Inlägg från: Chazz Michael Michaels |Visa alla inlägg
  • Chazz Michael Michaels

Hur kan man tortera sitt barn så!?

Snart kommer rökförsvararmaffian med sina briljanta argument, håll i er!

• Chazz Michael Michaels
    Anonym skrev 2011-09-16 23:42:33 följande:
    Haha, hade jag sett henne röka och sen hört henne be om sittplats hade jag nog bara "du röker som en icke-gravid så då kan du stå upp som alla andra också" muhahahaha
    Det hade jag med. Inget jag säger här bara för att vara tuff bakom skärmen, utan jag hade verkligen gjort det.
  • Chazz Michael Michaels
    LinneaJosie skrev 2011-09-16 23:51:34 följande:
    Men det är väl tur att dessa tortyrmammor finns? Så kan alla vi andra vara självgoda som fan.
    ... och där kom den ja. Tycker man det är fel att röka gravid är man "självgod".
  • Chazz Michael Michaels
    Lilla My21 skrev 2011-09-16 23:57:38 följande:
    Håller med, nu förespråkar jag iofs att röka under graviditeten men det finns andra saker som folk gör när de är gravida som är ännu värre men som det sällan pratas om.
    Som t.ex.?
  • Chazz Michael Michaels

Men för helvete, kan ni sluta försvara uppenbart mongobeteende?!?!?

Ja, det finns saker som är värre än rökning men det gör det väl för helvete inte mer okej? Jag fattar inte hur vissa resonerar. 

• Chazz Michael Michaels
    Lilla My21 skrev 2011-09-17 00:03:29 följande:
    Jag har aldrig sett någon tråd som tex klagar på

Folk som tar droger som gravida- där är risken både större samt att barnen oftare dör, föds sjuka och har rejäl absitinens

Folk som rider som gravida- trots att det är en farlig sport

Kvinnor som lever med misshandlande män under graviditeten osv...

Med andra ord saker som också riskerar det ofödda barnets hälsa...endå är det BARA rökning man startar div trådar om, som sagt är inte för att röka som gravid men det finns fler saker folk gör som gravida trots att man riskerar barnet.
    Ingen som klagar på gravida kvinnor som knarkar? Ingen som tycker det är åt helvete när någon skaffar barn med en misshandlande man? Ursäkta, men vilken planet lever du på?
  • Chazz Michael Michaels
    Lilla My21 skrev 2011-09-17 00:06:51 följande:
    Självklart tycker folk inte att det är okej och det skrev jag inte heller, men kikar du runt på FL är det aldrig något som diskuteras...så som man gör med rökare som är gravida, varför är det så?
    För att rökning av någon anledning jag aldrig kommer att förstå är betydligt mer socialt accepterad än drogmissbruk och misshandel.
  • Chazz Michael Michaels
    samban skrev 2011-09-17 00:07:08 följande:
    Jag försvarar inte rökning under graviditeten. Jag tycker däremot inte att TS har rätt när hon jämställer det med tortyr och misshandel. Jag tycker inte heller att TS har rätt att döma andra gravida kvinnor bara för att hon själv anser sig vara "helt giftfri" (Vem är det egentligen?)

Det var jag som skrev under signaturen "men herregud..." nyss.  
    Ändå slår ni knut på er själva för att förringa det, allt enligt devisen "men det finns ju saker som är värre".
  • Chazz Michael Michaels
    Lilla My21 skrev 2011-09-17 00:08:25 följande:
    Om det är så socialt accepterat, varför är det just rökning folk klagar på men inte det andra?
    Därför att väldigt få i grund och botten tycker att knark och misshandel är okej, någonsin. Rökning däremot ska man ha överseende med - och blir det så att man röker fast man är gravid så sticker det i ögonen när folk tycker det är jättejättebra gjort att dra ner från tre paket i veckan till två "för man försöker ju i alla fall".
  • Chazz Michael Michaels
    samban skrev 2011-09-17 00:12:48 följande:
    Men det är ju sant! Det finns massor av saker som är farligare för foster än rökning. Slag mot magen, att trilla av en häst, bilolyckor osv. Jag tycker man bör försöka vara lite nyanserad när man ska diskutera sånt här istället för att börja prata om tortyr och olämpliga föräldrar. 
    Att rökning är skadligt vet alla. Att det finns saker som är med skadliga vet också alla. Att vara nyanserad är inte att förringa fakta. 
    Är det lika "nyanserat" att exempelvis hävda att ett våldtäktsoffer eller offer för misshandel kunde haft det värre - det var ju i alla fall inte ett mord personen utsattes för? Min poäng är att det i princip alltid går att hitta något som är värre än det som diskuteras - men ingenstans är det lika populärt med den argumentationstekniken som i diskussioner om rökning.
Svar på tråden Hur kan man tortera sitt barn så!?