• Tom Araya

Tips om jeans.

Jag önskar tips om var jag hittar jeans med normal, klassisk passform på herrar, där bakfickorna sitter på rumpan och inte nedanför och som smalnar av nertill så fötterna inte försvinner under ett stort tält?
    Butik i Stockholmsområdet, postorder eller nätbutik.

Hellre få bra tips än en massa osäkra tips. Jag har inte tid och tålamod att leta själv och jag blir inte hjälpt av en massa osäkra tips.

• Svar på tråden Tips om jeans.
  • Nyfiken gul

Dressmann!  Dom har jeans i alla olika passformer och utbud

säg vad du ska ha tag i för jeans så tar dom fram åt dig.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Tom Araya

Aaah, så enkelt det kan vara. Har aldrig tänkt på Dressman som en butik med något vidare utbud på jeans, har därför ratat dem hittills.

• 010306

JC har väll stort utbud annars oxå? där kan man ju oxå be personalen om råd :)

• TrailerTrash

Klassiker är ju Levis 501.or

I love the smell of shit in the morning
  • Tom Araya
    010306 skrev 2011-09-21 18:44:44 följande:
    JC har väll stort utbud annars oxå? där kan man ju oxå be personalen om råd :)
    Jag har provat ett flertal JC i centrala Stockholm samt på södersidan och andra butiker som har stort utbud på jeans. Alla verkar ha ett sortiment som baseras på vad som är inne och jag är väldigt konservativ vad det gäller hur jeans ska sitta på mig.
  • Tittij

De flesta jeansmärken har ju raka, klassiska jeans. Kolla tex Denimbirds, ACNE, Replay, Seven osv osv

• TrailerTrash

Carlings har mycke jeans i olika modeller också

• Tom Araya
    Tittij skrev 2011-09-21 18:58:01 följande:
    De flesta jeansmärken har ju raka, klassiska jeans. Kolla tex Denimbirds, ACNE, Replay, Seven osv osv
    Raka= för vida nertill i min smak.
  • Tom Araya
    TrailerTrash skrev 2011-09-21 18:59:09 följande:
    Carlings har mycke jeans i olika modeller också
    Carlings ska jag kolla. Har blivit en liten favorit vad det gäller kläder överhuvudtaget men tycker jeansutbudet varit lite klent. Kanske ska åka till en större butik, har mest varit i Farsta C.
  • Tittij

Finns en jeans-butik i Barkarby outlet som har mycket Denimbirds och de har ALLA modeller, från stuprör till baggy jeans för män. Bra service oxå!

• Lindreas

Jag tror du ska kolla hos dressmann.

• TrailerTrash
    Tom Araya skrev 2011-09-21 19:02:05 följande:
    Carlings ska jag kolla. Har blivit en liten favorit vad det gäller kläder överhuvudtaget men tycker jeansutbudet varit lite klent. Kanske ska åka till en större butik, har mest varit i Farsta C.
    Var länge sedan jag var på den på Drottninggatan (tror Jag) då hade dom mycke jeans i alla fall.Min man köpte ett par skitsnygga Lee där
  • Lejlion

Cubus på Drottninggatan, kanon trevlig personal, dock e deras herransvarig mammaledig men de går nog ändå

Svar på tråden Tips om jeans.