• Sabbi

Han vill mer än jag....

Jag förstår inte, det finns väl en massa andra sätt att få bekräftelse och intimtet på än sex?

• Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 20:50:53 följande:
    Javisst och det finns andra färger än blå.
    Men om man verkligen älskar blått och inte kan vara utan det?

Men hur man kan älska blått så pass mycket att man inte kan vara utan det? Finns ju massor av andra fina färger. Jag älskar tacos men inte äter jag det varje dag, omväxling förnöjer, finns en massa annan god mat också.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:12:48 följande:
    Visst, men hur skulle det kännas om du ALDRIG fick äta tacos?
    En oxfilé kan vara en klen tröst om du verkligen är sugen på tacos.

Det skulle kanske vara lite tråkigt, men jag skulle ju inte dö direkt eller må dåligt av det. Mer ryckt på axlarna och tänkt att man inte kan få allt här i livet.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:37:11 följande:
    Men hur skulle känslan vara om du upptäcker att utbudet av dina favoriträtter, inklusive tacos, är större på resturangen intill?

Men jag fick ju aldrig äta tacos, varför skulle jag då gå dit? Förstår inte alls. Det jag har förstått är väl att vi tycker olika och det kommer vi förmodligen alltid att göra så ingen idé att diskutera vidare.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:43:33 följande:
    Ditt val.

Då väljer jag att inte äta tacos, för det är faktiskt inte såå viktigt.
  • Sabbi
    sextiotalist skrev 2011-09-19 21:42:53 följande:
    Det stämmer inte på mig (och inte heller löpträning). Jag kan faktiskt tröttna (dvs få väldigt lite lust) om vi har sex för ofta, har jag det varje dag i två veckor, så vill jag inte se åt sex på över en månad.
    Det blir som att äta glass varje dag, men tröttnar.

Samma för mig, sen måste jag ha BRA sex för att vilja ha mer sex. Ställer jag upp så blir det tråkigt sex och jag längtar inte efter det igen eller blir tjatad till sex så minskar ju lusten också.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:52:55 följande:
    Vad är viktigt?
    Om du blir utan det också?
    Var sätter man gränsen för vad man står ut med?

Om min arbetsgivare sa att jag blir utan lön skulle jag inte rycka på axlarna och tänka att pengar inte är så viktigt utan jag skulle söka ett nytt jobb.

Ja skulle jag bli utan all mat så skulle jag ju dö och då skulle det bli viktigt. 

Pengar kan ju inte direkt ersättas av nåt liknande som mat kan göra. 

Det jag menar är att det finns massor av andra sätt att få intimitet och bekräftelse på än just sex. Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 22:04:06 följande:
    Absolut.
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:56:11 följande:
      Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
    Uppfattningen om att sex kan ersättas av annat eller inte är nog väldigt personligt. Det är så för dig liksom många andra. Det är inte så för mig liksom många andra.

Vi tycker olika och jag förstår mig inte riktigt på de som inte kan få intimitet och bekräftelse från något annat än just sex. Jag kan ju också acceptera att du inte förstår dig på mig eller de som har samma åsikt som mig.
Svar på tråden Han vill mer än jag....