Inlägg från: Längtarefterliten |Visa alla inlägg
  • Längtarefterliten

ang adoption

Hejsan!

Nu som vet, är det 25 som åldersgräns i exakt alla länder och att man måste vara gifta? om de inte är det vilka land gäller isåfall?

• Svar på tråden ang adoption
  • Längtarefterliten

jo ja vet att de är fler krav.. vi ska gifta oss om ett år... men de är de att idag fick vi reda på att vi är berättiga till att göra IVF så det blir det först, jag fyller nämligen 23 i december och vi har försökt i 3 år.. dom har inte hittat nått fl utom att ja inte har nån egen ägglossning, men de tar ja pergotime för men de har inte hänt nått ändå...

steget efter 3 IVF försök är ju adoption.. för vi har inte råd att hålla på med IVF hur många ggr som helst, då blir der de ju dyrare än adoption  iaf...

• Längtarefterliten
    HOBBE49 skrev 2011-09-19 16:32:02 följande:
    Mitt råd till er:

Ställ er i kö redan nu-gärna i flera organisationer. Det kostar några tusen per år men till vissa länder krävs flera års kötid så låt den ticka medan ni gör annat.

Gör IVF i lugn och ro. Stressa inte med föräldrautbildning och annat under tiden. Möjligen kan ni passa på när ni är mellan två försök men utbildningen kan starta många tankar och kräva en del bearbetning och det kan vara jobbigt om man är hormonstinn mitt i en IVF+ att man kan tvingas avbryta utbildningen om det uppstår problem med överstimulering etc.

Innan ni påbörjar utredningen inför medgivande är det en fördel om ni blickar helhjärtat mot adoption och har avslutat IVF:erna ( tycker jag-andra kan tycka annorlunda)

Det kan ta tid att starta utredningen i vissa kommuner- Räkna med att det tar ca ett år från att ni lämnar in ansökan om medgivande tills dess att ni har ett färdigt medgivande i handen.

Är det ingen väntetid till IVF? Eller gör ni det privat? Om det är väntetider till IVF+ tiden för tre IVF-försök+ tiden för föräldrautbildning och utredning så ser jag det osannolikt att det skulle vara aktuellt med medgivande innan 25-årsstrecket är passerat.

Om ni har bra kötid och kan skicka till ett land med kort väntetid på BB kan det ändå gå fort när det väl är dags.
    aa vi får se, känns som de kan bloi fr mkt på en gång då ja går och studerar för tillfället, och det är redan för mkt.. tror vi måste börja med IVF iaf...
Svar på tråden ang adoption