Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Ronjami |Visa alla inlägg
  • Ronjami

Hjälp tack! Hur behålla lugnet?

Så sitter man här och skäms igen..jag har otroligt hetsigt humör och blir GALEN på mornarna när det är bråttom. Barnen gör ingenting för att skynda sig, inte tillstymmelse till att göra saker fortare utan distraheras hela tiden och börjar pyssla med andra saker.
    Väl på skolan tar det en evighet att parkera cyklarna eftersom dom inte vill att dom ska stå på ett visst ställe, en evighet att ta av sig kläderna, börjar prata med kompisar etc..vad gör man?
    Ibland står jag inte ut, vill helst byta ut mina barn till några som sköter sig bättre. Ska man gå till psykolog?

• Ronjami
    zelia skrev 2011-10-10 18:41:23 följande:

Kanske något av Ingegerd Gavelin? Eller någon bok om mindfullness eller vad det nu heter. Skulle behöva en bok själv kanske. Idag exploderade jag över de ständiga bråken om vem av tvillingarna som ska stå på ståbrädan just den halvan av vägen. Det slutade med att jag slängde ståbrädan i sjön...Nu får de gå hädanefter.

Mycket bra! Hade haft full förståelse for dig, har själv tvillingar och kan bli galen på den eviga rättvisediskussionen..
Svar på tråden Hjälp tack! Hur behålla lugnet?