• telgebo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Angeliic skrev 2012-07-13 20:28:06 följande:
    Jag gjorde det när jag var 22  
    Ska väl erkännas att jag gjorde det främst för att jag haft 2 missfall innan henne så var väldigt rädd och vågade inte riktigt tro på att jag var gravid - så jag valde gärna möjligheten att få se den lille ett par veckor tidigare  
    Gjorde du det bara för att få se bebis eller vad? Förstår inte riktigt
    Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • telgebo

Trixxy: När mitt ÄL test var positivt så hade jag sex samma kväll/natt och inget mer och jag blev gravid så jag tror du har prickat in det rätt.

• telgebo
    Angeliic skrev 2012-07-13 21:39:53 följande:
    Ja, främsta anledningen var den. Sen när glädjen lagt sig när man fått se den lille sprattla så blev jag även väldigt lugnad när jag fick så väldigt bra siffror. (då jag som sagt varit livrädd för missfall osv)
    Men vad hade då hänt om det hade varit nåt då? hade du resonerat om det innan?
  • telgebo
    Angeliic skrev 2012-07-13 22:15:49 följande:
    Telgebo: Ja såklart hade vi pratat om det innan.
    Det var bra det. Jag var så orolig inför mitt KUB då jag ändå var 36 år då och hade fått ett dåligt resultat 3 år tidigare och på nåt sätt tog det som jag nu skulle få ännu sämre 3 år senare men jag hade tur och fick siffror jag inte kunde drömma om. Var oerhört lättad efteråt.
  • telgebo
    Jijii skrev 2012-07-13 22:59:22 följande:
    Jag tror att det var ÄL +12, i så fall är jag på bim idag, har oregelbunden cykel. Provade på ÄL +13 också och då var det starkare men har hållt mig ifrån att testa idag:) så imorgon hoppas jag på ett riktigt plus
    Hur många dagar diffar din cykel med?
  • telgebo
    Jijii skrev 2012-07-14 09:04:47 följande:
    senaste har varit 38,35,35,37,44 dagar ( 38 var alltså senaste på)
    så det är egentligen de senaste 4 cyklarna hyfsat regelbundna, bara lite längre
    Ok, ser att du plussat nu så det verkar ju ha gått strålande trots allt ändå, grattis
  • telgebo

Jag har också fått spökstreck på TL. Testade en månad då jag var säker på att jag inte var gravid bara för att och visst fick jag ett väl synligt men svagt streck och någon timme senare mens. Jag litar inte på TL tester alls längre efter den gången.

• telgebo
    Helenmedh skrev 2012-07-14 16:53:20 följande:
    Linkmamma: nej, spökstreck är inte bara grå. Har fått massor som är rosa.. Och stämma går inte. Däremot få gratis test. Har fått ca 40 st nu. Men vad spelar det för roll när man inte kan lita på dom..?
    Mitt spök på TL var rosa.
  • telgebo

Sessan 92. Vill inte vara nån glädjedödare men jag hade också ett sådant svagt CB test i januari 2010 (CB) och trodde jag var gravid, men det var jag inte tyvärr. Jag reklamerade mitt test och fick sedan svar från CB att det var inget fel på testet utan det har fungerat som det ska men för att testet ska vara positivt ska plusset både vågrätt och lodrätt vara lika brett som kontrollstrecket.

• telgebo

Sessan 92: Tittade igen på ditt test och ser nu att det är bredare än vad jag såg först. Hoppas på det bästa för dig.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester