Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

'Fjortisar i string'

Hur hade du reagerat om du upptäckte att din 35-40-åriga man/sambo/pojkvän gått in och tittat på 'fjortisar i string' samt chattat med tjejer i samma låga ålder på msn? Anser du att det är hans ensak, han har rätt till sitt privata sexliv, eller hade du känt obehag?

• Svar på tråden 'Fjortisar i string'
  • Anonym (?)

Det är inte min egna sambo, utan en väninna som berättat. Hon vet inte vad som är ok och jag måste säga att jag inte heller vet. Idag ska man ju tolerera så mycket, så jag är lite kluven. Många av tjejerna är ju inte ens 14 egentligen, de bara låtsas vara det. Med andra ord är det ju som vanlig porr..

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-20 12:27:03 följande:
    dem riktiga han chattar med då? är inte dem minderåriga på riktigt heller?  att chatta med barn när man är vuxen känns ju inte friskt..
    Det har han visserligen slutat med och han har sagt att det inte var sexuellt.

Jag vet inte.. innan jag gick med i FL hade jag tyckt att det var otroligt stört att porrsurfa på barn, men har kanske blivit lite tolerant av allt snack att man har sitt eget sexliv och ska få ha sina egna fantasier ifred. De vid msn kan ju lika gärna vara Arne 45 år, det är väl egentligen mer troligt.

De har varit tillsammans länge, över 10 år, så jag förstår att det är svårt. Det väckte en del tankar hos mig och jag blev nyfiken på hur andra hade resonerat, var går gränsen för vad man 'ska' tolerera i ett förhållande.. Det kommer förmodligen inte upphöra eftersom han gjort detta i smyg, utan väljer hon att fortsätta får hon acceptera vad han sysslar med anser jag. 
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-20 15:11:35 följande:
    Det är fullt normalt. Att män drar sig till yngre tjejer är evolutionen och naturens gång. Efter som friskast barn får människan runt 15års åldern. Det är enbart vår samtida moral och norm som anser att flickor i den åldern är tabu.

För 100år sedan så var det inte moralskit rätt att bekänna sig som homosexuell.
    Jag förstår inte.. menar du att det hade varit ok om min väninnas sambo på 35+ träffat en tjej som är 14 år, för hon är friskare än väninnan ifall de skulle få barn? Väninnan med sambo har de barn de ska ha, så jag tror absolut inte att han är ute efter att träffa någon att skaffa fler barn med. Eller har jag missförstått dig?

Jag är inte så mycket ute efter mannens behov, utan vad han ev. skulle kunna göra för skada mot unga flickor.
  • Anonym (?)
    LängtarEfterDiig skrev 2011-09-20 16:02:53 följande:
    Att titta är väl en grej, men att chatta med så pass unga tjejer på msn i hans ålder känns riktigt sjukt! Fy
    Jag är kanske konstig, men är det alltså 'bättre' att titta på nakna 14-åringar än att prata med dom fullt påklädda? När de dessutom kan vara Arne 47 år gammal? Hade du tyckt det var ok om din sambo satt och kollade på 14-åriga tjejer i string och bara tonårsbröst, det hade inte stört dig? 

Jag hade nog oroat mig så fort vi varit i badhuset bland barn, eller på stranden.. Har dessutom en syster som är 14, så hade varit noga med att han inte fick vara ensam med henne osv. Vuxenporr har jag inga som helst probloem med, kollar själv, men barn?
  • Anonym (?)
    LängtarEfterDiig skrev 2011-09-20 16:14:50 följande:
    Nej jag tycker det är sjukt och vidrigt. Jag tar tillbaka när jag skrev att titta är en grej!
    Det var inte det jag var ute efter.. bara resonerar.. Förstår inte hur man som tjej (tonårsmor/tjej med tonårssyskon mm..) ska se på detta fenomen som ändå inte verkar vara helt ovanligt. I så fall skulle det väl inte ens finnas i så stor utsträckning? Hoppas inte att min sambo är inne på sånt, man kan ju inte veta säkert..
  • Anonym (?)
    Anonym (allvarligt) skrev 2011-09-21 07:56:08 följande:
    Nej och åter nej, det är inte evolutionens gång. Då skulle det gått ganska dåligt för människan,..friskas barn får man inte i 15års åldern då många  inte ens kan få barn då! Vi ska attraheras av ungefär jämngamla det är evolutionens gång, det är därför 14-15 åriga tjejer inte attraheras av "gubbar" på 45+  Evolutionens gång säger att 45+, ja då har man tur om man lever (bortsett från våra dagar med sjukvård, etc)    Vi är däggdjur där båda individer tar hand om avkomman, och det under väldigt lång tid, och under tiden kommer ny avkomma etc..,
     Så det skulle slutat illa om mannen lämnade sin partner och avkomma för en ny ung individ, Möjligheten att dom överlevde och förde hans gener vidare skulle vara mycket mindre, samma sak med den ny yngres avkomma eftersom hon snart skulle bli ensam med dom... Ska man se till evolutionen så får man se till alla bitar, i grunden har vi saxdriften att producera avkomma, men tar vi inte hänsyn till partnern och avkomman så förs inte generna vidare.

Allt under 18 klassas som barnporr , så oavsett om dom är äldre än 15 så kan han dömas för barn porr. Vi tycks ha en förmåga att tro att det alltid handlar om småbarn när vi läser om pedofil/barnporr.
    Faktum är att många fall/fällande domar berör lite "äldre" barn.
    Så tycker du det är ok att vara tillsammans med en person dömd för barnporr brott, ja då kan du tycka hans beteende är ok! Men inte annars, han har gjort samma sak men bara undgått att inte få en dom på sig..
    Tack för ett utförligt svar! Det är inte min egna sambo detta handlar om, utan om en väninnas sambo. Hon mår mycket dåligt över detta då de varit tillsammans i 10 år, har barn och vad hon trodde ett bra förhållande.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 08:54:03 följande:
    Det förbjudna lockar mer när man fantiserar. Många "fjortisar" överdriver ju allt, det är för små kläder, för mycket pushup, för mycket smink, det blir lite over the top och det är ju lockande i sig. Var så säker på att alla män lägger märke och tittar lite extra när dom möter en "fjortis" på stan och visst kan dom i tanken tänke sig ett och annat snuskigt med dom i verkligeheten är de inte intressant att göra det. Ni kan jämföra det att en hel del kvinnor har våldtäktsfantasier. Det innebär inte att dom vill uppleva det irl.
    Menar du alltså att varje gång min sambo ser en 14-åring på stan, bl.a min syster, så fantiserar han om att ha sex med henne? Du skriver att alla män fungerar så, det var faktiskt helt nytt för mig och jag har väldigt svårt att tro på att det gäller alla eller ens många.
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-09-21 09:36:34 följande:
    Jag skrev "fjortisar" Fjortisar är inte nån som är 14 utan mer en beskrivning på tjejer som är överdrivna i sin klädstil, smink och framförallt sitt sätt att vara. Det är se på mig, se på MIG, SE PÅ MIG och det gör män. Ofta sammanfaller det med åldern hence the name men en fjortis kan mycket väl vara 17 oxå.

Beskriver det rätt bra -> www.wikihow.com/Be-a-Fjortis
    Men du vidhåller fortfarande att ALLA män önskar att de kunde få ha sex med de tjejerna som beter sig så? Det finns inga undantag eller utrymme för olika personligheter, utan varenda man tänder på just de tjejerna, det är liksom inkodat i alla mäns gener?

Jag frågar för att detta är helt nytt för mig som sagt, har aldrig hört talas om detta innan.
  • Anonym (?)

Börjar faktiskt bli lite illamående. Så alla män vill ligga med fjortisar och det är helt ok? När en dotter tar hem sina fjortis-vänner sitter alltså pappan i familjen och önskar att han fick ligga med dom och detta är något alla vet om och tycker är helt ok? Utom jag då..

Svar på tråden 'Fjortisar i string'