Kan man se vem som bott i lägenheten innan?
Ja alltså idag knackade en man på min dörr, han presenterade sig inte med namn men sa att han bott här för ett år sedan och undrade om jag fått post adresserad till honom. jag var nyvaken och fattade ingenting så jag sa nej och då sa han tack och gick direkt, undertiden vi pratade tyckte jag han stod och spanade in i lägenheten väldigt mycket. Sen började jag tänka och kom på att han inte kan ha bott här för ett år sedan då vi flyttade in i en lägenhet i samma byggnad för över ett år sedan och då stod den lägenheten som jag nu bor i (den han påstår sig ha bott i) tom. Och den hade stått tom i över tre månader. Efter det har jag känt dom som bott i lägenheten fram tills att jag nu själv tog över den för 1 månad sedan. Jag ringde min hyresvärd som är smått senil men han kunde inte minnas att en man i den åldern och med det utseende någonsin bott i huset. Så nu undrar jag och man på något sätt kan få reda på vem som bott i ens lägenhet innan, jag fick en väldigt skum känsla i magen när mannen varit här. Han verkade liksom lite stressad. Man blir ju lite orolig att det är någon som kollar läget inför ett inbrott, jag bor på bottenvåningen med massor av stora fönster och känner mig lite illa till mods nu.