• Aakashan

BH storlekar

Jag har hört att om man går upp i omkrets ska man gå ner i kupa. Stämmer det?   
    Håller dessutom på att bli tokig på byglar! Dom sticker mig i armhålan, det måste vara nåt fel!!!! Så fort man kliver in i en affär så finns det ju heller ingen att fråga utan man få stå där med svetten rinnande och irritationen kokande! 

• Svar på tråden BH storlekar
  • As mamma

Det finns en affär som heter Samiras vid Medborgarplatsen i Stockholm, BH:arna är mycket dyrare än t ex HM eller Lindex men personalen är HUR kunnig som helst. Jag kom in och sa att jag hade storlek 65DD. Hon tittade på mig (hade kläder på mig) och sa "njae, ser mer ut som 65E". Gick och hämtade 3 BH:ar och alla passade! Det är superbra för de hjälper till att sätta på BH:n ordentligt, kollar hur den sitter, hämtar andra som de tror sitter bättre osv. Hur bra som helst, och eftersom att jag har en lite ovanlig storlek så kan jag ändå inte köpa på HM. Gå dit, även om det bara är för att de ska hjälpa dig att hitta rätt storlek! Men dessutom är BH:arna så sjukt snygga att du kommer inte kunna låta bli att köpa flera stycken haha :D Lycka till!!

• Lindreas
    Tecken skrev 2011-09-21 21:11:28 följande:
    Åh, Google är verkligen min vän! De fanns på nätet: www.gustafmellbin.se/
    Haha, vilken tur! Men ts, det kan vara värt att gå till en riktig bh-butik också, man måste inte köpa en där.
  • kellikopter

En behå ska alltid bäras på den yttersta haken om möjligt. Därför att om behån skulle töja sig så kan man spänna in den :)

Och det stämmer med upp i omkrets- ner i kupa men det förutsätter att man förstår vad ens storlek är, haha.
    Enkelt skulle vara om man har en bh i storlek 75C, på innersta haken. Då går man ner till 70D och kan därför ha den på yttersta haken :)

Jättebra tips är som sagt som andra har sagt att få hjälp i en affär! :)

• Serahjay

En BH ska sitta tajt runtom. Och man ska alltid börja på yttersta haken för att sedan kunna flytta in när den slits, som kellikopter sa.
    BH:n ska sitta rakt runt och och INTE glida upp mot ryggen.

Jag har alltid gått runt med 85 i omkrets. Visade sig att jag ska ha 75/80. Beroende på modell.
    Då satt den mycket bättre. Och jag har ändå alltid varit lite småtjock.

CHANGE ska man INTE gå till om man vill få rätt storlek för deras storlekar skiljer sig väldigt mycket från andra.
    Jag tror dom är mindre så går man till en annan affär så går man helt plötsligt upp en kupa. Jättekonstigt.

Jag hade satsat på Twilfit eller liknande affär.

• Marzenie o dziecko

Twilfits egna märke tycker jag är helt underbar. Den som är halva blank och halva med spets...kostar runt 170 tror jag.

• såffan

Jag tycker att change är jätte bra, att deras storlekar skiljer sig från andras spelar ju egentligen ingen roll efter som att man inte alltid kan ha samma storlek på alla bhar, moddel och märke skiljer ju sig en hel del precis som med skor...

• LängtarEfterDiig

Jag har 75 D eller 80 C. Men efter graviditeten kanske jag går tillbaka till 75 b hehe :)

• Bianca1

As mamma Visa endast Ons 21 sep 21:12#11 Det finns en affär som heter Samiras vid Medborgarplatsen i Stockholm, BH:arna är mycket dyrare än t ex HM eller Lindex men personalen är HUR kunnig som helst. Jag kom in och sa att jag hade storlek 65DD. Hon tittade på mig (hade kläder på mig) och sa "njae, ser mer ut som 65E". Gick och hämtade 3 BH:ar och alla passade! Det är superbra för de hjälper till att sätta på BH:n ordentligt, kollar hur den sitter, hämtar andra som de tror sitter bättre osv. Hur bra som helst, och eftersom att jag har en lite ovanlig storlek så kan jag ändå inte köpa på HM. Gå dit, även om det bara är för att de ska hjälpa dig att hitta rätt storlek! Men dessutom är BH:arna så sjukt snygga att du kommer inte kunna låta bli att köpa flera stycken haha :D Lycka till!! DD och E är samma sak. Men hon lät ju proffsig och var säkert duktig ändå.

• Bianca1

Oj, jag skulle bara Svara på As mammas inlägg men kopierade visst. Förlåt. Mitt svar är att DD och E är damma storlek. Man säger/skriver olika i olika länder bara.

Svar på tråden BH storlekar