• Tom Araya

Han vill mer än jag....

Sabbi skrev 2011-09-19 19:00:43 följande:
    Jag förstår inte, det finns väl en massa andra sätt att få bekräftelse och intimtet på än sex?
    Javisst och det finns andra färger än blå.
    Men om man verkligen älskar blått och inte kan vara utan det?
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:05:14 följande:
    Men hur man kan älska blått så pass mycket att man inte kan vara utan det? Finns ju massor av andra fina färger. Jag älskar tacos men inte äter jag det varje dag, omväxling förnöjer, finns en massa annan god mat också.
    Visst, men hur skulle det kännas om du ALDRIG fick äta tacos?
    En oxfilé kan vara en klen tröst om du verkligen är sugen på tacos.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:17:31 följande:
    Det skulle kanske vara lite tråkigt, men jag skulle ju inte dö direkt eller må dåligt av det. Mer ryckt på axlarna och tänkt att man inte kan få allt här i livet.
    Men hur skulle känslan vara om du upptäcker att utbudet av dina favoriträtter, inklusive tacos, är större på resturangen intill?
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:41:33 följande:
    Men jag fick ju aldrig äta tacos, varför skulle jag då gå dit?
    Ditt val.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:45:02 följande:
    Då väljer jag att inte äta tacos, för det är faktiskt inte såå viktigt.
    Vad är viktigt?
    Om du blir utan det också?
    Var sätter man gränsen för vad man står ut med?

Om min arbetsgivare sa att jag blir utan lön skulle jag inte rycka på axlarna och tänka att pengar inte är så viktigt utan jag skulle söka ett nytt jobb.
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 21:53:28 följande:
    Skrattar åt jämförelsen tacos, oxfilé och blå färg.
    Det jag har lärt mig att man är olika....
    Absolut!
    Det var lite av min poäng + lite till som vissa förstår och vissa inte.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:56:11 följande:
    Det jag menar är att det finns massor av andra sätt att få intimitet och bekräftelse på än just sex.
    Absolut.
    Sabbi skrev 2011-09-19 21:56:11 följande:
      Sen kan man älska sex, men man dör inte utan det och det finns annat som kan ersätta den intimitet och bekräftelse som man behöver.      
    Uppfattningen om att sex kan ersättas av annat eller inte är nog väldigt personligt. Det är så för dig liksom många andra. Det är inte så för mig liksom många andra.
  • Tom Araya
    Sabbi skrev 2011-09-19 22:11:15 följande:
    Vi tycker olika och jag förstår mig inte riktigt på de som inte kan få intimitet och bekräftelse från något annat än just sex. Jag kan ju också acceptera att du inte förstår dig på mig eller de som har samma åsikt som mig.
    Fast det tycker ju jag och nog de flesta andra. Jag vägrar dock att sätta ett likhetstecken mellan det och att sex är något som är ersättningsbart och därmed lätt att vara utan fast man har lust.
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 22:12:22 följande:
    Men människor överlever utan sex med andra, tom sexmissbrukare kan göra det. Visst egensex kan de ha.
    Javisst, vi kan vara utan mycket och ändå överleva.
    Poängen är väl vad man kan tänka sig att vara utan i ett förhållande.
    Jag är hellre singel än lever i ett förhållande där jag inte får ut det jag vill ha ut av ett förhållande. Jag överlever även utan flickvän.
  • Tom Araya
    sextiotalist skrev 2011-09-19 22:21:08 följande:
    Tror inte att det är lätt, men jag är säker på att du skulle överleva.
    Jag överlever utan flickvän, partner, fru, sambo också.
Svar på tråden Han vill mer än jag....