skrev 2021-11-03 23:44:11 följande:

Nej, att det bara är en dag kvar till BIM vid ÄL+10 gör inte att de kommer ha starkare test än någon som har 5 dagar kvar till BIM vid ÄL+10. Det är antal dagar från ägglossning som kan ge en indikation om hur starka test man kan förvänta sig (dock är variationen mellan individer stor, så inte ens det kan ge någon säker information om ett test är ?tillräckligt? starkt eller inte).

Att testet anger testdag i förhållande till BIM handlar främst om att man ?antar? en lutealfas på 14 dagar (genomsnittet) samt att det är vanligare att kvinnor har koll på BIM än på faktisk ÄL.

Det är väl inte för inte som de starkaste strecken syns närmare BIM och de svaga är när man testar 5-6 dgr före beräknad mens. Stämde klockrent på mig ( högst synbart men relativt svagt 4 dgr före bim, mycket starkare på bim & två dagar efter tokstarkt ) och många jag känner. Men men .. Alla ser vi olika på saker och ting. : )

Det är väl när man upplevt båda sidorna av testandet som man inte ropar grattis till alla som har knappt synbar streck

Jag önskar dock självfallet alla här inne stort lycka till !
  • Cashili33
    saran92 skrev 2021-11-04 21:55:52 följande:

Det handlar inte om syn på saken utan ren biologi, läs inlägget du svarade på igen så kanske du förstår vad KSRG887 faktiskt skriver :) handlar inget om egen erfarenhet eller något taget ur tomma intet utan biologiskt hur ägget "lever" i livmodern. Sammanfattat så är BIM något som är helt irrelevant om du inte har 14 dagars lutealfas, utan bäst noggranhet får man om man räknar dagar från ägglossning :)

Du missuppfattar uppenbarligen hela poängen så vi släpper det

Är mycket väl medveten om biologin , handlar inte om tyckande
  • Cashili33
    emmapa22 skrev 2021-11-04 23:03:42 följande:

Åh typiskt.. men det är ju säkert som du säger men vad dåligt av dem då alla garanterat tittar på stickan efteråt som ger förhoppningar.. håller tummarna för att du med snart blir gravid!! Kan inte va så att det är kemisk graviditet? Måste nästan höra av mig till CB o fråga varför dem gjort sådär så sjukt elakt mot oss som kämpar och det ger ju förhoppningar förstås. Borde stå i bruksanvisningen nästan att gravtesten visar alltid två streck vid testning oavsett om du är gravid eller inte.. haha..

Förstår din besvikelse. Dock är de digitala testen inte gjorda för att öppnas så CB ser nog ingen anledning att friskriva sig. De är gjorda på ett speciellt sätt där strecken alltid blir påverkade av färgen på ett eller annat sätt , precis som digitala ÄL test.

Den gröna stickar visar ju dock något så det kan ju vara ngt ändå, men för tidigt för att få plus på digital (som kräver högre koncentration av hcg) :)

Önskar dig lycka till ! Hoppas styrkan på strecken ökar !
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester