Hemsk baby blues - depp, behöver höra fler som jag...
För det första ska sägas att jag har så dåligt samvete för att jag ens skriver det här...
Jag har fått en så ruggig baby blues sen jag kom hem med min son E som nu är tio dagar. Det finns liksom ingen hejd på tårarna och uppgivenheten och det ger mig dåligt samvete eftersom han trots allt är det bästa som hänt - någonsin.
Jag dras med så jättestora existentiella tankar och funderingar att jag inte vet var jag ska börja nysta.
Vem är jag nu?
Vad konstigt det blev när graviditeten bara försvann.
Hur ska jag kunna ta hand om och ha ansvar för någon annan?
Är det normalt att vara rädd för sitt barn? Vem är han liksom?
Hur kommer E bli när han blir större?
Älskar jag honom tillräckligt? Hur vet man det?
När får jag tid för mig själv?
Kommer jag någonsin bli glad igen?
Hur ska jag orka?
Sitter och är så ledsen så jag inte vet vart jag ska ta vägen, trots att jag har allt jag kan önska mig (därav det dåliga samvetet) En underbar liten son, frisk och kry, världens bästa sambo som stöttar, avlastar och förstår och samtidigt är bästa pappan till E. Mysigt hus, gullig hund och underbara föräldrar och vänner.
SÅ VARFÖR ÄR JAG LEDSEN? Känns som om jorden gått under. Eller i alla fall blivit rejält omskakad...
Tänker jättemycket på hur livet var innan och saknar det jättemycket. Är rädd att jag inte ska kunna få tillräckliga band till min son nu när jag känner så här.
Känner mig helt knäpp i skallen och undrar om det finns någon annan som har lite erfarenhet att dela med en vilsen, ledsen och förvirrad själ???