• ollasulrika

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag är på ca ÄL + 5 idag , gjorde ett Äl-test imorse och det visade återigen ökning i styrka ( vet att det är tiiiiiiidigt) ...

Gjorde ju såklart gravtest ( stav) som visade denna skugga i genomlysning....syns hur tydligt som helst....  jag har testat dessa test när jag vet med 100% att jag inte varit gravid och aldrig fått ett sånt här streck när jag lyst. sist jag hade det var i juni då jag tillslut fick svaga positiva test men som slutade i mf.

Borde det inte va helt blankt tycker man och inte en stark rosa skugga vid genomlysning.

• ollasulrika

Kan ju lägga till att jag har sjukt ömma bröstvårtor sedan i förrgår kväll... och det brukar jag inte ha efter ÄL.....
    Fattar mej inte på kroppen nu... 

• ollasulrika
    viochdu skrev 2012-11-08 12:47:10 följande:
    Ollasulrika: vad jag har löst till mig så är bakgrubdsfärgen remsan en "annan färg" som gör att ett streck kan uppstå vis genomlysning. Ser du trecket utan genomlysning??

För äl+5 skulle jag säga är omöjligt att på plus.. Då har knappt ägget fäst. Eller det ääääe omöjligt.

Jag fick streck tisdags på ett av mina test skm jag bara kunde se i genomlysning . Googlade då som en tok och kom fram till att det va för att den har en annan färg som sagt som gör att det kan synas ett streck!

Ahhhh...ok... ja men då är det det som är då :) Tack!

Bara blev lite förvånad ...ha ha ha...  men som alla vet så är man ju spänd ;)  
  • ollasulrika

Idag är jag på äl +6. Och nu på kvällen började det värka/sticka i magen. Trodde först det va gaser men det var det inte.
    Höll i och stack som nålar 10-15 minuter ungefär . Magen är uppsvälld å tuttarna likaså. Gubben min har kännt å tycker dom inte alls är som vanligt ....
    Tänk om det kunde va vår tur ... Men vågar inte hoppas.
    Kan det kännas såhär?

• ollasulrika
    ulricaz skrev 2012-11-13 14:46:07 följande:
    försöker igen

På vilken ÄL + är du idag ulricaz?

MIna test ser ut så och jag ligger på Äl + 8-9 så det är himla tidigt.  

Jag ser tyvärr inget annat streck än kontrollstrecket....   

Förstår om det är jobbigt att höra, vet hur du känner för vi kämpar själva med plus och jag hoppas verkligen att denna månad har lyckats....        
  • ollasulrika

Idag är jag på Äl + 10 ungefär ,såklart blev det ett test trots att dom andra jag tagit innan visat blankt.

Men idag när jag kollar efter typ 3-4 minuter så kan jag skymta en skugga på testet...det ser helt plötsligt inte blankt ut längre ...vet inte om jag inbillar mej kanske...kan tyvärr inte sätta in någon bild här då jag inte har överföringskabeln till mobilen här.... :(

Mina symptom:

* större,svullna och ömma bröst/bröstvårtor ( gubben tycker tuttarna är helt annorlunda...men inte till det sämre...ha ha ha ha)

* På äl +6 på kvällen så fick jag fruktansvärda stick i nedre delen av magen...ca 10-15 minuter höll det på

* Är mer hungrig ,sugen på lasagne å clementiner ( iofs gillar jag det )

* känns som mensvärk där nere sedan ett par dagar tillbaka och jag är uppsvullen känns det som.

* Tycker mej känna lukter som nog egentligen inte finns....hrm...  

Det är absolut mycket möjligt att det inte är nåt men man blir ju lite fundersam. jag har aldrig ömma bröst efter äl men nu fick jag det två dagar efter ungefär å har hållt i isg...               

• ollasulrika

helt otrixad bild, bara urtaken ur hylsan för att lättare slippa reflextioner från glaset... ÄÄÄÄÄRRR jag heeelt dum? Nåt är det ju där... Äl + 10 som sagt
  • ollasulrika
    Loppan8604 skrev 2012-11-14 07:55:43 följande:

Försökte trixa men blev inte så bra. Man ser något men tror tyvärr de e färgrester när de e så smalt:( hoppas dock ja har fel!:)

Är mycket möjligt, strecket ser i verkligheten lika brett ut och rosa.... och uppkom inom tiden för vad som är tillåtet... jag har testat med exakt likadant test vid två tillfällen innan nu för nån dag sen och då har dom varit totalt blanka...därav min lilla fundering. Är ju som sagt bara på Äl + 10 och ska inte ha mensen förrens ungefär på tisdag...så helt ok att det inte syns nåt speciellt.

Men tack för att du tog dig tid att kika :)   

• ollasulrika
    viochdu skrev 2012-11-14 08:06:45 följande:
    Ollasulrika: ja ngt är det där. Kom det upp efter 5 min men inom 10?
    Javisst... det där visades inom kanske 3-4 minuter
  • ollasulrika

Och strecket har stannat kvar i samma färg hela tiden...  kan tilläggas...:)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester