• Anonym

Magnesium mot ångest

Har hört att magnesium kan hjälpa till mot ångest. Någon som har erfarenhet om det här?

• Svar på tråden Magnesium mot ångest
  • Astarte

Japp. Det funkade på mig. Jag trodde inte ens på det, men tänkte att jag kunde lika gärna prova och det funkade!

• Anonym

Hur länge tog det innan du började känna effekt? Vilka symptom hade/har du i din ångest?

• Anonym

Ja,jag tycker också att det blir bättre med magnesium,jag har ätit ca 1 månad nu.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-19 21:03:41 följande:
    Ja,jag tycker också att det blir bättre med magnesium,jag har ätit ca 1 månad nu.
    Vilka doser tar ni?
  • MizzTez

Samma här! Äter 250mgx2 en innan frukost och en till natten. Blivit mycket mer stabil av dem!  

• knisse

jupp nu är det inte depritioner som jag lder av men med magnesium blir även jag mycke lungnare och harmoniskjare

• Anonym

KAN det verkligen vara så att man känner sån markant skillnad efter bara två dagars användande. Känner mig mkt lugnare i hela kroppen plus att det "rycker" i musklerna. Inte mkt utan lite här och där ibland. Precis som dom äntligen håller på att slappna av. 

• Anonym (hm)

man kanske skulle testa? jag har funderat på det tidigare då det ska vara bra mot migrän, men har inte riktigt vågat

• Anonym

Var kan jag köpa ? Apotek eller är det hälsokost butik ?

Svar på tråden Magnesium mot ångest