• Farfalla

Mjölk och sojafritt margarin?

Nu har vi kommit in i en nytt dilemma..

Dottern har haft sin allergi mot mjölk över året, men nu visar hon tydligt för soja oxå.

Frukosten är ju oerhört svårt att få i henne så jag tänkte baka matigare muffins, MEN...

det mjölkfria margarinet vi har innehåller soja oxå...

Vad för sort ska man istället ha och vart kan man få tag på det? 

• Svar på tråden Mjölk och sojafritt margarin?
  • cosinus

Har en kompis som rakt av byter ut margarin mot olja när hon bakar. Hon säger att det funkar i de felsta recept och jag tror hon använder rapsolja.

Vilket är det du har i dagsläget? Vet att milda och carlshamn har mjölkfria margariner men jag har ingen koll på ev soja i dessa.

• skånegås

Carlshamns margariner är det inte soja i så de är ok!!! Finns inte överallt, men på Ica här.

• skånegås

Oc hfrukost... Vi kokar välling på havremjölk och havremust (står vid havregryn) och så har vi russin i och äter med sked. Gott faktiskt! Eller gröt på Pama minutris och havre- eller ris-mjölk. Så kanel på och ev. rivet äpple.

• lövet2

Carlshamn kör min dotter med. Hon tål varken mjölk eller soja.

• Linda 508

Sonen har komjölksallergi och tyckte dom "mjölkfria" margarinen var rena rånet så jag letade lite. Hittade ett margarin på Lidl som kostar 7 kr/500gram som faktiskt inte innehåller mjölk. Han är extremt känslig och har inte reagerat på detta. Vet tyvärr inte om det innehåller soja, men är väldigt skeptisk.

• simmaren

Snalla las pa vad margarin innehaller och byt till smor de barn som tal mjolk. Mycket battre och har dem mjolk allergi och soja sa hade jag sagt kokos olja istallet. mycket nyttigare.

Margarin ar verkligen inte bra. det innehaller trans fetter och hydrolyserade värmebehandlade omättade oljor som anvands som halso ersattning i speciellt margarin. Bleknings medel anvands ocksa for att det ska se ut som smor. usch. det ar typ som plast..

Svar på tråden Mjölk och sojafritt margarin?