• Pigelinen

Resetråd här utbyter vi ideér

Finns säkert tråd för detta innan men jag hittar ingen spesifik så jag startar en ny;)
    Tänkte att man kunde ha en tråd där vi som reser med barn kan samlas och utbyta ideér eller varför inte bara räkna ner tillsammans;)

• Svar på tråden Resetråd här utbyter vi ideér
  • Cecci78
    Pigelinen skrev 2011-09-19 14:35:27 följande:

En annan fråga också... hur hade ni gjort med vagn om ni var i vår sits? Vi har en resevagn sulky en 2ME, har även en ståbräda till vanliga vagnen hemma som funkar på. Här hemma vill stora tjejen oftast inte åka vagn men vet inte hur det blir där så jag är inne på att ta med sulkyn till lillan och ståbräda till stora... Vi har bokat ett All inclusiv hotell så många mål äter vi säkert där men troligtvis inte alla. Vi kommer dessutom att ha med oss farmor o farfar samt morfar o mormor och ett par till så vi är ju några vuxna som kan hjälpas åt. Hatar att släpa med mig förmycket,kommer ju att bli endel ändå. Kommer ta med babyskydd till lillan, blöjor o mat til henne.
    Hur gammal är stora då? Är ni så många kanske någon kan bära om hon skulle bli trött? Eller sitta på någons axlar? Jag hade nog inte tagit med ståbräda, hellre en beg. dubbelvagn o lämnat kvar den där. Har ni bara ett babyskydd med er? Att ha när ni ska åka bil eller för att det är praktiskt att bära i? Vad ska stora ha?
  • Cecci78
    Cecci78 skrev 2011-09-30 23:46:30 följande:
    Hur gammal är stora då? Är ni så många kanske någon kan bära om hon skulle bli trött? Eller sitta på någons axlar? Jag hade nog inte tagit med ståbräda, hellre en beg. dubbelvagn o lämnat kvar den där. Har ni bara ett babyskydd med er? Att ha när ni ska åka bil eller för att det är praktiskt att bära i? Vad ska stora ha?
    svarar mig själv... ser att det står i inlägget ovan;)

Nja, är hon inte för tung hade jag nog inte tagit med något att åka på (satsa på att någon bär) alternativt dubbelvagn.
  • Cecci78
    Cecci78 skrev 2011-09-30 23:48:19 följande:
    svarar mig själv... ser att det står i inlägget ovan;)

Nja, är hon inte för tung hade jag nog inte tagit med något att åka på (satsa på att någon bär) alternativt dubbelvagn.
    eller sjal till lilla o vagnen till stora
  • Pigelinen

Vi har nu bestämt att bara ta vagne o ingen bräda. Sista tiden har inte stora åkt något vagn, så skulle hon bli trött så får vi turas om att bära.

Har just nu suttit och googlat runt på hotellet och läst kommentarer. Många är väldigt näjda framförallt med maten och det lovar ju gott då vi har AI ;)

• Pigelinen

Nu närmar det sig, 1 ½ v kvar nu... har börjat kolla upp barnens kläder för att se vad de har/passar o inser att jag är i akut behov av vita toppar till båda, men vart sjutton hittar man det nu??? Har kollat tradera men nopp, finns inte. Stora tjejen har massa shorts o kjolar i massa olika färger så jag vill ha neutrallt upp men som sagt, vart ??? Kan det finnas framme i Cypern och vart åker man om man vill handla kläder till barn, finns väl inte i Fig tree bay?

• kejsarpingvin

Jag ska ut och resa på lördag men då ska jag och sonen på 10 månader köra bil ner till södra Frankrike. Det känns lite jobbigt att ha honom så många timmar i bil. Vi kör inte direkt utan övernattar på vägen men ändå. För mig blir det till att ha med vagn så att han kan sova på restauranger när vi är ute och äter osv men det är nog lättare för er med flyget :)

• Pigelinen
    kejsarpingvin skrev 2011-10-05 17:18:18 följande:
    Jag ska ut och resa på lördag men då ska jag och sonen på 10 månader köra bil ner till södra Frankrike. Det känns lite jobbigt att ha honom så många timmar i bil. Vi kör inte direkt utan övernattar på vägen men ändå. För mig blir det till att ha med vagn så att han kan sova på restauranger när vi är ute och äter osv men det är nog lättare för er med flyget :)
    oj, impad ;) ska ni två bila själva? modigt men det går säkert bra.Ladda upp med kex och leksaker och så stanna allt eftersom.
  • kejsarpingvin

Ja, jag har varit och storhandlat allt smått jag kan komma på som kan sysselsätta honom men han är i stadiet att han vill börja gå och sitta still har aldrig varit hans grej. Vi åker med min mamma så en av oss får sitta där bak med honom och leka lite. Jag är inte så orolig egentligen men jag är beredd på många stopp.

• Pigelinen

Börjat kolla igenom vad vi ska ha med för kläder när vi åker nästa helg och nu när jag kollar yr.no så står där att mån o tisdag när vi kommit dit ska bara vara 19grader... denna vecka som kommer ska det vara 26grader... det är ju DET vädret jag beställt...

Så svårt att veta hur man ska packa när deet är osäkert väder... hur mycket behöver man ha med och vad...

Svar på tråden Resetråd här utbyter vi ideér