• Pigelinen

Resetråd här utbyter vi ideér

Finns säkert tråd för detta innan men jag hittar ingen spesifik så jag startar en ny;)
    Tänkte att man kunde ha en tråd där vi som reser med barn kan samlas och utbyta ideér eller varför inte bara räkna ner tillsammans;)

• Svar på tråden Resetråd här utbyter vi ideér
  • Pigelinen

Nu hae vi varit hemma ett tag o vilken härlig resa vi fick, kommer def bli Cypern igen!!!  Lärde mig att vi hade alldeles för mycket kläder. Ni kan läsa om resan på min blogg under resa.

Nu ser vi fram emot nästa resa som blir Gran Canaria i mars, tips på sevärdheter där eller annat kul???

• Machapuchare

Skall snart resa till Gran Canaria med man och tre barn. Har skaffat en sådan här till 6-åringen att roa sig med på flyget: http://www.clasohlson.se/product/category.aspx?category=TV-spel:%c3%b6vriga+spelkonsoler&id=164109551&_path=251882;85177600;88714444;164109551
    Har även varit i leksaksaffärer och hämtat alla leksakskataloger jag kunde hitta (BR, Playmobil, lego, Schleich...) för barnen att titta i på flyget, det brukar de gilla (främst 3- och 6-åringen).
    Vi kommer komma fram ganska sent på kvällen så det får bli två bärselar i handbagaget (en till ettåringen och en till treåringen eftersom det är troligt att båda somnar på flyget och det är lättast att bära sovande barn på ryggen).

Känns inte helt lätt med vilka kläder man skall packa ner.. Tänker svensk sommar (som ju kan vara lite hur som helst). Men skall försöka att inte ta med alltför mycket. Det finns ju tvättmaskiner där också! Skall packa ner lite tvättmedel

Pigelinen skrev 2011-11-12 18:13:04 följande:
    Nu ser vi fram emot nästa resa som blir Gran Canaria i mars, tips på sevärdheter där eller annat kul???
    Tips att göra på Gran Canaria:
    -sanddynerna i Maspalomas
    -Puerto de Mogan (gullig by). Man kan åka båt dit från Puerto Rico.
    -vandra i bergen
  • Machapuchare

Håller på med packlistan nu och vill dela med mig av ett tips ifall man har otur och får lite magproblem.
    Vi tar med Sempers magdroppar (för bebisar). Där finns snälla bakterier som både barn och vuxna kan äta för att hjälpa tarmfloran om man skulle bli kass i magen. Tar även med torkade blåbär (ICA har http://www.ica.se/handlers/icontentoverlay.ashx?overlayid=18499&addthis=true) som kan vara bra (och kanske inte så lätt att få tag på på plats) om man får magproblem.

• Pigelinen
    Machapuchare skrev 2011-11-21 10:06:11 följande:
    Håller på med packlistan nu och vill dela med mig av ett tips ifall man har otur och får lite magproblem.
    Vi tar med Sempers magdroppar (för bebisar). Där finns snälla bakterier som både barn och vuxna kan äta för att hjälpa tarmfloran om man skulle bli kass i magen. Tar även med torkade blåbär (ICA har www.ica.se/handlers/icontentoverlay.ashx?over...) som kan vara bra (och kanske inte så lätt att få tag på på plats) om man får magproblem.
    Vi hade med Y3 handtvättmedel och det kommer jag ta med i fortsättningen också, stora dottern smutsade ner vit koftan första kvällen men nu var det bara att tvätta upp den, tvättade flera favvo plagg vilket gjorde att jag inte behövde använda alla klädetr jag hade med. Nästa resa ska jag ta med mer tvättmedel o minder med kläder.
  • Pigelinen
    Machapuchare skrev 2011-11-17 11:07:02 följande:
    Tips att göra på Gran Canaria:
    -sanddynerna i Maspalomas
    -Puerto de Mogan (gullig by). Man kan åka båt dit från Puerto Rico.
    -vandra i bergen
    Puerto de Morgan var nog den närmsta staden för oss, vi ska bo i Playa Taurito som ligger på sydvästra delen av ön.

Jag vill jättegärna ha massa tips. Vi kommer ha med våra två barn då 13månader och 3½år.
  • Pigelinen

Idag är det iskallt och man verkligen längtar till värmen och solen nu... i veckan som var kunde jag inte hålla mig utan jag beställde hem tax free katalogen, vet att den kommer ca 3v innan vi reser men jag kunde inte hålla mig;) Dessutom ska jag till GeKås nästa vecka och då vill jag veta vad solskydden kostar på TF;)

En fråga... vi har ju köpt en AI resa, men yngsta dottern är 1år och henne betalatr vi ju typ inget för. Hemma äter hon samma mat som oss bara att vi mosar el mixar den. Vi pratade om det här hemma och sa att det känns onödigt att ta med burkmat, ja några kan ju vara bra att ta med men inte till alla mål.. men kan man med och ta mat till henne också? vi betalar ju som sagt knappt något för hennes resa? Ingår mat ändå till henen i AI?

Svar på tråden Resetråd här utbyter vi ideér