• Anonym

Han vill mer än jag....

Känns som om detta är ett rätt vanligt problem i en relation.
    Jag har mycket mindre sexlust än min kille. Jag kan vara utan sex länge utan att längta, medans han gärna skulle ha sex varenda dag. Det är sällan jag längtar efter sex och det är i 9 fall av 10 han som tar initiativet.
    Detta har blivit ett stort problem, han har tappat känslor och tro på oss. Jag vill känna mer lust och känna glädje inför sex, men hur ska man göra??
    Jag har gjort felet innan att bara struntar i det och tänkt att " det löser sig nog" men nu måste jag ta tag i detta. Jag älskar min kille och vill inte förlora honom pga detta!
    Han vill känna att jag vill, inte bara att jag gör det för hans skull.
    Jag vill verkligen lösa detta och få mer lust, vi har pratat om sexrådgivning. Någon som har erfarenhet av detta??

• Svar på tråden Han vill mer än jag....
  • Lisa111

Jag har motsatt problem, dvs jag vill oftare än vad min kille vill. Vi kanske kan lära av varandra!

Du kan trösta dig med att det för dig som tjej i alla fall är mer accepterat att känna mindre lust. Jag vågar inte berätta för vänner om mitt problem för jag tycker det är pinsamt som tjej att vara kåtare än sin kille.

MEN, för mig handlar det inte om lust längre. Det har gått så långt att jag vill ha sex bara för att känna närhet och intimitet, även när jag inte är kåt. Därför blir jag ledsen när min kille nekar mig det, och det börjar bli ett hot mot vår relation. Kanske känner din kille något liknande?

• sextiotalist

Vi är i den sitsen dagligen, men vi ser det inte som ett problem.
    Vi har hittat en medelväg.
    Lisa111, du kan ju försöka söka kärlek och ömhet på fler sätt än sex, är det så att du känner dig oälskad hela tiden är det problem. Men lyft dina ögon och se vad han gör, istället för att se vad han inte gör.

• jonte02

Jag vill mer än min fru. Precis som du skriver så är detta troligtvis ganska vanligt i de flesta relationerna. Jag, som kille i förhållandet, med större sexbehov/lust för tillfället känner mig frustrerad och ibland bortglömd. Jag tillfredsställer mig själv i mellan varven för att inte bli alltför odräglig :). Det hade räckt att min fru spelade lite skinnbanjo någon gång i veckan eller två så jag "slipper" göra det själv...för det är inte alltid så upphetsande precis. Detta hade fungerat för mig.

Jag vill oxo känna att min fru vill ha sex. Jag vill inte att hon ställer upp. Känns inte bra.

Vi har pratat om det tre fyra ggr nu och för mig känns det bra att ha en öppen dialog om det utan att kasta skit på varandra för det. Känns ärligt att beskriva för varandra hur man känner och tycker.

Jag har ingen erfarenhet av sexrådgivning, men det kanske kan bli aktuellt senare även för oss? Hoppas dock att vi kan lösa detta internt i första hand.

Precis som Lisa111 beskriver det så känns det som om den äkta lusten sakta håller på att försvinna då jag nekas ganska ofta. Jag måste ha sex för att känna bekräftelse och intimitet. Jag måste ha sex för att kunna mysa med min fru utan att det behöver leda till sex osv.

Hoppas det ordnar sig för er.

• Sabbi

Jag förstår inte, det finns väl en massa andra sätt att få bekräftelse och intimtet på än sex?

• Iswara

Visst finns det andra sätt att få bekräftelse och intimitet på än sex. Dock var det så för mig att det faktum att jag alltid "alltid" fick nej gjorde att jag kände mig oälskad och oattraktiv vilket i sin tur gjorde att jag inte var intim och bekräftande mot mon fru, vilket fick följden att hon inte kände sig älskad och det gjorde ju inte under med hennes lust, vilket gav mer press på henne och därmed ännu mindre sex oss emellan. Tar man inte tag i det kan det vara förödande för ett förhållande och i vårt fall handlade det om att hitta en medelväg där jag försökte att inte vara så "på" och min kära fru försökte finna mer av sin lust!

• Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 19:00:43 följande:
    Jag förstår inte, det finns väl en massa andra sätt att få bekräftelse och intimtet på än sex?
    Javisst och det finns andra färger än blå.
    Men om man verkligen älskar blått och inte kan vara utan det?
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 20:50:53 följande:
    Javisst och det finns andra färger än blå.
    Men om man verkligen älskar blått och inte kan vara utan det?

Men hur man kan älska blått så pass mycket att man inte kan vara utan det? Finns ju massor av andra fina färger. Jag älskar tacos men inte äter jag det varje dag, omväxling förnöjer, finns en massa annan god mat också.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:05:14 följande:
    Men hur man kan älska blått så pass mycket att man inte kan vara utan det? Finns ju massor av andra fina färger. Jag älskar tacos men inte äter jag det varje dag, omväxling förnöjer, finns en massa annan god mat också.
    Visst, men hur skulle det kännas om du ALDRIG fick äta tacos?
    En oxfilé kan vara en klen tröst om du verkligen är sugen på tacos.
  • Sabbi
    Tom Araya skrev 2011-09-19 21:12:48 följande:
    Visst, men hur skulle det kännas om du ALDRIG fick äta tacos?
    En oxfilé kan vara en klen tröst om du verkligen är sugen på tacos.

Det skulle kanske vara lite tråkigt, men jag skulle ju inte dö direkt eller må dåligt av det. Mer ryckt på axlarna och tänkt att man inte kan få allt här i livet.
  • Kotthare

Man får sexlust av att ha mkt sex, även om man inte vill. Det sa sexologen, och det stämmer faktiskt! Tvinga dig till att göra det varje dag en vecka - dag 10 är du garanterat sugen igen.

Som löpträning!

Svar på tråden Han vill mer än jag....