• Jumbopolly

Ensam med ansvaret för bonusbarn

I dagens samhälle är vi tyvärr beroende av våra jobb... Därför kan det vara viktigt för han å få åka iväg att jobba på det sättet. MEN därmed inte sagt att ni inte skall kunna diskutera det. Aldrig kul att få allt ansvar själv. Man är ändå 2 om barnen... Jag hade nog inte heller gillat idén men tyvärr så kommer mångas vardag se ut så idag då man  inte kan tacka nej till sådana jobb för då står man på bar backe =(
    Har han försökt prata med sin chef först å talat om sin familjesituation? Kan ju hända då att han inte måste åka så? Vet ju inte vad han jobbar med...
    Men prata på mer vuxen nivå behöver han nog göra iaf å inte bara bolla tillbaka allt på dig...  

• Jumbopolly
    iolanthe skrev 2011-09-16 21:05:40 följande:
    Jag skulle vägra, skulle aldrig gå med på nåt sånt. Inte för att ett barn är bonusbarn, utan för att jag inte vill vara så gott som ensamstående i veckorna. Maken skulle få sig sig om efter ett annat jobb bums, och då har vi ändå bara våra gemensamma boende hos oss.
    Du menar att du hellre skulle riskera att stå på bar backe utan pengar ifall din make inte skulle få ett annat jobb?? hmm intressant....
  • Jumbopolly
    iolanthe skrev 2011-09-16 23:24:23 följande:
    Skrev jag nåt om att stå på bar backe? Eller skrev jag kanske att han skulle få börja se sig om efter ett annat jobb.
    Du skriver inte att ni ska stå på bar backe men det KAN bli kontentan av om man inte tar jobbet men ibalnd blir erbjuden... å JA du skrev att han skulle få se sig om efter ett annat jobb...
    iolanthe skrev 2011-09-16 21:05:40 följande:
    Jag skulle vägra, skulle aldrig gå med på nåt sånt. Inte för att ett barn är bonusbarn, utan för att jag inte vill vara så gott som ensamstående i veckorna. Maken skulle få sig sig om efter ett annat jobb bums, och då har vi ändå bara våra gemensamma boende hos oss.
    Därför skrev jag så...
  • Jumbopolly
    iolanthe skrev 2011-09-16 23:33:37 följande:
    Men självklart måste han ju fortsätta tills nåt annat dyker upp, men jag skulle förutsätta att att han tar första bästa som dyker upp. Tack och lov är det inget som skulle komma upp till diskussion här hemma, min man vill vara med våra barn lika mycket som jag. Så min åsikt har egentligen ingen betydelse, jag vet att han skulle göra allt i sin makt att förhindra det oberoende av vad jag tycker.

Tänkte väl det... =) Jo så hade jag nog också tyckt att får han ett sånt jobb så får han nog allt försöka söka ett jobb på hemma plan men tills han får ett får han väl jobba med det han har. Det är trotts allt lättare att få ett jobb när man redan har ett hur sjukt det än låter.
    Det var lite detta jag ville få fram till Ts med att han kan nog inte bara säga att jag vägrar jobba så här.. Då har han kanske inget jobb alls.. Men däremot bör han berätta sin situation för sin chef se om de kan lösa nåt å om inte annat tala om att han kommer då försöka hitta något annat jobb. Så hade jag gjort.. OM man älskar sin familj så gör man allt man kan för att få vara med den!!! 
Svar på tråden Ensam med ansvaret för bonusbarn