• Louise79

    Hur ska man orka...

    Jag förlorade min lilla pojke för snart åtta veckor sedan. Han föddes för tidigt i v 26+6 och var svårt tillväxthämmad, vägde endast 530 gram. Första veckan gick bra, han åt och gick upp i vikt och allt fungerade som det skulle. Trodde verkligen att han skulle klara sig men efter en och en halv vecka blev han sämre och till slut stängde vi av hans respirator när han var 17 dagar gammal.
    Det känns så fruktansvärt tomt, saknar min lilla prins varje dag. Tänker på honom hela tiden. Förstår verkligen inte hur man ska kunna klara av att leva med den här sorgen? Det känns så tungt att veta att jag måste leva hela mitt liv utan honom. Det enda jag vill är ju att ha honom hos mig så att jag får hålla honom och pussa på honom igen. Kan man någonsin bli lycklig igen efter att ha varit med om det här? Känner mig helt likgiltig inför allting och har ingen lust att göra någonting längre.

    Saknar min lilla ängel!

  • Svar på tråden Hur ska man orka...
  • Hope78

    Oj, vilken fruktansvärd resa! Hoppas du/ni får hjälp att prata med någon professionellt... annars skulle jag rekommendera att ta kontakt med någon som kan hjälpa dig/er. 

    Livet kommer gå vidare o du kommer känna lycka, livsglädje igen. Du måste igenom denna sorg först.
    Min rekommendation är att inte försöka hantera den själv. ta hjälp av vänner, familj o även professionellt.

    Kram till dig!     

  • Fru U

    Jag beklagar verkligen sorgen. Det finns inga ord som kan lindra den, inga.

    Man lever en minut i taget tills en dag då man kan leva en timme i taget...

    Det hjälper, tycker jag, att ha någon att prata med som varit i samma sits, eller en kurator..

    Jag har inte förlorat ett barn men jag känner med dig.


    har ont i handen o skriver därför som en kråka. FL fixa mobilsurfappen!
  • J1983

    Jo du kommer med största sannolikhet bli lycklig igen men det är ju helt normalt att det inte känns så nu. Ta dig tid att sörja. Jag beklagar att detta drabbat dig!

  • Aquavit

    Ja, du har en fruktansvärt jobbig tid framför dig. Men det är ju så, man tar sig igenom. Vad har man för val? Dagarna går, en efter en, och till slut står man där, en dag som är lite ljusare än dagen innan. Ibland faller man ner i mörkret igen, men man kommer alltid vidare. Jag tror att det kommer mörka dagar hela livet efter något sånt här, men de blir färre och kommer mer sällan. Man får andra saker att glädjas åt. Kanske flera barn som lyfter mörkret.

    Försök få någon att prata med, det hjälper, någon professionell som du känner dig bekväm med.
    Och man får älta, man får sörja, även om inte omgivningen alltid förstår. Jag hoppas du har någon vän eller familj också som du kan prata med, hur mycket som helst.

    Jag är verkligen ledsen för er skull!

  • Kanelkakan

    Ville bara skicka en styrkekram till dig! Förstår hur du känner då jag också förlorat min son. De är jobbigt, men man tar sig igenom de! Våra små änglar kommer alltid finnas med oss.
    Kramar 

Svar på tråden Hur ska man orka...