• Tahu

Dessa jävla namnmössor!

Så dyker ännu ett företag upp med dessa namnmössor (reklam vid sidan på fl) Sätt för allt i världen era barns namn i pannan på den så pedofiler och diverse drägg kan kalla dem vid namn och säga att mamma sa att jag skulle hämta dig. varför göra det svårt för dem att ta kontakt? Här varnar vi barnen för "fula gubbar" men säg ett barn som inte lyssnar till sitt namn och därav tror att de känner den som kallar på dem?

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!
  • LinneaJosie
    Tahu skrev 2011-09-23 22:32:52 följande:
    Sant, men jag menade mest "fula gubbar" som det mina föräldrar varnade mig för. men du har rätt "fula tanter" inkluderas också!
    LinneaJosie skrev 2011-09-23 22:29:57 följande:
    Att hänga upp sig på namnmössor känns överdrivet. Särskilt som det som Hypnotica skriver stämmer. Bättre att försöka uppfostra ungar med självkänsla, det är det bästa skyddet.
    Japp, självkänsla är bra, men jag vet inte om det hjälper mot godtrogenhet!
    Fast det förövare är allra bäst på är att lukta sig till just den ungen som de kan kontrollera, skrämma och som inte har någon att berätta för. Inte lura in nån i bilen med godis, det händer ju i princip bara på film.
  • Kotthare

Men herregud, så överspänt!

• Tahu
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-23 22:32:40 följande:
    OK, men hur gör du när det gäller de andra, de som redan känner ditt barn? Eftersom de allra flesta barn blir utsatta för övergrepp av folk de känner, så måste du ju ha en plan för det också.
    Men varför måste jag ha en plan för det? Jag behöver ju inte misstro mina nära, för att jag inte vill sätta namnet i pannan på mina barn!
    Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • DragonWoman

Finns ju mer än sexuella övergrepp på barn. Finns mindre friska individer som kan få för sig att ta med sig barnet eller vill slå ihjäl det. Lättare om man vet namnet då. Nu är det väl inte vanligt i Sverige men det innebär ju inte att det inte kan hända.

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
  • Tonårsmamman1
    Tahu skrev 2011-09-23 22:37:35 följande:
    Men varför måste jag ha en plan för det? Jag behöver ju inte misstro mina nära, för att jag inte vill sätta namnet i pannan på mina barn!
    Ditt barns klasskamraters föräldrar? Har du koll på vad som händer hemma hos alla människor där ditt barn är?
    Om du nu är så rädd för att ditt barn ska bli utsatt för något, varför inte rikta in sig på var det är farligast?
    Dessutom är det väl bara småbarn som vill ha namnmössor, och de springer väl inte på stan ensamma? 
  • Tahu
    LinneaJosie skrev 2011-09-23 22:34:21 följande:
    Fast det förövare är allra bäst på är att lukta sig till just den ungen som de kan kontrollera, skrämma och som inte har någon att berätta för. Inte lura in nån i bilen med godis, det händer ju i princip bara på film.
    Haha, så just därför behöver det barnet ha sitt namn i pannan också???
    Kotthare skrev 2011-09-23 22:35:31 följande:
    Men herregud, så överspänt!
     Kan vara så och om du inte blir orolig av tanken kan ju du sätta namnet i pannan på ditt barn. Ditt val, ditt ansvar!
  • Tahu
    DragonWoman skrev 2011-09-23 22:37:41 följande:
    Finns ju mer än sexuella övergrepp på barn. Finns mindre friska individer som kan få för sig att ta med sig barnet eller vill slå ihjäl det. Lättare om man vet namnet då. Nu är det väl inte vanligt i Sverige men det innebär ju inte att det inte kan hända.
  • Ellieott

Fascinerande hur trygghetsknarkande vi är i det här landet. Nu är en viss mössa jättefarlig också!

• Tahu
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-23 22:40:17 följande:
    Ditt barns klasskamraters föräldrar? Har du koll på vad som händer hemma hos alla människor där ditt barn är?
    Om du nu är så rädd för att ditt barn ska bli utsatt för något, varför inte rikta in sig på var det är farligast?
    Dessutom är det väl bara småbarn som vill ha namnmössor, och de springer väl inte på stan ensamma? 
    Men jag är inte rädd, jag skriver bara inte mitt barns namn i pannan för jag vill inte att det ska bli utsatt för något jag på så enkelt sätt kanske kan förhindra!
  • Tahu
    Ellieott skrev 2011-09-23 22:42:57 följande:
    Fascinerande hur trygghetsknarkande vi är i det här landet. Nu är en viss mössa jättefarlig också!
    Nej inte mössan i sig, utan att ha namnet på den!
Svar på tråden Dessa jävla namnmössor!