• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • tm78

Vad skoj med sällskap!

Och grattis till lyckoträff på första försöket Glad

Vi har försökt sedan i påskas så vi hade nästan börjat misströsta, men som Triss-reklamen säger: Plötsligt händer det! Skrattande

Mvh Therese

• tm78

Hej Sofia! Glad

Och välkommen med på resan Glad
    Väldigt skönt att ha med någon som har varit igenom detta en gång innan. För mig är det fortfarande så himla overkligt, och jag går hela tiden och oroar mig för att något ska hända. Samtidigt som jag i mina tankar redan inreder barnrum och handlar barnvagn och allt möjligt... Det är minsann många tankar som far runt i huvudet Tungan ute

• tm78

Välkomna alla Glad

@Norrlandstöus: Jag har också varit väldigt öm i brösten, men det har släppt lite idag. Och jag känner mig uppblåst och “körig” i magen. Men inget illamående alls.

@lillalyckan: Usch, jag förstår att du är orolig! Jag håller tummarna för att det går bra den här gången!

• tm78

Än så länge är det bara jag och min sambo som vet om det, men vi ska till svärföräldrarna nu till helgen och då kommer vi att berätta det för dem. Men innan vi åker ska jag ringa till mina föräldrar - jag vill att de ska få veta först! Måste bara stålsätta mig, för min mamma gråter för minsta lilla, och det här är första barnbarnet... så det kommer att bli mycket glädjetårar.

Jag mår helt prima - inget illamående, inget magont, god aptit och inte längre ömma bröst. Blir faktiskt lite bekymrad och undrar om jag fortfarande är gravid?! Måste kanske köpa en ny test imorgon för att dubbelkolla... Oj, vad lätt det är att bli nojig!

Jag är 33 år.

• tm78

Jag bor i Norge (utanför Oslo) förresten, men vi har en sommarstuga i Oskarshamn - det är ju inte så långt från Öland Glad

• tm78

Jag mår oförskämt bra. Så bra så att jag hela tiden är orolig för att jag inte längre är gravid... Men jag försöker så gott jag kan att inte bekymra mig... Lite tröttare än vanligt är jag nog, och så kissar jag ofta - men det gör jag i vanliga fall också. Brösten är lite ömma, men inte alla dagar. På kvällarna så händer det att jag känner mig svullen och uppblåst i magen - men det är inte heller alla dagar. Inte just nu tex.

Jag var på läkarbesök i fredags och då var jag i alla fall fortfarande gravid så jag håller tummarna för att jag bara är lyckligt lottad som mår så bra...

@Skruttens mamma: Det är bara bra att det inte bara är "första barnet-folk" här - vi kan förmodligen behöva några lite mer erfarna som kan lugna oss när vi sönderanalyserar symptom och bekymrar oss för minsta lilla Flört

• tm78
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6
  • tm78
    Oj, jag kopierade visst inte den senaste listan innan... Men nu ska det vara rätt Glad

{#emotions_dlg.flower} BF
     {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Zenoble 21 år Borgholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6
  • tm78

Jag har inte köpt något till bebisen än, det vågar jag inte riktigt. Fast jag kan ju inte låta bli att titta, både på nätet och i butiker - på allt möjligt. Kläder, skötbord, vagn, nappar, blöjor... Glad

Däremot så var jag tvungen att köpa ett par mamma-byxor igår, mina vanliga jeans sitter åt som tusan och är jätteobehagliga att ha på sig numera... Och jag har nästan bara tajta jeans i garderoben Förvånad

Svar på tråden BF juni 2012