Hej!
Är nu tillbaka hemma igen, och jag klarad det!!!!! Själva operationen gick bra, men när jag vaknade upp ur narkos så hade min käkled hoppar ur led:(( Och det gjorde skiiiit ont! Halsen kände jag inte av någonting då, utan bara käken.
Det tog en stund innan uppvakningspersonalen fattade att det var käken som gjorde så ont, dom trodde jag låg med viduppen mun för att det gjorde ont i halsen, så dom tryckte in mer mofin hela tiden och sa att det snart skulle bli bättre! Men ingen smärta avtog såklart. Då var klockan 14.10.
När kl var 15.00 började dom fatta att det inte var halsen utan käken som var problemet, kallade dom på läkaren igen. Han kom och kikade igen på mig och sa att käken var ur led. Det bestämmdes att jag skulle sövas igen och "dra" käken på plats igen.
Klockan 15.30 sövs jag igen, och vaknar upp bara en liten stund senare. Det kändes som jag hade kommit till himmelriket! Jag kunde stänga munnen igen:))
Fick ligga på uppvaket till klockan 17.30, och sedan upp på avdelningen.
Först då började det göra lite ont i halsen, typ som en halsfluss.
Har fått god smärtlindring hela tiden, tagit det jag blivit "erbjuden". Har kunnat äta lite glass och lite soppa, dricker svag saft med sugrör.
Nä, får säga att det har gått förvånandsvärt bra (förutom käkleden då) (vilket i sig inte händer så ofta enl läkaren) Visst det GÖR ont, men inte så att man inte klarar av det!
Men det känns väldigt skönt att det är gjort nu i vart fall!