• mysmamman2

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

apotek hjärtats gravtest det ovan... är det bra eller är det spökstreck? man var ju tvungen att läsa av innan 5 min...

• mysmamman2
    Madelonen1 skrev 2012-08-09 12:47:06 följande:
    Mysmamman: Ser tyvärr ingenting :( vilken ÄL+ dag är du på?

bim idag
  • mysmamman2

alexander2011 skrev 2012-08-09 12:59:41 följande:

vad är det för test :) visst jag ser nått, mycket svagt. vilken dag är du på?

apoketekt hjärtats test, bim idag, ingen mens ännu.....

men börjar tro det är spök då det var nån minut över 5 ....... har en ny bild här
  • mysmamman2
    alexander2011 skrev 2012-08-09 13:12:13 följande:
    Thycker oxå det är rosa o det är nog inte spökSolig

nä det märks väl ;) men är orolig för jag kollade inte tiden och var nog över 5 min,....... det står väl att det kan komma upp sånt efter 5 min..... streck alltså
  • mysmamman2
    Villvaliten skrev 2012-08-09 13:20:40 följande:
    Vill bara visa dig Telgebo på ett inlägg gjort av dig som - ärligt talat - irriterar mig. Jag är helt övertygad om att det INTE var din mening att irritera. Det enda jag vill visa är vad andra kan reagera på. Tänk dig att det är jag som har skrivit första delen i ett separat inlägg.  För mig blir det så här...

När jag läser din kommentar, blir det för mig som om du vet bättre än en person som är bosatt i Danmark. Du tvivlar på det personen säger. Jag är HELT SÄKER på att du inte menade det, du menade inget elakt och din kommentar senare till samma person bekräftar att du inte menade något elakt.

Men det är just semantiken i ett inlägg som andra kan reagera på. Det hade varit stor skillnad om du tex skrivit: "Va - utdelning på lördagar ?!? Är det sant?"
    Du menar säkert samma sak men formuleringen du använder gör att när man läser ditt inlägg känns det som om du attackerar andra. Ofta skriver man som man tänker och det blir lätt fel.

Ett exempel: Jag jobbar på ett stort multinationellt företag. Vi hade en person i Tyskland jag ofta hade både telefon och mail konversation med på engelska. Vad det tog mig lång tid att komma underfund med var varför han var så trevlig på telefon men otrevlig på mail. Gissa om jag blev överraskad när jag kom på att det var för att han direktöversatte från Tyska till Engelska och då blev det väldigt "hårda" meningar.

Detta skriver jag till dig i välmening! Jag hoppas att du faktiskt inte svarar här utan skickar till mig privat om du vill säga något om det. Jag kunde inte skicka till dig då du inte har den möjligheten öppen.

men VARFÖR fortsätta att älta ?????

Sluta svara henne bara så ger hon ju upp när INGEN svarar!!!!
  • mysmamman2
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-09 13:19:21 följande:
    haha.... min man som har barn med en annan kvinna sen tidigare sa redan när jag testade positivt att "vad du vill ha får du..ge mig bara några timmar"... hans ex var tydligen en rejäl hormonkossa som var otroligt känslig under graviditeten.. Hon kunde vakna mitt i natten och vilja ha röd lakrits (de bodde i USA där det är vanligt) och åkte han inte o köpte det direkt blev hon skogstokig. Han var smart och lagrade upp i bilen med påsar så när hon väckte honom tassade han ner i garaget och hämtade- men då blev hon förbannad för att det gick för fort hahaha.. Sån har jag inte varit...ÄN, men mitt sushisug kan vara riktigt illa ibland

och ja.. din man är fantastisk... min med.. han o sonen köpte ju min "drömvagn" när vi bara skulle kolla på den och känna lite... medan jag gick i väg o kollade Lego åt sonen så gick de två och betalade vagnen haha

men gud stackarn, får man verkligen betee sig hur som hellst ?? HAHAHA förstår om han är lite "skadad" nu och är försiktig :P hihi
  • mysmamman2

jag får ta ett nytt test imorrn bitti för det står att ett positivt resultat kan komma upp efter 5min perioden.....

jävligt konstigt tycker jag!

jag som blev lite glad HAHA suck

• mysmamman2

Om mensen inte kommer idag så testar jag imorrn.. Inget ännu, men är på spänn å känner den ska komma snart, tycker ändå mina senste test har visat nått positivt.. Eller så blir mensen försenad bara för att man spänner sig och väntar...

• mysmamman2

Mensvärk och bruna lite klumpiga flytningar, väldigt sparsamma dock, nån som haft det och varoir gravid eller fått mensen? Bim+1 idag..... Jäkla väntan å kropp!! Jag som trodde mina streck igår va pos.... Hmmmmm kan mensen dröja bara för att man väntar eller?? Den kommer alltid på dag 29!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester