• Tinkeltotten

    Miljoner känslor!

    Har just plussat men jag vill som inte i mitt tröga huvud få in det! haha.. Någon mer än jag som googlat sig galen på falska positivt och hittat sidor om märkliga tumörer som orsakar hcg hormonet och alla andra skumma förklaringar i världen? Obestämd
    Jag vill verkligen tro på det efter 3 positiva test men  det bara går inte in och jag förstår inte varför!
    Jag har längtat sååååå länge på detta och nu när det händer förstår jag det inte.. Konstigt!

    Behövde bara skriva av mig lite, kanske någon som vill dela en liten erfarenhet av chock eller vad som! Glad 

    Ha det bäst!! Solig 

  • Svar på tråden Miljoner känslor!
  • ellismamma3

    Hej och grattis!

    Jag plussade i onsdags. Sambon hade köpt ett test och var jättenyfiken och optimistisk. Själv var jag helt säker på ett negativt resultat, så gissa om det kom som en chock! Trodde inte mina ögon när det blev två streck, haha Skrattande  

    Har precis som du googlat på falska positiva test mm. Har fortfarande svårt att tro det. Vilken vecka är du i? Jag är enligt uträkningarna i v. 5 (4+4) och har inte speciellt mkt symptom förutom trötthet, uppsvälld mage, lite ömma bröst och liite illamående då och då.

    Funderar på att ta ett till test (har tagit två redan varav ett cb digital) bara för att se ett starkare plus samt verkligen få in i skallen att man är gravid, hihi Glad

  • Tinkeltotten
    elsasofie81 skrev 2011-09-24 09:12:58 följande:
    Hej och grattis!

    Jag plussade i onsdags. Sambon hade köpt ett test och var jättenyfiken och optimistisk. Själv var jag helt säker på ett negativt resultat, så gissa om det kom som en chock! Trodde inte mina ögon när det blev två streck, haha Skrattande  

    Har precis som du googlat på falska positiva test mm. Har fortfarande svårt att tro det. Vilken vecka är du i? Jag är enligt uträkningarna i v. 5 (4+4) och har inte speciellt mkt symptom förutom trötthet, uppsvälld mage, lite ömma bröst och liite illamående då och då.

    Funderar på att ta ett till test (har tagit två redan varav ett cb digital) bara för att se ett starkare plus samt verkligen få in i skallen att man är gravid, hihi Glad
    Hej elsasofie81!

    Gratttis till plusset!! Du anar inte hur skönt det känns att veta att det inte är bara jag som tror att det kan va nå lurt.. Skrattande 

    Enligt uträknaren så är jag i v 5 (4+6) Så då är vi typ samma då! Glad 
    Har verkligen inte ett symptom i världen känns det som... Rynkar på näsan Skulle väl va kanske extra trött! 
    Pratade med svärmor och hon sa att jag inte ska va ledsen för det för det kommer nog kännas förr eller senare vare sig man vill eller ej! Flört 

    Har ni försökt länge?
    Vi har försökt seriöst typ i 2år och inget hände så vi bestämde liksom en "stopp och hej" paus..
    Jag behövde lite miljöombyte från hela räkna ut ÄL och bim och osv så jag har levt 20års krisen på krogen och haft mig.. Kanske det stämmer då att när man minst anar det? Skrattande 

    Jag kommer defenitivt göra ett test till bara för att vara riktigt säker... om det nu hjälper! hahaha..Drömmer 
  • Tinkeltotten
    Kimmice skrev 2011-09-24 09:15:11 följande:
    Grattis Tinkeltotten Det blir så. Det är en stor sak. Önskar dig all lycka!
    Tack kimmice! Och grattis till lilltjejen!! Glad
  • stinaa

    Hej! Här har ni en till med samma grej. Plussade i måndags på BIM-3 och är nu i vecka 4+1 enligt uträkningar. Jag har också svårt att förstå det, testade i flera dagar efteråt men det visade samma sak. Sen googlar jag runt och läser om massa hemska saker och får för mig att jag egentligen inte är gravid eller att jag har fått missfall utan att märka det, oroar mig även enormt för missfall hela tiden. Det går liksom inte in i huvet att jag är gravid, är mest orolig hela tiden, jobbigt.. :( Nu har jag iaf inte testat på flera dagar, bestämde mig för att sluta med det då jag bar blev mer orolig och fick för mig att testen blev svagare. Knasig man kan vara! Ett tips är att sluta googla, letar man efter nåt hemskt så hittar man det, det är sällan folk skriver som det gått bra för :)

    Oj vilket långt inlägg, lycka till nu!

  • Tinkeltotten
    stinaa skrev 2011-09-24 12:20:52 följande:
    Hej! Här har ni en till med samma grej. Plussade i måndags på BIM-3 och är nu i vecka 4+1 enligt uträkningar. Jag har också svårt att förstå det, testade i flera dagar efteråt men det visade samma sak. Sen googlar jag runt och läser om massa hemska saker och får för mig att jag egentligen inte är gravid eller att jag har fått missfall utan att märka det, oroar mig även enormt för missfall hela tiden. Det går liksom inte in i huvet att jag är gravid, är mest orolig hela tiden, jobbigt.. :( Nu har jag iaf inte testat på flera dagar, bestämde mig för att sluta med det då jag bar blev mer orolig och fick för mig att testen blev svagare. Knasig man kan vara! Ett tips är att sluta googla, letar man efter nåt hemskt så hittar man det, det är sällan folk skriver som det gått bra för :)

    Oj vilket långt inlägg, lycka till nu!
    Hej Stinaa!
    Känns jätte skönt att veta att man inte är ensam om att tro det värsta hela tiden!
    Hade väl målat upp en bild i huvudet om hur det skulle vara när man fick plusset och så stämde det inte alls med verkligheten! haha.
    Vänta och se helt enkelt! Jag menar, de allra flesta som plusar gör ju det just för att de är gravida även om det säkert finns många fler som vi som inte förstår det! Skrattande 

    Får lov att säga GRATTIS till plusset! men kan tänka att du är lite som jag där och tänker "Alltså jag ser det men varför går det inte in!?"

    Oroa dig inte i onödan, säger jag, men ändå!
    Satsa på att må så bra som det bara går, mår väl bebisen bättre av.. Glad 
    Gör ett digitaltest istället så slipper du stå och jämföra om det blivit svagare.. Allt beror väl på hur mycket vätska man druckit, hormon nivåerna just då osv.. Glad 

    Dubbelskärpning på oss helt enkelt! Inge mer google om tumörer och elände, inge mera oro om något som ännu inte har hänt! Nu borde vi väl va glada?
    Fan vad svårt det var då..... Obestämd 

    Tråden är öppen för alla känslor och funderingar, långa som korta så skriv så långt du känner! Solig 
  • ellismamma3

    Tinkeltotten - Ja, jag tror man kommer sakna att inte må illa osv när (om) det väl kommer :)
    Kul att vi är i samma vecka, och skönt att höra om nån mer som inte har så mkt symptom.

    Det är första försöket för oss, slutade med p-piller för en månad sen och hade aldrig trott att det skulle gå så fort. Räknade med minst ett halvår. Hoppas bara att turen håller i sig och att allt går bra. Är lite nojig.

    Stinaa - Oroar mig också för missfall. Att det ska ha hänt utan att jag märkt nåt typ, det dyker upp så många ologiska tankar i huvudet, haha Glad Men skulle man ha sån otur så finns det ju inget man kan göra åt det iaf. Bättre att försöka glädja sig och tänka att allt ska gå bra!

    Har ni berättat för omgivningen/föräldrar mm? Vi funderar på att berätta för mina föräldrar idag. Pirrigt och nervöst! Skrattande Vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det.

    Fast först ska jag göra ett till gravtest bara för att banka in i skallen att vi ska få en bebis i maj!! Skrattande

  • finskaflikkan

    Plussade på bim dagen så är i v.5(4+3) idag enligt familjeliv... 
    Och kan fortfrande inte få in de i mitt tjockskalliga skalle..
    Känns overkligt och har inga mer symptom än trötthet...
    Och tröttheten e förlamande... fyyy...  

  • Tinkeltotten
    elsasofie81 skrev 2011-09-24 12:52:52 följande:
    Tinkeltotten - Ja, jag tror man kommer sakna att inte må illa osv när (om) det väl kommer :)
    Kul att vi är i samma vecka, och skönt att höra om nån mer som inte har så mkt symptom.

    Det är första försöket för oss, slutade med p-piller för en månad sen och hade aldrig trott att det skulle gå så fort. Räknade med minst ett halvår. Hoppas bara att turen håller i sig och att allt går bra. Är lite nojig.

    Stinaa - Oroar mig också för missfall. Att det ska ha hänt utan att jag märkt nåt typ, det dyker upp så många ologiska tankar i huvudet, haha Glad Men skulle man ha sån otur så finns det ju inget man kan göra åt det iaf. Bättre att försöka glädja sig och tänka att allt ska gå bra!

    Har ni berättat för omgivningen/föräldrar mm? Vi funderar på att berätta för mina föräldrar idag. Pirrigt och nervöst! Skrattande Vet inte riktigt hur jag ska lägga fram det.

    Fast först ska jag göra ett till gravtest bara för att banka in i skallen att vi ska få en bebis i maj!! Skrattande
    Haha, det tror jag med! Men man vill ju som ändå känna att man är gravid för det skulle va lättare att tro på det då! Skrattande
    Wow, ja vissa går det fort för helt enkelt!  Det känns väl kul!? Även om det kom som en chock! haha..

    Jag väntar nog till v12 med att berätta för omgivningen.. Fast det är klart, kunna hålla sig till närmaste vännerna var för svårt! Flört Mina och hans föräldrar får nog snällt vänta om dom inte själva kommer med frågan, då kan jag inte ljuga! 

    Kan du förstå det du just skrev!? Vi ska få bebis i maj! Gaaaalet! Skrattande 
  • Tinkeltotten
    finskaflikkan skrev 2011-09-24 12:55:39 följande:
    Plussade på bim dagen så är i v.5(4+3) idag enligt familjeliv... 
    Och kan fortfrande inte få in de i mitt tjockskalliga skalle..
    Känns overkligt och har inga mer symptom än trötthet...
    Och tröttheten e förlamande... fyyy...  
    GRATTIS!! Glad
    Det är verkligen omöjligt att förstå, det bara går inte in!
    Har varit förkyld så jag trodde först tröttheten berodde på det, men nu när jag vet så är det helt galet vad trött man är! Förkylningen gick över men tröttheten hängde kvar! haha..
    Kan gå och sova när som helst egentligen och det är ovanligt för att vara jag! Glad 

    En till Maj bebis alltså! Solig 
  • Galino

    Grattis till er!

    Jag har också just plussat, har gjort 7 test som varit positiva varav det senaste ett digitalt som det stod Gravid - 1-2 på :)

    Jag är jätteglad och min sambo också, men det är svårt att få in i huvudet.. Men det kommer nog :)

    När ska ni kontakta barnmorska och så?

  • ellismamma3

    Grattis Galino och finskaflikkan! :)

    Oj, sju test! Det var inte illa Skrattande Men förstår dig, skulle nog också kunna ta hur många test som helst bara för att verkligen få det bekräftat, hihi :)

    Gjorde faktiskt ett test igår (mitt tredje) lyckades bara hålla mig ca 2 timmar, men det blev starkare plus än i onsdags när jag plussade första gången, så jag är nöjd. Men nu får det nog räcka Glad

    Tinkeltotten, Nä, jag fattar det nog inte riktigt ändå. I sommar kommer vi bli en till i familjen..helt sjukt Skrattande
    Hade ju ev tänkt berätta för mina föräldrar igår, men det kom aldrig nåt bra tillfälle. men lika bra det, skadar ju inte att vänta lite. Ska berätta vid nåt tillfälle där det känns bra. Dock tittade mamma lite konstigt på mg när jag inte ville ha vin, haha!

    Tänkte kontakta barnmorskan på måndag förmodligen. Hur ska ni andra göra?

  • finskaflikkan

    Jaha... Idag när jag gick på toa kom de blod. Om än väldigt sparsamt men ändå väldigt oroligt nu! 
    Va nyss igen på toa och nu kmr de bara lite brunaktiga flytningar...  
    VILL INTE ha mf.... 
    Gråter 

  • stinaa

    Finskaflickan: det är nog ingen fara alls, säkert en vanlig graviditetsblödning. Nästan alla gravida får det. Blodkärlen i underlivet är superkänsliga nu, det kan räcka med att man gör nr 2 och tar i lite mycket, inget farligt alltså. Enda anledningen att oroa dig är om det börjar komma mycket blod, och klumpar. Så ta det bara lugnt och försök att inte oroa dig och om det ökar så ring gyn. Lycka till, kram! :)

  • finskaflikkan
    stinaa skrev 2011-09-25 08:58:10 följande:
    Finskaflickan: det är nog ingen fara alls, säkert en vanlig graviditetsblödning. Nästan alla gravida får det. Blodkärlen i underlivet är superkänsliga nu, det kan räcka med att man gör nr 2 och tar i lite mycket, inget farligt alltså. Enda anledningen att oroa dig är om det börjar komma mycket blod, och klumpar. Så ta det bara lugnt och försök att inte oroa dig och om det ökar så ring gyn. Lycka till, kram! :)
    Jag vet att de e hyfsat vanligt... men man blir ju så orolig ändå. 
    Har ju inget ont och de kmr ju sparsamt som sagt *pepparpeppar*
    Men ändå.. Vill ha en Maj bebis...  
  • Tinkeltotten
    Galino skrev 2011-09-25 07:42:05 följande:
    Grattis till er!

    Jag har också just plussat, har gjort 7 test som varit positiva varav det senaste ett digitalt som det stod Gravid - 1-2 på :)

    Jag är jätteglad och min sambo också, men det är svårt att få in i huvudet.. Men det kommer nog :)

    När ska ni kontakta barnmorska och så?
    Grattis till plussen Galino!! Glad

    Oj jag vet inte när jag ska kontakta dom ännu.. En kompis här i skithålan där jag bor sa att det inte är någon panik eftersom man ändå inte får någon tid fören ett par veckor senare för inskrivning.. 
    Dom kan ta emot en innan med för att göra ett ultraljud om man är orolig, men tydligen får man bara ett gratis här och resten får man stå för själv.. Obestämd 
    Än så länge tänkte jag vänta, göra något test till och höra av mig till bm om någon vecka kanske.. Glad 
    Jag kan verkligen ingenting om sånt här, men jag mår ju inte dåligt på något sätt ännu iaf så jag kan med glädje gå här hemma och njuta av några lediga höstdagar..  

    Tror det börjar gå in i huvudet på gubben men jag är fortfarande inte riktigt med i svängarna! haha..
    Har inga symptom förutom att jag inte kan sova på mage längre och ligger jag på sida så spänner det lite som mensvärk.. Jooo jag har sån jävla huvudvärk på kvällarna men det är ju inte hela världen jag sover ju mest jämt ändå! haha.. 
  • Tinkeltotten
    elsasofie81 skrev 2011-09-25 08:47:32 följande:
    Grattis Galino och finskaflikkan! :)

    Oj, sju test! Det var inte illa Skrattande Men förstår dig, skulle nog också kunna ta hur många test som helst bara för att verkligen få det bekräftat, hihi :)

    Gjorde faktiskt ett test igår (mitt tredje) lyckades bara hålla mig ca 2 timmar, men det blev starkare plus än i onsdags när jag plussade första gången, så jag är nöjd. Men nu får det nog räcka Glad

    Tinkeltotten, Nä, jag fattar det nog inte riktigt ändå. I sommar kommer vi bli en till i familjen..helt sjukt Skrattande
    Hade ju ev tänkt berätta för mina föräldrar igår, men det kom aldrig nåt bra tillfälle. men lika bra det, skadar ju inte att vänta lite. Ska berätta vid nåt tillfälle där det känns bra. Dock tittade mamma lite konstigt på mg när jag inte ville ha vin, haha!

    Tänkte kontakta barnmorskan på måndag förmodligen. Hur ska ni andra göra?
    Det är något läskigt med mammor och mormor.. Dom besitter liksom något sorts sjätte sinne om sånt där! haha.. Min pappa frågade över telefon igår och jag blev så chockad att jag visste inte vad jag skulle svara! Blev ett "jamen det vet man väl aldrig" följt av ett snabbt ämnesbyte om älgjakten! haha..

    Har inte testat sen... fredags tror jag... så jag ska verkligen försöka hålla mig till imorgon, men kliar det för mycket i nyfikenhets nerven blir det ikväll.. Tillägga kanske att jag har gjort alla mina test på eftermiddag och kväll så det gick alldeles jätte bra för mig.. Glad 

    VIN!? så långt har jag inte ens tänkt.. Ja folk fattar ju oftast på såna småsaker..
    Har jätte problem med allt som är "farligt" som jag har typ levt på hela mitt liv.. Obestämd 
    Sluta röka går förvånandsvärt bra tycker jag, men vad fasen får man dricka liksom!? haha.. Vatten?
    Har alltid druckit cola light så länge jag kan minnas men både aspatam och koffein är ju inge bra.. Är livräd för socker så vanlig läsk och saft faller bort.. haha.. Har surat med lite LOKA de senaste dagarna i hopp om att sockernojan ska släppa! Skrattande 
  • Tinkeltotten
    finskaflikkan skrev 2011-09-25 08:51:39 följande:
    Jaha... Idag när jag gick på toa kom de blod. Om än väldigt sparsamt men ändå väldigt oroligt nu! 
    Va nyss igen på toa och nu kmr de bara lite brunaktiga flytningar...  
    VILL INTE ha mf.... 
    Gråter 
    LUGN OCH FIN!
    Enligt min gravid app så är det jätte jätte vanligt med det!
    Ropa inte hej ännu även om det är frustrerande!!

    Vi alla här tänker på dig och håller både tummar och tår för att det inte är mf!!

    Som andra säger så är det ju jätte vanligt, men jag skulle själv drabbas av samma panik så jag förstår dig verkligen! Hjärta 
Svar på tråden Miljoner känslor!