• whitestar

Ensam med ansvaret för bonusbarn

Min man jobbar oxå borta,kommer inte ens hem varje helg.Dock har jag inga bonusbarn,bara egna barn. Men jag har deklarerat för min man att så länge han jobbar borta kommer jag inte jobba heltid för att hinna med hem,barn och allt annat som ska skötas medans han är borta på jobb.Nu är jag dock arbetslös och tar alla jobb jag kan.

Du kanske kan föreslå att du går ner i arbetstid för att hinna med?

• whitestar
    sextiotalist skrev 2011-09-21 10:54:05 följande:
    varför skall en välutbildad kvinna med ett bra arbete gå ner i arbetstid för att ta hand om hans barn, kan du ge mig ett enda skäl varför hon skall offra sin karriär, sina pensionspoäng för att ta hand om barn som inte är hennes egna. Är det för att hon är kvinna eller?

är det någon som skall offra både pensionspoäng och karriär så är det väl ändå barnets förälder.
    *skakar på huvudet och undrar vad för syn på en kvinna dessa personer har*
    För barnens skull. Det har ingenting med feministskit att göra
  • whitestar
    Iam skrev 2011-10-13 20:15:21 följande:
    Om vi ska tänka barnperspektiv så är det väl fortfarande pappan som borde skärpa till sig?
    Varför ska TS ta det fulla föräldraansvaret när hon inte ens är förälder till barnet?
    Och varför ska hon få skit när hon inte accepterar det, medan pappan som faktiskt har det fulla föräldraansvaret inte ens kommenteras? 
    Jag berättade hu vi har löst det och det beror på att jag sätter alltid familjen/barnen främst,tycker inte det dä med karriär är viktigt.Däremot så tycker mannen det är viktigt att ha en god ekonomi,och har många projekt på gång i sitt arbetsliv. Men självklart är det nåt vi har kommit överens om tillsammans! Vi började med att sätta en prövotid på 1 år för att se om det funkade att han jobbade borta och jag var hemma och skötte hemmet.

men håller fullständigt med om att TS och hennes man måste ju snacka och diskutera saken,en kan inte bara bestämma,dom är ju flera i familjen!
  • whitestar
    sextiotalist skrev 2011-10-13 21:31:55 följande:
    Det har inget med feministskit, det har med att att är det någon som skall offra karriär och sådant är det barnens föräldrar, inte deras partner, jag hade resonerat likadant om Ts hade varit man
    Håller fortfarande på att det är för barnens skull.bonusen har ju praktiskt tagit bott där i hela sitt liv .Annars se mitt föregående inlägg.
  • whitestar
    sextiotalist skrev 2011-10-25 15:29:17 följande:
    Tja, jag har nog inte studerat 5 år på högskola för att bli civilingenjör för att ta hand om andras barn.
    Men man är olika.
    Nej,men det är DU det.
Svar på tråden Ensam med ansvaret för bonusbarn